02:50 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای عالی فضای مجازی

 تلگرام رفع فیلتر می شود!
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در خصوص اینستاگرام فعلا هیچ بحث خاصی نشده و در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود.
رقابت با پیام‌رسان‌های خارجی عامل تقویت و ارتقای سطح کیفی پیام‌رسان‌های داخلی
پایگاه خبری راد: شرکت داده‌ورزی سداد به عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار اپلیکیشن "بله" پیرو برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای و تردیدها درباره عدم حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیام‌رسان‌های داخلی مواردی را لازم به ذکر می‌داند که در ادامه آمده است.
وزارت ارتباطات به تکالیف قانونی خود عمل کرد
پایگاه خبری راد: تعدادی از پیام‌رسان‌های داخلی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند که وجه المصالحه قرار دادن موضوع پیام‌رسان‌های داخلی در مناقشات سیاسی باعث صدمه به مسیر رشد این صنعت دانش‌بنیان می‌گردد و باید از آن پرهیز شود و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تکالیف قانونی خود در قبال این پیام‌رسان‌ها عمل کرده است.
راه‌حل ریشه‌کن کردن فساد اجرای دولت الکترونیک است
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه راه‌حل ریشه‌کن کردن فساد اصلاح فرآیندهاست، گفت: اصلاح فرآیندها با دولت الکترونیکی امکان‌پذیر است و اگر مشکل دولت الکترونیکی را حل کنیم، مشکل فساد در کشور حل می‌شود.
خبری از اینترنت بدون فیلتر
پایگاه خبری راد: اینترنت بدون فیلتر برای دانشگاهیان و رسانه‌ها وعده‌ای بود که نزدیک به یک سال از آن می‌گذرد و اگرچه ظاهرا برخی از خبرنگاران به صورت محدود از آن بهره‌مند شدند اما هنوز از بهره‌مندی دانشگاهیان خبری اعلام نشده است.
سند هوشمندسازی مبتنی بر ارتقا بهره‌وری برای ادامه حیات در اقتصاد جهان است
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با تاکید بر اهمیت حکمرانی در هوشمندسازی برای ایجاد مقاومت از نوع اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل بدون ماهیت نظامی گفت: در شورای عالی فضای مجازی در حوزه هوشمند سازی سند تهیه شده و رویکرد آن هوشمندی مبتنی بر ارتقای بهره وری برای ادامه حیات در نظام اقتصادی جهان است.
پروژه‌ی خطایاب املایی فارسی آماده ارایه به عموم شد
پایگاه خبری راد: به تازگی اعلام شد که در راستای اهداف توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌ای خروجی تعدادی از پروژه‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران با مالکیت این سازمان به‌منظور رونق کاربری زبان فارسی در محیط رایانه‌ای به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
‌فیلترشکن‌ها؛ عامل جاسوسی و سرقت اطلاعات ‌
پایگاه خبری راد: در نشست تخصصی بررسی پیام‌رسان‌های داخلی که در دفتر ایسنا منطقه قم برگزار شد، معضلات استفاده از فیلترشکن ها و لزوم مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی بررسی شد .
مواضع من از ابتدا درباره فیلترینگ مشخص بود
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات با اشاره به هجمه‌های ناحق وارده گفت: مواضع بنده از ابتدا درباره مسئله فیلترینگ مشخص بوده است و همواره صراحتا با بیان و راه‌حل‌های غیرکارشناسی مسائل مخالف بودم.
اگر مردم اطلاعی از اموال خاوری دارند، خبر بدهند/ درباره گرین‌کارت خلاء قانونی داریم
پایگاه خبری راد: سخنگوی قوه قضاییه گفت: مجموعه دستگاه های قضایی و انتظامی کاملا هوشیارند که با هر گروه و جریانی که بخواهد امنیت کشور را بهم بریزد و آسایش مردم را مختل کند قاطعانه برخورد کند.
فضای مجازی، فیلترینگ و پیام‌رسان‌های داخلی محور دو نشست کمیسیون‌های تخصصی مجلس
پایگاه خبری راد: طی هفته جاری دو نشست یکی نشست مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی و حقوقی در خصوص وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و دیگری نشست مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی، اقتصادی و صنایع و معادن مجلس برای بررسی وضعیت عملکرد پیام‌رسان‌های داخلی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران پیام رسان‌ها برگزار می‌شود.
کاربران‌ مقابل دستور قضایی مقاومت می‌کنند/اقدام جدیدی برای انسداد فیلترشکن‌ها آغاز نشده است
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اقدام جدیدی در خصوص انسداد فیلترشکن‌ها آغاز نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بر اساس شواهد کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال مقاومت در برابر دستور قضایی هستند و این موضوع امنیت فضای مجازی را با چالش مواجه کرده است.
اطمینان‌خاطر پلیس فتا برای مراقبت از اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی/ تلگرام پاسخگو نیست
پایگاه خبری راد: رییس پلیس فتای ناجا پیام‌ رسان‌های مورد تأیید کشور را اعلام کرد و به شهروندان اطمینان داد که از حریم خصوصی و اطلاعاتشان استفاده نمی‌شود.
فراگیرشدن فیلترشکن‌ها اثرات مخرب امنیتی دارد
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از دلایل مخالفت دولت با فیلترینگ این است که اگر برخی از اپلیکیشین‌ها اثر مخربی داشته باشند، در کنار آن استفاده و فراگیر شدن فیلترشکن‌ها هم اثرات مخرب امنیتی زیادی دارند.
اصول حاکم بر توسعه اینترنت اشیاء در کشور تصویب شد
پایگاه خبری راد: اصول حاکم بر توسعه اینترنت اشیاء در کشور در جلسه عصر دوشنبه شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید.