13:50 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیستم عامل

واتس‌اپ به جنگ با شایعه پراکنی‌های مجازی می‌رود
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ درحال تست یک قابلیت جدید است تا کاربران بدان وسیله بتوانند پیام‌های مخرب و اخبار جعلی در این پلت‌فرم را به سادگی تشخیص دهند.
صاحب ویندوز هم به گوشی تاشو روی می‌آورد
پایگاه خبری راد: به عقیده بسیاری از کارشناسان، مایکروسافت در آینده‌ای نزدیک قصد دارد که به سازندگان یک دستگاه تاشو مجهز به نمایشگر انعطاف پذیر بپیوندد.
کاربران آیفون هم از قابلیت ترجمه جی‌بورد بهره‌مند می‌شوند
پایگاه خبری راد: نسخه آی‌اواس اپلیکیشن جی‌بورد (GBoard) نیز به قابلیت ترجمه همزمان و پشتیبانی از ۱۰۳ زبان خارجی مجهز شده است.
اپلیکیشن‌های اندرویدی به ویندوز ۱۰ می‌آیند!
پایگاه خبری راد: مایکروسافت اعلام کرده است که اپلیکیشن های اندرویدی را با قابلیت screen mirroring به سیستم عامل ویندوز ۱۰ خواهد آورد.
اپلیکیشن‌های اندرویدی جاسوسی فیس بوک را می‌کردند؟
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بسیاری از اپلیکیشن های موبایلی اندرویدی اطلاعات کاربران را برای فیس بوک ارسال کرده و تحویل آن می‌دادند.
تعلیق گوگل فوتوز به دلایل امنیتی
پایگاه خبری راد: گوگل اعلام کرده است که اپلیکیشن گوگل فوتوز (Google Photos) بر روی سیستم عامل اندروید را تحت تاثیر یک آسیب پذیری امنیتی به حالت تعلیق درآورده است.
گوگل پته اپل را روی آب ریخت!
پایگاه خبری راد: کارشناسان فعال در شرکت گوگل به تازگی از حفره‌های امنیتی موجود در سیستم عامل مک او اس محصولات اپل خبر داده اند.
حالت تاریک به آیفون می‌آید
پایگاه خبری راد: بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که گوشی‌های آیفون با دریافت آپدیت جدید آی اواس ۱۳.۱ به حالت تاریک (Dark Mode) مجهز خواهند شد.
حفره امنیتی در اپلیکیشن SHAREit دردسرساز شد
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی آسیب پذیری جدیدی را در نسخه اندرویدی اپلیکیشن SHAREit دریافته و کشف کرده اند که به هکرها اجازه می‌دهد اطلاعات کاربران موردنظر را به سرقت ببرند.
ایران در جست‌وجوی راه‌حل حقوقی برای برنامه‌های حذف‌شده‌ی آیفون
پایگاه خبری راد: در حالی که طی روزهای گذشته، برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی در گوشی‌های آیفون غیرفعال شدند، سازمان فناوری اطلاعات از تجمیع گزارش‌های فنی و حقوقی برای حل این مشکل خبر می‌دهد.
ترافیک کاذب اینترنتی دردسر آفرین شد
پایگاه خبری راد: اثر حملات دیداس، ارسال ترافیک کاذب بسیاری به سرور و از کار انداختن آن است؛ اتفاقی که اخیراً برای برخی از کسب‌وکارهای ایرانی رخ داده و بهترین راه جلوگیری از آن، استفاده از سرویس‌های امنیتی و به‌روز نگه داشتن آن‌هاست.
گوشی تاشو؛ ابزاری برای احیای قدرت مایکروسافت
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد گوشی هوشمند تاشو و انعطاف پذیر خود را با بهره گیری از سیستم عامل ویندوزلایت عرضه کند.
ایمیل‌های مشکوک را دریابید
پایگاه خبری راد: یکی از روش‌های انتشار ویروس‌های رایانه‌ای، باز کردن ایمیل‌هایی است که صرفاً جهت انتشار ویروس‌های مخرب و بعضاً سرقت اطلاعات شخصی افراد ارسال می‌شود.
گوشی تاشوی سامسونگ به نمایش درآمد
پایگاه خبری راد: سرانجام شرکت کره‌ای سامسونگ روز گذشته در جریان رویدادی از محصولات جدید خود رونمایی کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به گوشی تاشو با صفحه نمایش انعطاف پذیر اشاره کرد.
اپل باز دردسر آفرید!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد سرویس فیس‌تایم (FaceTime) اپل باری دیگر برای کاربران گوشی‌های آیفون مشکل ساز شده و صدای آنها را درآورده است.