08:41 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا

بررسی قراردادهای سازمان کشتیرانی با برخی شرکت‌های ورشکسته خارجی در کمیسیون صنایع مجلس
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی قراردادهای سازمان کشتیرانی برای خرید کشتی از برخی شرکت‌های ورشکسته خارجی خبر داد.
برای مبارزه با قاچاق ارز چه خواهید کرد؟
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در زمینه قاچاق ارز لازم است اقدامات بازدارنده‌ای جهت مقابله با رشد کاذب نرخ ارز صورت گیرد.
حمایت از کالای ایرانی یک هدف‌گیری عالمانه است
به گزارش پایگاه خبری راد- معاون اول رییس جمهور بیان کرد: محصول ایرانی زمانی موفق خواهد بود و معتبر باشد باید راهکارهای مناسب آن را نیز اجرا کنیم و نمی‌توانیم این راه را صرفا با جلسات پیش ببریم، این جهت گیری حمایت از کالای ایرانی یک هدف گیری بسیار عالمانه و دلسوزانه‌ای است.
قاچاق سازمان‌یافته و هوشمندانه اتفاق می‎افتد
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق به صورت سازمان یافته اتفاق می‎افتد.
این دو مشکل طاعون صنعت طلا شده‌اند
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر موضوعاتی مانند دریافت مالیات بر ارزش افزوده را از مهم‌ترین مشکلات صنعت طلا دانست.
مبارزه باید به سمت قاچاق کلان برود
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تا سال ۱۳۹۲ بیش از ۹۰ درصد کشفیات به پرونده‌های زیر ۱۰ میلیون تومان مربوط می‌شد اما خواست مسئولان این بوده که از مبارزه با قاچاق خرد به سمت مبارزه با قاچاق کلان برویم.
نه تنها یقه می‌گیریم بلکه پیراهن هم پاره می‌کنیم
پایگاه خبری راد: رییس جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای کار در این بخش نه تنها یقه می‌گیریم بلکه پیراهن هم پاره خواهیم کرد.
تاکید بر لزوم مبارزه با پولشویی/علت استمرار قاچاق
پایگاه خبری راد: وزیر کشور با تاکید بر لزوم مبارزه با پولشویی، ضمن اشاره به علت استمرار قاچاق، گفت: لازم است فعالیت ما به گونه‌ای باشد که تراز سود داخل و خارج از کشور هماهنگ شود تا اتفاقی به اسم قاچاق رخ ندهد.
رئیس جدید ستاد مبارزه با قاچاق مشخص شد
پایگاه خبری راد: علی مویدی خرم‌آبادی – رئیس جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز – شد.
کاهش ۵۰ درصدی قاچاق در کشور / انتصاب رئیس جدید ستاد مبارزه با قاچاق در روزهای آینده
پایگاه خبری راد: وزیر کشور از کاهش ۵۰ درصدی قاچاق در کشور خبر داد و گفت که میزان قاچاق به ۱۱ میلیارد دلار رسیده است.
سامسونگ رجیستر شود واردات رسمی گوشی چند برابر افزایش می‌یابد
پایگاه خبری راد: مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: با اجرای رجیستری تا پایان پاییز امسال، حدود ۱۶۰ درصد رشد در واردات رسمی انواع موبایل را شاهد بوده‌ایم که با اضافه شدن برند سامسونگ به طرح رجیستری، این میزان تا چند برابر افزایش می‌یابد.
دلایل به تاخیر افتادن ثبت گوشی‌های سامسونگ
پایگاه خبری راد: به گفته وزیر ارتباطات به‌دلیل احتمال سودجویی‌هایی به وجود آمده، پیش‌بینی می‌شد تا قمیت گوشی‌ سامسونگ بالاتر برود و باعث شود تا درمورد موفقیت طرح رجیستری، فضاسازیی‌هایی صورت گیرد و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا طرح ثبت نام این برند به بعد عید موکول شود.
رجیستری اثر کرد/رشد ۹۵ درصدی واردات رسمی موبایل
پایگاه خبری راد: آمارهای ارائه شده از سوی گمرک گویای آن است که به دنبال اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه واردات رسمی این کالا بیش از ۹۵ درصد رشد داشته است.
فقط ۵ درصد از سیگارها قاچاق هستند
پایگاه خبری راد: معاون مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد سهم بازار سیگار از طریق تولید داخل، پنج درصد از مجرای واردات و پنج درصد باقیمانده به شکل قاچاق تأمین می­‌شود.
چرا مرزنشینان نمی‌توانند این کالاها را وارد کنند؟
پایگاه خبری راد: سوء استفاده از معافیت‌­های ملوانی و مرزنشینی یکی از محل‌های واردات غیرقانونی محصولات نساجی و پوشاک بوده که براساس پیگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ابلاغیه­‌های صادر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ واردات پوشاک، پتو، پارچه، کیف و کفش از محل معافیت­‌های مذکور ممنوع شده است.