15:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان ملی استاندارد ایران

در هفته "هوای پاک" هم نفس نمی‌کشیم
پایگاه خبری راد: خودرو، موتورسیکلت، صنعت و در نهایت "ما" همه آن‌چیزی هستیم که سبب شده هر سال سخت‌تر و جان‌فرساتر از سال قبل در پایتخت و سایر کلان‌شهرهای کشور نفس بکشیم.
چینی ها استاندارد 85 گانه خودرو را رعایت می کنند
پایگاه خبری راد: هیات چینی که به منظور گفت و گو درباره استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی سازمان ملی استاندارد ایران به ایران سفر کرده‌، در دیدار با مسئولان این سازمان برای اجرای استانداردهای موردنظر ایران ابراز تمایل کرده است.
اعطای مجوز انجام آزمون‌های استاندارد ایمنی تجهیزات فناوری اطلاعات به جهاد دانشگاهی شریف
پایگاه خبری راد: مجوز انجام آزمون‌های استاندارد ایمنی تجهیزات فناوری اطلاعات از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف محول شد.
جدیدترین جرایم و مجازات‌های "نظام استاندارد" + جزئیات
پایگاه خبری راد: طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، جرایم مرتکب شده در نظام استاندارد مطابق با قانون مجازات اسلامی و قوانین به روز شده قوه قضاییه تعریف شده است.
ختم قائله بین سازمان استاندارد و غذا و دارو/ روحانی تکلیف را مشخص کرد
پایگاه خبری راد: در نهایت با ابلاغ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تکلیف سیاست‌گذاری، نظارت و هدایت نظام استاندارد در حوزه تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی مشخص شد.
پاسخ سازمان استاندارد به شبهات توقف ۲۵ خودرو
پایگاه خبری راد: سازمان ملی استاندارد ایران به واکنش برخی خودروسازان در ارتباط با توقف خط تولید برخی خودروها و نیز شبهات مطرح شده در این خصوص پاسخ داد.
ابلاغیه‌ روحانی برای سازمان استاندارد
پایگاه خبری راد: "قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد" در متنی ۲۱ صفحه‌ای توسط رئیس جمهوری به سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد.
شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری به اسم انژکتوری
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای سال جاری، در نیمه نخست سال ۱۳۹۵ حدود ۴۸ هزار موتورسیکلت انژکتوری تولید شده؛ هرچند برخی افراد با دور زدن قانون، موتورسیکلت‌های کاربراتوری را به جای موتورسیکلت‌های انژکتوری پلاک‌گذاری می‌کنند.
موتورسیکلت‌های کاربراتوری بلای‌جان پایتخت/ حرکت لاک‌پشتی تغییر ناوگان تک‌سرنشین
پایگاه خبری راد: با توجه به این که بالغ بر ۸۵ درصد میزان آلایندگی هوا در تهران به ناوگان حمل‌ونقل مربوط می‌شود، موتورسیکلت‌های کاربراتوری به عنوان وسائل نقلیه تک سرنشین سهم به‌سزایی در افزایش آلودگی هوای پایتخت ایفا می‌کنند.
دومین معاون شریعتمداری تغییر کرد/ خسروتاج ابقا شد
پایگاه خبری راد: یونس الستی با حکم محمد شریعتمداری جایگزین محمدرضا فیاض در سمت معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت شد. همچین وزیر صنعت، معدن و تجارت، با صدور حکمی دیگر مجتبی خسروتاج را در سمت رییس سازمان توسعه تجارت ایران ابقا کرد.
رتبه‌بندی فعلی خودروها نظر سازمان استاندارد نیست/ نظر واحدی در مورد تراریخته‌ها وجود ندارد
پایگاه خبری راد: معاون سازمان ملی استاندارد ایران می‌گوید رتبه‌بندی فعلی خودروها اساسا نظر سازمان ملی استاندارد نیست چرا که نظام ارزیابی فعلی صرفا روی محصول خروجی صورت می‌گیرد و به عناصر تولید توجهی ندارد.
تولید خودرو بر اساس استانداردهای جدید
پایگاه خبری راد: برنامه راهبردی تولید خودرو در ایران بر مبنای ضوابط جدید استاندارد تغییر می کند.و دولت هم به دنبال تقویت نظام استاندارد سازی تولید ملی است.
اجرای استاندارد اجباری گازوئیل از سال ۹۹/ گوگرد گازوئیل چندین برابر حد مجاز
پایگاه خبری راد: معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام این که براساس قانون هوای پاک در اوایل سال جاری گازوئیل مشمول استاندارد اجباری شده است، گفت: براساس تکلیف قانونی و طی مدت زمان تعیین شده سه ساله وزارت نفت موظف است گازوئیل را براساس استاندارد یورو ۴ تولید کند.
جزئیات ۸۵ استاندارد خودرویی اعلام شد+ فهرست کامل
پایگاه خبری راد: فهرست کامل ۸۵ استاندارد خودرویی که قرار است از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۷ و در سه مقطع زمانی در دستور کار قرار گیرد اعلام شد.
تنها راه استاندارد برای بازرسی آسانسورهای منازل مسکونی
پایگاه خبری راد: معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تنها راه‌حل موجود برای حل مشکل بازرسی آسانسورها در منازل مسکونی مشروط کردن صدور بیمه‌نامه توسط بیمه‌گذاران منوط به گواهی تایید استاندارد است.