18:48 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

روبل روسیه

کاهش قیمت رسمی ۱۹ ارز بین بانکی +جدول
نماد برتر- بانک مرکزی امروز (سه‌شنبه) نرخ رسمی ۴۷ ارز را اعلام کرد و از این میان ۱۹ ارز شاهد کاهش و ۱۱ ارز شاهد افزایش قیمت بودند.
لیر هم ریزش کرد
پایگاه خبری راد: لیر در آخرین دور از معاملات ارزی ۱.۴ درصد ریزش کرد.
جزئیات تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات اعلام شد
پایگاه خبری راد: طی یک ماه گذشته ارزهای متنوعی با نرخ دولتی برای واردات کالا تأمین شده‌ اما دینار عراق و فرانک سوئیس در این مدت برای واردات کالا تأمین ارز نشده‌اند.
ارز مورد نیاز واردکنندگان تامین شود
پایگاه خبری راد: عضو هیأت مدیره فدراسیون واردات ایران گفت: با توجه به محدودیت‌های تأمین ارز برای واردات، در حال حاضر تخصیص ارزهایی همچون یورو یا روبل روسیه محدود و صرفاً برای تأمین نیاز شرکت‌های دولتی در نظر گرفته می‌شود.
ارز بی‌عُرضه!
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی تا خرداد ماه سال جاری ۱۳ میلیارد و ۲۲۵ یورو با قیمت دولتی برای واردات کالا و خدمات تأمین کرده و ارزهای دیگری نیز با قیمت دولتی تأمین ارز شده‌اند، اما تأمین این ارزها نیز نتوانسته جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد.
ارزهای دولتی کجا رفت؟
پایگاه خبری راد: آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که تخصیص ارز دولتی برای واردات در طول یک سال اخیر بیشتر بر پایه ارزهای دیگری غیر از دلار بوده و این در حالی است که اختصاص ارز دولتی به واردات کالاها نتوانسته جلوی افزایش قیمت آن‌ها را بگیرد.
حذف تدریجی دلار از معاملات کشورهای بریکس
پایگاه خبری راد: سهم روبل از مبادلات روسیه با کشورهای عضو گروه بریکس با سرعت بسیاری رو به افزایش است.
کدام ارزها بیشترین وابستگی را به اقتصاد چین دارند؟
پایگاه خبری راد: با کاهش رشد اقتصادی چین، نگرانی از گسترش بحران به شرکای بزرگ تجاری این کشور تشدید شده است.
یوان صعودی شد
پایگاه خبری راد: پس از تاکید دوباره ترامپ مبنی بر اینکه "وی آماده است اعمال تعرفه بر کالاهای چینی را به تعویق بیندازد"، ارزش یوان در بازارهای ارزی صعودی شد.
یورو جای دلار را گرفت
پایگاه خبر راد: سفیر روسیه در ایران از آمادگی دو کشور برای تجارت بر اساس ارزهای ملی خبر داد.
صعود دلار به بالاترین سطح هفتگی
پایگاه خبری راد: در معاملات امروز بازارهای مالی جهان، احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، باعث تقویت دلار در برابر همتایان ارزی دیگرش شد.
ادامه فروش گاز طبیعی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی گاز در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: سیاست تحریم‌های دولت ترامپ، روسیه و ایران را در زمینه همکاری انرژی به یکدیگر نزدیک کرد.
بورس روسیه در بالاترین سطح تاریخ خود ایستاد
پایگاه خبری راد: با وجود فشار تحریم‌های آمریکا بر شرکت‌های بزرگ روسیه، شاخص بورس این کشور در بالاترین سطح تاریخ خود قرار گرفت.
دومین روز نزولی متوالی دلار
پایگاه خبری راد: بازارهای ارزی در واکنش به اعمال تعرفه بیشتر بر واردات کالاهای چینی توسط آمریکا، کماکان دلار را به عقب می‌رانند.
تامین روبل روسیه منوط به افزایش صادرات به این کشور
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت ارزی بانک مرکزی به تامین روبل روسیه برای واردکنندگان ایرانی اشاره کرد و افزود: اگر صادرات بالایی به روسیه صورت بگیرد، قطعا می‌توانیم برای واردات از این منابع استفاده کنیم.