15:10 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تکنو

تحلیلی جالب از آینده بورس و سه بازار در صورت پیروزی بایدن + معرفی سهام برتر
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با بررسی آخرین رویدادها و نظر۳۰ هزار فعال بورس ایران درباره نتیجه انتخابات آمریکا، تحلیلی جالب از آینده ⁧سکه⁩، طلا⁩، دلار⁩ و بورس⁩ ارایه و صنایع برتر بورس درصورت پیروزی بایدن را اعلام کرد.
پوشش تلفن همراه داخل ساختمان جزو تعهدات اپراتورهاست
نماد برتر- به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، اپراتورها در پروانه خود متعهد شدند که تمام شهر را از نظر آنتن تلفن همراه پوشش بدهند و این تعهد داخل ساختمان‌ها، پارک‌ها و پاساژهای متعارف را در بر می‌گیرد.
روشی برای انتخاب بهترین هدهای جدید چاپگر دیجیتال از سوی محققان دانشگاهی
نماد برتر- به منظور شناسایی و معرفی بهترین نوع هدهای چاپگر دیجیتال در صنعت، محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر روشی را برای ارزیابی فنی این هدها ارائه کردند.
برگزاری بزرگترین رویدادهای آنلاین کشور در دانشگاه شریف/اعلام مهلت ثبت‌نام
نماد برتر- مسابقات برنامه‌نویسی آنلاین CodeJam Sharif به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای آنلاین کشور توسط دانشگاه صنعتی شریف و گروه Sharif ICT در آذرماه سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.
کتابی که سرگذشت شکست و موفقیت کارآفرینان را در تولید فناوری حکایت می‌کند
نماد برتر- طی مراسمی آنلاین از کتاب سرگذشت یک کارآفرین با عنوان "همه‌فن حریف" در ستاد توسعه فناوری نانو رونمایی شد؛ این کتاب سرنوشت فناوری‌های مختلفی را که بنا به ضرورت کشور تولیدشده، نشان می‌دهد.
راهکاری برای افزایش راندمان کمپرسورهای وارداتی صنایع نفتی/ایران‌ساخت شدن ۱۷۰ قطعه وارداتی
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر آنکه موفق به بازطراحی موتور توربین بخار با توان ۳ مگاوات شدند، به راهکاری برای افزایش بازده کمپرسورهای وارداتی که به دلیل مقاوم بودن شرایط آب و هوایی و ترکیبات گازی، با راندمان ۴۰ درصدی کار می‌کنند، دست یافتند و به گفته آنها با این دانش فنی می‌توان بازده این تجهیزات را تا ۷۰ درصد ارتقا داد.
با ارزش ترین برندهای جهان معرفی شدند
نماد برتر- اپل در صدر ارزشمندترین برندهای جهان ایستاد.
بررسی آثار کوتاه و بلند مدت فیلترینگ
نماد برتر- کارشناسان فضای مجازی معتقدند فیلترینگ یعنی اعمال حاکمیت و نه حکمرانی، زیرا در کوتاه‌مدت جواب نمی‌دهد و در بلندمدت هم باعث نارضایتی جمعی می‌شود.
ارائه فناوری‌های نوین مهندسی مواد و متالورژی در نمایشگاه آنلاین بین‌المللی
نماد برتر- نهمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی ایران (iMat2020) به همت انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران و انجمن علمی ریخته‌گری به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
تولید ماسکی با قدرت کشندگی ۹۹.۹ درصد ویروس کرونا/میزان عمر کرونا بر روی اسکناس و دستمال‌ کاغذی
نماد برتر- بر اساس نتایج تحقیقات، ماسک‌های پارچه‌ای و اسفنجی قادر به جلوگیری از ورود ویروس بیماری کووید-۱۹ به بدن نیستند و محققان پژوهشگاه مواد و انرژی با استفاده از لایه نشانی نانو ذرات به پارچه به الیافی دست یافتند که قادر به تخریب ۹۹.۹ درصدی این ویروس هستند و به گفته آنها این طرح برای ورود به فاز تولید صنعتی برنامه ریزی شده است.
 تولید واکسن نوترکیب کرونا در سال آینده/واکسنی برای پیشگیری از کووید ۱۹ و سرخک
نماد برتر- محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با استفاده از سنتز ویروس کرونا و انتقال آن به ویروس سرخک نسل جدیدی از واکسن کرونا را تولید کردند که در فاز حیوانی قرار دارد و امیدوارند تا اوایل سال آینده به تولید انبوه برسد.
طلوع آفتاب اقتصاد جهانی از مشرق 2020
نماد برتر- ثمره افول کشورهایی چون آلمان و ژاپن و اتحاد جماهیر شوروی و البته رشد اقتصادی و تکنولوژیکیو شروع عصر ارتباطات (دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی) آمریکا را به عنوان تنها قطب مطرح جهان رقم زد .
مرکز نوآوری صنایع نفت،گاز و پتروشیمی ایجاد می‌شود/تبدیل بخش شمال امیرآباد به مرکز دیجیتال صنایع
نماد برتر- رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در شهر دانش دانشگاه تهران بعد از راه‌اندازی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد خبر داد و گفت: در نظر داریم بخش شمال امیرآباد را برای IOT صنایع دیجیتال برنامه‌ریزی کنیم که مرکز دیجیتال صنایع شود.
علت و تبعات منفی توقف معاملات الگوریتمی / معرفی ارباب حلقه‌های بورس تهران!
نماد برتر-کارشناس مالی با اشاره به عامل دستور توقف معاملات الگوریتمی در بورس و معرفی ارباب حلقه‌ها و فیل سفید ، اعلام کرد: در برداشت از معاملات الگوریتمی اشتباه صورت گرفته و زمان بهترین داور خواهد بود.
وعده های بورسی قالیباف و برنامه ریزی سال پایانی دولت / آشنایی ۳۰ ساله
نماد برتر- رئیس مجلس با اشاره به آشنایی ۳۰ ساله با بازارسهام، تاکید بر استقلال بورس و برنامه ریزی برای سال پایانی دولت ، وعده داد بازارسرمایه در برنامه هفتم توسعه لحاظ و خواسته های فعالان پیگیری شود.