12:55 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بانک مسکن

مجاز شدن تکمیل واحدهای مسکن مهر با منابع دولتی
پایگاه خبری راد: در لایحه بودجه ۱۳۹۸، دولت برای اولین بار دو شرکت تابعه وزارت راه و شهرسازی را مجاز کرد تا از منابع داخلی خود برای تکمیل واحدهای مسکن مهر استفاده کنند.
رکود تورمی مسکن در انتظار شهرستان‌ها است!
پایگاه خبری راد: به دنبال رکود تورمی بازار مسکن شهر تهران، پیش‌بینی کارشناسان این است که تا سه چهار ماه آینده این وضعیت به شهرستان‌ها نیز سرایت کند.
شبکه حمل و نقل باید توسعه پیدا کند
پایگاه خبری راد: معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی معتقد است در شرایط فعلی و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور اولویت‌بندی پروژه‌ها یک مساله‌ مهم و جدی به‌شمار می‌آید که در چارچوب آن وزارت راه و شهرسازی طرح جامع خود را پیگیری می‌کند.
 4 محله قدیمی در شهر فسا بازآفرینی شدند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از بازآفرینی چهار محله قدیمی در شهر فسا و در قالب برنامه اقدام مشترک خبر داد.
وام ۱۱۰ میلیونی بافت فرسوده، لازم ولی ناکافی
پایگاه خبری راد: در شرایطی که سرانجام بانک مرکزی با تخصیص وام ۱۱۰ میلیون تومانی در بافت فرسوده موافقت کرد، یک کارشناس می‌گوید این رقم لازم، ولی ناکافی است.
افزایش تسهیلات مسکن ایجاد رونقی برای بازار مسکن!
پایگاه خبری راد: رکود بازار مسکن، مسئولان بانک مرکزی را به بررسی این موضوع وا داشته و این احتمال می‌رود که در آینده نزدیک، رقم تسهیلات مسکن افزایش پیدا کند.
تحلیل بازار مسکن!
پایگاه خبری راد: در شرایطی که آمارها از رکود تورمی بازار مسکن حکایت می‌کند، ۲۱ تحلیل کارشناسی از وضعیت فعلی و آینده این بازار را مرور می‌کنیم.
رکود ۷ ماهه بازار مسکن+ قیمت ها
پایگاه خبری راد: پس از رشد نسبی در دو شاخص معاملات و قیمت، بازار مسکن کل کشور در دو ماه اخیر روند معکوس به خود گرفته و به دنبال افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها، خرید و فروش ۱۹ درصد کاهش یافته است.
 پیشنهاداتی برای خروج مسکن از رکود
پایگاه خبری راد: در شرایطی که بازار مسکن در رکود تورمی قرار گرفته کارشناسان پنج راهکار را برای بهبود اوضاع این بخش ارایه کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به افزایش سقف تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان، هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در جهت تقویت انبوه‌سازی، فسادزدایی، اجرای قوانین موثر و کوشش برای اجرای بازآفرینی پایدار اشاره کرد.
1.5 برابر دولت قبل مسکن مهر تحویل دادم
پایگاه خبری راد: وزیر سابق راه و شهرسازی در روزی که دل پری از آنچه آن را ضد رسانه می‌خواند، داشت گفت: علی رغم آنکه به مسکن مهر اعتقادی نداشتم 1.5 برابر دولت قبل واحد تحویل دادم اما در یک مورد افتتاح هم شرکت نکردم که ضد رسانه از همین موضوع سواستفاده کرد. سه بار استیضاح شدم اما یک پاپاسی هم امتیاز ندادم.
پشت پرده یک فساد دیگر در دولت احمدی‌نژاد
پایگاه خبری راد: باد آرام می‌وزد، عده‌ای کنار ساحل نشسته‌اند، تعدادی عکس می‌اندازند و کمی دورتر در دریا قایق تندرو به اسکی روی آب وصل است و گردشگری خوشحال را با خود روی آب می‌کشد. رد اسمان کایتی در حال پرواز است. در جزیره همه چیز آرام است. خیابان‌ها در سکوت و پاکیزدگی قرار دارند و حتی عطش خرید مالهای بزرگ هم مثل دهه ۷۰ سیری ناپذیر نیست. اما آیا همه چیز به همین سکوت و زیبایی است؟
دریافت وام مسکن چقدر آب می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: زوج‌های تهرانی با پرداخت حدود ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می توانند ۱۰۰ میلیون تومان وام مسکن و ۲۰ میلیون تومان وام جعاله بگیرند.
دو محور واگذاری اموال مازاد بانک مسکن
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک مسکن مکانیزم واگذاری اموال مازاد بانک مسکن را در دو محور «واگذاری دارایی‌های شرکتی»، «مطالبات مشکوک‌الوصول» و «دارایی مسکونی و شعب مازاد بانک مسکن» تشریح کرد.
نقشه‌ «اسلامی» برای آشفته بازار مسکن
پایگاه خبری راد: وزیر جدید راه و شهرسازی در شرایطی این وزارتخانه را تحویل می‌گیرد که قیمت مسکن به تبعیت از تلاطم اقتصاد کلان و نوسانات نرخ ارز در حال اصلاح است و شاهد تورم سالیانه و ماهیانه در این حوزه هستیم. طی یک سال اخیر قیمت مسکن در شهر تهران ۸۳ درصد رشد کرده که ۳۱ درصد آن فقط در چهار ماه اخیر و ۶.۳ درصد آن در یک ماه اخیر اتفاق افتاده است.
افزایش ایمنی، ساماندهی مسکن، توسعه اقتصاد سبز
پایگاه خبری راد: محمد اسلامی گزینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی در برنامه خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی نظام گسترده حمل و نقل است آورده است: به منظوررفع کسری‌های موجود باید به روزرسانی زیرساخت‌ها را مد نظر قرار داد و در این مسیر ظرفیت سازی و برطرف‌سازی نیازهای کشور در این حوزه‌ها را جدی گرفت.