05:56 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اینترنت اشیاء

راهبری اینترنت اشیا آغاز شد
کارگروه راهبری اینترنت اشیا آغاز به کار کرده و ایجاد وحدت رویه، تعریف و دیدگاه واحد، مسائل امنیتی و حریم خصوصی در حوزه اینترنت اشیاء و استفاده از ظرفیت­های این حوزه برای افزایش اشتغال و توسعه کسب و کار در کشور در این جلسات مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
راه‌اندازی اولین شهرک ICT ایران
‌پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه چرا طرح رجیستری موبایل در سال‌های گذشته اجرا نشده، گفت: وزیران قبل بستر این مهم را فراهم کرده‌اند و ما در حال اجرای آن هستیم.
کلید درهای اقتصاد دیجیتال در دست کاسبی‌های اینترنتی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه تجارت الکترونیک با برشمردن موانع مختلف موجود بر سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال از کسب و کارهای اینترنتی به عنوان اساسی‌ترین رکن توسعه فضای اقتصاد دیجیتال نام برد.
اینترنت اشیاء در ایران و چالش‌هایی که با آن روبه‌روست
پایگاه خبری راد: پیاده‌سازی اینترنت اشیاء برای سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف مانند امنیت شبکه چالش‌هایی دارد؛ اما این فناوری در دنیا جوان است و چالش امنیت همه جا وجود دارد، بنابراین برای کمک به کسب‌وکارها لازم است در موارد محدود در استفاده از اینترنت اشیاء مقررات‌زدایی شود و در مقابل در حوزه‌های حیاتی که داده‌های کلان کشورند، مقررات‌گذاری اتفاق بیفتد.
برگزاری مزایده یک میلیون آدرس IPV۴
پایگاه خبری راد: به گفته معاون وزیر ارتباطات هرگونه مبادله ترافیک در فضای سایبر و محیط شبکه ای بدون به کار گیری و استفاده از IP امکان پذیر نیست و ایجاد تعامل در شبکه و مبادله دیتا و سرویس و هر نوع خدمت در فضای شبکه مبتنی بر سیستم IP است.
برگزاری کارسوق پردازش داده‌های عظیم در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
پایگاه خبری راد: کارسوق پردازش داده‌های عظیم(Big Data)به منظور توانمندسازی دانشجویان و محققان حوزه‌های مختلف در پردازش داده‌های عظیم به همت گروه رایانش تورین، 23 آذر ماه جاری در سالن کنفرانس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برگزار می‌شود.
در برنامه ششم مشکلی برای ارائه خدمات زیرساختی نداریم
پایگاه خبری راد- قائم مقام شرکت مخابرات با اشاره به جایگاه حوزه فناوری اطلاعات در برنامه ششم اظهار کرد: ICT در این برنامه دیگر پیوست امنیتی ندارد، بلکه اتفاقا خودش عامل ایجاد امنیت است، همچنین در برنامه ششم نباید مشکلی برای ارائه خدمات به لحاظ زیرساختی داشته باشیم.
وزارت ارتباطات در قانون دسترسی آزاد به اطلاعات پیش‌رو باشد
پایگاه خبری راد- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتقاد بر اینکه فضای مجازی می‌تواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند، اظهار کرد: «در ارتباط با واکنش ملت ایران به سخنان ترامپ، اگر گستردگی فضای مجازی نبود شاید فضاسازی‌های علیه او را نداشتیم که تهدید را تبدیل به فرصت برای ملت ما کرد.»
مذاکره با پنج شرکت بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در پارک ICT
پایگاه خبری راد: معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از مذاکره با ۵۰ شرکت و بانک در ایران و شرکت های تراز اول در دنیا برای استقرار در پارک علم و فناوری ICT، خبر داد و گفت : برای سرمایه گذاری در این پارک با پنج شرکت بین‌المللی در حال مذاکره هستیم.
صفحه قبل | صفحه بعد