22:39 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتظار

بازار سرمایه؛ سپری مقاوم مقابل تورم
زمانی که پول در بانک دپو شود، افزایش نقدینگی دور از انتظار نیست و این در حالی است که بازار سرمایه می تواند از رشد تورم جلوگیری کرده و سپری برای ایجاد تورم در کشور باشد.
اوره ایران از یونان تا آمریکای لاتین
ظرفیت تولید اوره ایران بیش از ۵.۶ میلیون تن در سال است که در شرکت‌های پتروشیمی پردیس، شیراز، کرمانشاه، خراسان، لردگان و شرکت پتروشیمی رازی واقع شده‌اند.
دوئل سخنرانی رئیسی و بایدن در بازار ارز
در آخرین روز تابستان اخبار سیاسی و برخی تصمیم ها در خود محدودیت انتقال ریالی نقش اول را در بازار ارز و روند قیمت دلار دارند.
فولادی‌ها در انتظار اصلاح هستند
اصلاح سیاست‌گذاری در حوزه معدن، تسهیل در قوانین و جلوگیری از صدور بخشنامه‌های شبانه می‌تواند آرامش بیشتری به بازار فولاد کشور تزریق کند.
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ گامی موثر در نابودی فساد
تاکنون استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ اثر مثبتی بر عملکرد شرکت‌ها نداشته است و به نظر می‌رسد با حذف آن قدم مثبتی برای نابودی رانت و فساد برداشته می‌شود.
رانت و سود دلالان پایان یافت
سیمان صنعتی است که همواره مورد ظلم واقع‌شده و فعالان این صنعت همواره گلایه‌های بسیاری دارند.
ماندگاری؛ شرط اول موفقیت در بورس
بازار سرمایه نیاز به روانشناسی و گفتار درمانی ندارد بلکه نیازمند اقداماتی است که با تسهیل نقد شوندگی و ایجاد اعتماد به ساز و کار بازار سرمایه، مانع خلق تصمیم‌های ناصحیح شد، بدون شک توسعه اقتصادی مستلزم انباشت سرمایه است.
وقتی وزن ارزشی "کالا" در بورس سنگین شد
بورس کالا انتظار ورود خودرو به رینگ را می‌کشد و احتمالا با اضافه شدن خودرو به سبد محصولاتی که در رینگ بورس کالا عرضه می‌شود، "کالا" جذاب‌تر هم خواهد شد.
جمع سیمانی‌های بورس کالا به ۶۸ شرکت رسید
مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالا با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از پذیرش کالای سیمان شرکت‌های سیمان شرکت سیمان یاسوج، سفید بنوید، گیلان و شهرکرد در بازار اصلی این بورس خبر داد.
قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد ریسک و ابهام در بورس
با توجه به اینکه قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد ریسک و ابهام است؛ بنابراین فعالان بازار سهام همگی مخالف ادامه چنین روندی در اقتصاد کشور هستند.
کنترل بازار با قیمت گذاری دستوری ممکن نیست
کاهش مداخله در قیمت‌گذاری‌ها، باید در تمامی چرخه تولید و توزیع کشور شکل بگیرد و به طور قطع نمی‌توان انتظار داشت با قیمت گذاری دستوری، بازار سرمایه و دیگر بازارها به رشد و تحول مورد انتظار برسند.
یک قدم تا تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت
پس از گذشت بیش از یک سال از آزادسازی سهام عدالت و نامشخص بودن وضعیت جاماندگان سهام عدالت، حال تعیین تکلیف این افراد، رنگ واقعیت به خود گرفته است و جاماندگان در یک قدمی سهامدار شدن قرار گرفته‌اند.
تولید روی در کشور با ۴۵ درصد ظرفیت اسمی
بیشتر واحدهای تولید روی در کشور به دلیل نبود دسترسی به میزان خاک مورد نیاز با عیار مناسب، کمتر از ظرفیت اسمی خود یعنی ۴۵ درصد، به تولید روی می پردازند.
کسب بازدهی معقول از بورس در میان سایر بازارهای سرمایه گذاری
بازار سرمایه می تواند بازدهی بیشتری را نسبت به سایر بازارها تا پایان سال داشته باشد و به شرط مداخله نکردن دولت، نبود قیمت گذاری دستوری و احترام گذاشتن به مکانیزم بازار و عرضه و تقاضا شاهد روندی معقول در معاملات بازار خواهیم بود.
خبرهایی خوش از تولید در هپکو
قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک گفت: هپکو توانایی تولید دامپتراک با هر سایزی را دارد، اینکه بعضی‌ها می‌گویند هپکو توانایی تولید هر سایزی را ندارد، دروغ بزرگی است، سایزی وجود ندارد که هپکو توانایی تولید آن را نداشته باشد.