05:41 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشخاص حقوقی

خلاف ۳۲۰ هزار میلیاردی در واگذاری سهام ۹ شرکت به تامین اجتماعی
نماد برتر- عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی، واگذاری ۳۲۰ هزار میلیاردی از سهام شرکت‌های دولتی به تامین اجتماعی را خلاف قانون اعلام کرد و خواستار لغو مصوبه شد.
عرضه فولاد، آلومینیوم و مس در بورس کالا
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز دوشنبه ۵ آبان ماه میزبان عرضه یک هزار و ۲۰۰ تن ورق سرد، ۲ هزار و ۲۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۷ هزار و ۵۰۰ تن شمش و ۵۰۰ تن بیلت آلومینیوم، ۴ هزار تن مس کاتد، ۱۱ هزار تن مس کم عیار، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها است.
قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد.
 بررسی لایحه «تراکنش‌های الکترونیکی» در هیات دولت
نماد برتر- وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات به منظور کاهش نگرانی ها در حوزه فضای مجازی و با هدف مدیریت عقلانی در جنبه های مختلف کاربردی فضای مزبور، لایحه تراکنش‌های الکترونیکی را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت ارائه کرده است.
«بمیلا »سهامداران خود را به مجمع فرا خواند
نماد برتر- شرکت آهن و فولاد میلاد به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه ،سهامداران خود را به مجمع فراخواند.
زمان و شرایط امروز سفارش فروش سهام عدالت / خرید فقط اشخاص حقوقی
نماد برتر- بورس تهران ضمن اعلام شرایط و زمان سفارش فروش سهام عدالت از مجاز بودن ورود سفارش خرید صرفاً برای اشخاص حقوقی خبر داد.
تخصیص بدون نظارت ۱۱۰ میلیارد ارز به صورت‌های مالی فاقد حسابرسی
نماد برتر- دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران با انتقاد از تخصیص سهل انگارانه بیش از ۱۱۰ میلیارد ارز به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد صورت‌های مالی حسابرسی‌شده، راهکار جلوگیری این رویه را اعلام کرد.
زمان و شرایط امروز سفارش فروش سهام عدالت/ خرید فقط اشخاص حقوقی
نماد برتر- بورس تهران ضمن اعلام شرایط و زمان سفارش فروش سهام عدالت از مجاز بودن ورود سفارش خرید صرفاً برای اشخاص حقوقی خبر داد.
معاملات امروز بورس در فراز و نشیب
نماد برتر- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با جهش قابل توجه حدود ۴۰ هزار واحدی معاملات امروز را آغاز کرد و در پایان معاملات با ۲۳ هزار و ۲۱۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۹۴۳ واحد رسید.
خبر خوش برای مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری
نماد برتر- حضور مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی بلامانع شد.
فعالیت صندوق بازارگردانی تاک در راستای آیین نامه جدید بورس/ ویژگی ها و مزایا
نماد برتر- صندوق بازارگردانی تاک باتوجه به الزام شرکت ها به داشتن حداقل یک بازارگردان در راستای بالا بردن نقد شوندگی سهام و جلوگیری از نوسانات شدید قیمتی درحال فعالیت است.
نتایج استفاده از معاملات الگوریتمی برای سهامداران / پاسخ به اثر منفی بر بورس
مدیرعامل شرکت الگوریتمی تحلیلگر امید با اشاره به نتایج بکارگیری معاملات الگوریتمی برای سهامداران خرد درباره نظرات برخی فعالان مبنی بر اثر منفی این رویه بر بورس توضیحاتی داد.
شرایط و قیمت اوراق بیمه سهام "تاصیکو" اعلام شد
نماد برتر- شرایط و قیمت اوراق اختیار فروش تبعی سرمایه گذاری صدر تامین به منظور حمایت از سهام این شرکت بورسی از دیروز اول مهر اعلام شد .
نقدینگی در بورس به سفته‌بازی دامن زده است
نماد برتر- یک تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه حرکت نقدینگی در بورس به سمت تولید تورم را کاهش می‌دهد، گفت: نقدینگی خلق شده در بازار سرمایه نه تنها به تولید تزریق نشده بلکه منجر به شکل‌گیری فعالیت‌های سفته‌بازانه و دلالی در بورس شده است زیرا، به دلیل بازدهی بالای این بازار برخی شرکت‌ها از بانک‌ها تسهیلات دریافت می‌کنند تا با آن سهام خرید و فروش کنند.
نقش برخی شرکت ها و حقوقی ها در آشفتگی بازار سهام و ضعف نقدینگی بورس
نماد برتر- معاون اسبق وزارت اقتصاد گفت: نقدینگی بورس باعث سفته‌بازی شده و برخی شرکت‌ها و اشخاص حقوقی از وام دریافتی بانک‌ها، سهام خرید و فروش کرده و ساز و کار آن را بهم می زنند.