22:41 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استرس

نیاز جدی ۱۰ درصد دانش‌آموزان به خدمات روانشناختی /شایع‌ترین اختلالات روانی دانش‌آموزان
پایگاه خبری راد: هرچند طرح «همیار مشاور» به منظور ارتقای سلامت روان، کنترل و پیشگیری از رفتارهای پر خطردانش‌آموزان با تکیه بر سند تحول بنیادین در مدارس اجرا شده، معاون سازمان نظام روان‌شناسی کشور از نیاز جدی ۱۰ درصد جمعیت دانش آموزان به خدمات روانشناختی خبر داد و گفت: درحالی که ۱۲۴ هزار مدرسه در سراسر کشور فعال است، تعداد مشاوران مدارس تنها به ۲۵ هزار نفر می‌رسد.
اثرات استرس محیطی بر بافت معمول و غیرمعمول قلب
پایگاه خبری راد: پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا، برکلی" (Cal) و موسسه پژوهشی "گلداستون" (Gladstone) آمریکا، با استفاده از پیشرفته‌ترین روش اصلاح ژن، تولید سلول بنیادی و پتری‌دیش‌های سه‌بعدی، یک مدل "میکرولایه" از قلب ابداع کرده‌اند تا اثرات استرس محیطی را بر بافت معمول و غیرمعمول قلب مورد بررسی قرار دهند.
نقش سیگار در ایجاد بیماری‌های قلبی
پایگاه خبری راد: سیگار کشیدن عامل خطر مهمی برای ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی است؛ به طوری که احتمال بروز سکته‌های مغزی و حملات قلبی در افراد سیگاری ۲ تا ۳ برابر بیشتر از غیر سیگاری‌ها است.
اگر نوآموز شما هم از مدرسه می‌ترسد، بخوانید
پایگاه خبری راد: مهرماه زمان بازگشایی مدارس است و بسیاری از کودکان امسال اولین سال تحصیلی خود را تجربه می‌کنند؛ ممکن است برخی از آن‌ها به دلیل نوع تربیت، شرایط خانوادگی، عدم اعتماد به نفس و ... از حضور در مدرسه هراس داشته باشند. سیما فردوسی روانشناس و مشاور خانواده در این رابطه با اشاره به اینکه مدرسه اولین فضای رسمی است که کودکان تجربه می‌کنند گفت: والدین باید در زمان ترس کودک برای حضور در مدرسه، به جای تنبیه و تهدید به او دلگرمی دهند و او را حمایت کنند.
جزئیاتی از طراحی نظام ارجاع داخلی برای بیماری‌های مزمن سالمندان
پایگاه خبری راد: معاون نظارت اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی درصدد است تا سالمندان را قبل از دچار شدن به عوارض غیرقابل جبران بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت شناسایی کند و برنامه مدون و مستمر درمانی برای آنان در نظر بگیرد، گفت: برای تحقق این امر نظامی را به نام نظام ارجاع داخلی بیماری‌های مزمن طرح ریزی کرده‌ایم.
۷ توصیه برای بهبود سلامت روده‌ها
پایگاه خبری راد: چندین گونه از میکروب‌ها نقش مهمی در حفظ میکروبیوم (ریز اندامگان همزیست) روده‌ها دارند و راه های زیادی از خوردن غلات کامل گرفته تا تغذیه با شیر مادر برای حفظ آنها وجود دارد.
ایران در آستانه بحران سالمندی/ ۱۰ هشدار و عامل خطر در بروز آلزایمر
پایگاه خبری راد: مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران ضمن تشریح عوامل خطر در بروز بیماری دمانس و آلزایمر، در عین حال از تدوین "سند ملی دمانس" با هدف تشخیص زود هنگام، درمان مؤثر و کاهش ابتلا به آلزایمر در کشور خبر داد.
افزایش گرسنگی و سوء تغذیه در سراسر جهان
پایگاه خبری راد: بنا بر گزارش جدید "وضعیت تغذیه و امنیت غذایی در جهان"، شمار مردم گرسنه در سراسر جهان رو به افزایش است و این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۸۲۱ میلیون نفر رسیده که یک نهم از کل جمعیت جهان را شامل می‌شود.
وقتی برای خرید پوشک به در و دیوار می‌زنند
پایگاه خبری راد: چند هفته ای است، پوشک نوزادان کمیاب شده و قیمت آن نیز به شکل چشمگیری افزایش یافتهاست و خانواده ها برای خرید این کالا به به در و دیوار می زنند؛ کارشناسان یکی از علت های این موضوع را افزایش نرخ ارز و وارداتی بودن مواد اولیه این محصول می دانند.
مدیری که مسافت 20 کیلومتری تا محل کار را رکاب می‌زند
پایگاه خبری راد: رییس ثبت اسناد بخش زارچ از توابع شهرستان یزد فاصله 20 کیلومتری منزل مسکونی خود تا محل کارش را با دوچرخه می‌پیماید.
دلایل محدودیت اطلاعات درباره «خودکشی»
پایگاه خبری راد: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه پیشگیری از خودکشی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ها و دغدغه‌ها سازمان بهداشت جهانی است، افزود: یکی از اهداف مهم سازمان بهداشت جهانی در کشورها کاهش نرخ جهانی خودکشی تا ۱۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ است.
اختلال "وحشت" و "راه رفتن" در خواب
پایگاه خبری راد: یک متخصص طب اورژانس با اشاره به اختلال وحشت و راه رفتن در خواب، درباره علائم، عوامل تشدید کننده، راه‌های کنترل و درمان این اختلالات توضیح داد.
خسارت‌های پیدا و پنهان صیادان چینی به آب‌های جنوب کشور
پایگاه خبری راد: تصور بیشتر ما از صیادی و ماهیگری همان تورها و قایق‌های صیادان محلی در آب‌های شمالی و جنوبی کشور است اما این روزها تصاویری از صیادی‌های صنعتی در دریاهای جنوب کشور دیده می‌شود که می‌تواند هشداری برای محیط زیست و ۱۲۰۰ گونه مختلف دریایی جنوب کشور باشد.
رنگ‌ها چه تاثیری در عملکرد دانش‌آموزان دارند؟
پایگاه خبری راد: یک روانشناس و متخصص علوم اعصاب شناختی با اشاره به استفاده آموزش و پرورش از رنگهای خنثی در مدارس، به کارگیری از رنگ‌های مختلف در فضاهای آموزشی را یک نیاز و ضرورت دانست و افزود: باتوجه به اینکه "رنگ" می‌تواند یکی از عوامل‌ موثر در سلامت روان باشد، ممکن است رنگ‌های غیر محرک و خنثی سبب بی‌حوصلگی و کاهش سطح یادگیری کودکان شوند، این در حالیست که مسئولان این حوزه نمی‌خواهند برای این موضوع اهمیتی قائل شوند چراکه هر تغییری نیازمند هزینه‌ و تلاش‌هایی است.
۱۰ درمان خانگی برای زخم‌ معده
پایگاه خبری راد: زخم‌ها می‌توانند در بسیاری از بخش‌های بدن از جمله جداره داخلی معده ایجاد شوند. در این میان برخی از داروهای خانگی و طبیعی می‌توانند درد و سایر علائم مرتبط با زخم معده را از بین ببرند.