10:43 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یک میلیون بشکه

فروش مخفی نفت
پایگاه خبری راد: کارشناسان از توضیح روش‌های فروش نفت ایران به خریداران ثابتش خودداری می‌کنند و معتقدند با توجه به شرایط فعلی و فشارها و تهدیدهای غیر قانونی و غیر معمول آمریکا علیه خریداران نفت ایران، بهتر است درباره این روش‌ها سخنی گفته نشود و نحوه فروش نفت ایران و مشخصات خریداران آن همچون راز باقی بماند. رازی که البته یک حقیقت آشکار هم در دل خود دارد و آن حقیقت این است که صادرات نفت ایران هرگز صفر نخواهد شد.
خواستگار نفت بورسی احتمالا زیاد شود
پایگاه خبری راد: فردا برای دهمین بار نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه می‌شود که باتوجه به تغییر شیوه‌نامه‌ عرضه این محصول که نحوه قیمت‌گذاری را تغییر داده و تخفیف مشتری شفاف و همچنین قابلیت معاملات پایاپای برقرار شده است، ریسک خریدار کمتر می‌شود؛ لذا مسئولان پیش‌بینی می‌کنند خریدار نفت بورسی بیشتر شود.
دهمین عرضه نفت در بورس با شرایط جدید
پایگاه خبری راد: تا کنون در ۹ بار نفت خام سبک در بورس عرضه شده که در بیشتر موارد مشتری برای خرید آن اعلام آمادگی نکرده است. اکنون نیز برای دهمین بار، با توجه به گفته مسئولان در روزهای آینده نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه خواهد شد.
بزرگترین عاملی که در بازارهای نفت نادیده گرفته شد
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت به دلیل دل‌شوره بازار نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی به شدت کاهش پیدا کرد اما بازارها احتمال اختلال جدی در روند عرضه لیبی به دلیل جنگ داخلی در این کشور را نادیده گرفته‌اند.
ضرر میلیاردی روسیه در بحران آلودگی نفت صادراتی
پایگاه خبری راد: از ۲۰ آوریل صادرات حدود پنج میلیون تن نفت روسیه به مقصد اروپا از طریق خطوط لوله به دلیل آلودگی متوقف مانده است.
نقشه سعودی‌ها برای افزایش ظرفیت مازاد تولید نفت
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه تولید نفت عربستان سعودی در نوامبر سال ۲۰۱۸ به رکورد ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز صعود کرد اما این کشور تصمیم سطح دارد سرمایه گذاری را افزایش دهد تا ظرفیت مازاد تولید خود را تقویت کند.
بازی خطرناک ترامپ با قیمت نفت
پایگاه خبری راد: جنگ تجاری ترامپ قیمت‌های نفت را در آغاز هفته جاری پایین برد اما تصمیم آمریکا برای اعزام یک ناو جنگی به خاورمیانه که نشانه واضحی از احتمال تشدید درگیری‌ها در این منطقه است، بازارها را ملتهب نگه داشت.
پشت پرده افزایش خرید نفت چین از عربستان
پایگاه خبری راد: با اقدام پالایشگاه‌های مستقل چینی برای افزایش خرید نفت از عربستان، چین واردات نفت سعودی را در چهار ماه نخست امسال افزایش داد.
تولید نفت روسیه کاهش بیش‌تری پیدا می‌کند
پایگاه خبری راد: تولید نفت روسیه در پی محدود شدن صادرات به دلیل آلودگی نفت، این هفته یک میلیون بشکه در روز دیگر کاهش پیدا خواهد کرد.
احتمال بستن تنگه هرمز کم ولی دور از ذهن نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل انرژی گفت: حدود ۹۰ درصد تجارت ایران از راه‌های جنوبی و تنگه هرمز انجام می‌شود و بستن تنگه هرمز می‌تواند بر روی جریان تجارت ایران هم اثر داشته باشد.
سرنوشت روابط انرژی ایران و هند چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: پس از اعلام تصمیم هفته گذشته دولت ترامپ برای پایان دادن به معافیت‌ها برای مشتریان نفتی ایران، هند در شرایط بی‌نهایت دشواری قرار گرفته و معلوم نیست چه راهی در پیش خواهد گرفت.
مشکل کیفیت نفت روسیه شدت گرفت
پایگاه خبری راد: لهستان و آلمان که خریداران بزرگ نفت روسیه هستند، واردات نفت این کشور از طریق یک خط لوله بزرگ را به دلیل کیفیت ضعیف آن متوقف کردند.
ونزوئلا واردکننده نفت شد
پایگاه خبری راد: تولید نفت در ونزوئلا به رکورد پایین جدیدی سقوط کرد و این کشور را که صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است، برای نخستین بار در پنج سال اخیر به واردات واداشت.
فروش نفت ایران به هیچ‌وجه به صفر نمی‌رسد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که به هیچ وجه فروش نفت ایران به صفر نمی‌رسد و ایران روزانه کمتر از یک میلیون بشکه نفت و میعانات نمی‌فروشد.
پیروزی نفتی اوپک در یک قدمی شکست
پایگاه خبری راد: اوپک پس از این که موفق شد قیمت‌های نفت را از طریق کاهش تولید بهبود ببخشد اکنون با بالا رفتن قیمت‌ها در خطر معکوس کردن این موفقیت قرار دارد.