12:48 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کودکان

رشد ۲۷ درصدی پروژه‌های مصوب صندوق حمایت از پژوهشگران‌ و فناوران/ارائه ۲۲ درصد طرح‌ها ازسوی زنان
پایگاه خبری راد: رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از رشد ۲۷ درصدی پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه مصوب برای دریافت حمایت‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲ درصد پروژه‌ها از سوی زنان ارائه می‌شود؛ از این رو به منظور جایگاه پژوهشی زنان کارگروهی در این زمینه در صندوق راه‌اندازی شده است.
درمان اختلالات نادر مغز جنین با ژن درمانی
پایگاه خبری راد: پزشکان در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند که می‌توان از روش اصلاح ژن "کریسپر"(Crispr) برای تزریق ویروس بی‌خطر به مغز جنین به منظور تغییر ژن‌های کلیدی استفاده کنند.
ریشه‌یابی افزایش جرایم در فضای مجازی
پایگاه خبری راد: جرایم در فضای مجازی آنطور از سوی پلیس اعلام شده از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه رشدی ۷۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است و این یعنی بلندتر شدن صدای زنگ خطری که از رشد این جرائم در چند سال اخیر به صدا درآمده بود. ریشه‌های اجتماعی و دلایل افزایش این جرائم در گفت‌وگو با یک جامعه‌شناس مورد بررسی قرار گرفته است.
دردسرهای سردی بازار برای پوشاک فروشان بجنورد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه پوشاک فروشان بجنورد گفت: بازار خرید لباس‌های نوروزی در این شهر رونقی ندارد.
جای بازی و فعالیت‌های گروهی در مدارس بشدت خالی‌ است
پایگاه خبری راد: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین عامل اجرای موفق طرح بازی و یادگیری، معلم است گفت: هزار مدرسه در کشور شروع کننده طرح بازی و یادگیری هستند. البته در این چندماه مدارس بسیار دیگری نیز برای پیوستن به این طرح اعلام آمادگی کردند.
کمبود تخت‌های دیالیز در مازندران
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کمبود تخت‌های دیالیز در این استان خبر داد.
افزایش ٢٠ درصدی مستمری مددجویان درسال ۹۸/ تسهیل روند فرزندخواندگی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ٢٠ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در سال ٩٨ خبر داد.
ژنتیک؛ یکی از عوامل گرایش فرد به اعتیاد
پایگاه خبری راد: درمانگر و پژوهشگر اعتیاد گفت: ژنتیک یکی از عوامل گرایش فرد به اعتیاد است، وقتی پدر یا مادری مشکل اعتیاد دارند یعنی پایه این استعداد ژنتیکی در فرزندشان وجود دارد.
درباره خدمت و خیانت شبکه‌های اجتماعی
پایگاه خبری راد: در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد برخی از مسوولان قرار دارند، در مقابل، برخی دیگر از مسوولان یکی از راه‌های تعامل با کاربران را همین شبکه‌ها می‌دانند و اطلاع‌رسانی و بعضاً نظرخواهی از مردم را هم به واسطه‌ی آن‌ها انجام می‌دهند.
۵ نشانه کمبود "روی" در بدن
پایگاه خبری راد: عنصر "روی" به عنوان یک ماده معدنی ضروری، عملکردهای مختلفی در بدن دارد که تقویت سیستم ایمنی و کمک به تقسیم سلولی از جمله آن‌هاست.
 ستاد مدیریت بحران کشور به خوزستان کمک کند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس از مسؤولان ستاد مدیریت بحران کشور خواست به مناطق سیل‌زده استان خوزستان سفر کنند تا به کمک مردم محروم هویزه و دشت آزادگان بیایند.
 چرا مسئولان دستور رییس جمهور را اجرا نمی‌کنند؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور گفت: اقتصاد کردستان فلج مطلق است. امروز آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در کردستان بیداد می‌کند. سکوت بنده در جایگاه نماینده کردستان خیانت به رای مردم و کم‌کاری شما و تیم‌تان خیانت به اعتماد مردم است.
چرا سفر نوبخت به جنوب کرمان تاریخی شد؟
پایگاه خبری راد: سال‌ها و سال‌هاست که رسانه‌ها و بعضاً مسئولان از محرومیت مناطق جنوبی استان کرمان گفته و نوشته‌اند و البته که اقداماتی برای رفع محرومیت انجام شده اما در برابر حجم زیاد مشکلات، کفایت نکرده است حال در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، شاید شاهد آغازی تحولی نوین در جنوب استان کرمان باشیم چراکه در این سفر مصوبات بسیاری تصویب شد و این سفر را به یک سفر تاریخی تبدیل کرد.
هوای تهران همچنان برای «حساس‌ها» ناسالم است
پایگاه خبری راد: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امروز و فردا (۵ و ۶ بهمن) هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است.
صنعت کارتون سازی در قرن حاضر شخصیت محور شده است
پایگاه خبری راد: در سالیان گذشته، کارتون ها بیشتر رویداد محور بود و به دنبال انتقال مفاهیم اخلاقی و اجتماعی در بستر رویدادهای سرگرم کننده بودند ولی الان شخصیت محور شده‌اند و قهرمان پروری می‌کنند