23:57 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشورهای در حال توسعه

چند نکته درباره سرطان معده
پایگاه خبری راد: یک متخصص اپیدمیولوژی، سرطان معده را سومین علت مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در جهان خواند و درباره این بیماری توضیح داد.
ژستی که برازنده دختران ایرانی نیست
پایگاه خبری راد: سیگار بد بود، الان بد نیست؟ کافی‌شاپ، پارک، داخل خودرو و گاه گوشه کنار دانشگاه، دخترانی به چشم می‌خورند که بدون ابایی سیگار دود می‌کنند، خبری از نگاه‌های سنگین جامعه هم نیست، انگار سیگار برای دختران تفریح مجاز شده است.
"مرض شیرین" گریبانگیر سالی ۴۰۰هزار ایرانی
پایگاه خبری راد: رییس انجمن دیابت ایران ضمن ارائه آخرین آمار دیابت در دنیا و ایران، گفت: در کشور کمبود دارویی در این بیماری نداریم اما ما با کمبود آموزش صحیح برای پیشگیری از دیابت روبرو هستیم و به همین دلیل سالانه حدود ۴۰۰هزار نفر به دیابتی‌ها افزوده می‌شود.
تاثیر ایجاد محدودیت برای افزایش دمای جهانی بر وضعیت ایران
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی خشکسالی با اشاره به گزارش ویژه‌ «پیامدهای افزایش ۱.۵ درجه‌ای دمای کره زمین»، گفت: به‌طور قطع ایجاد محدودیت برای افزایش دما از ۲ درجه به ۱.۵ درجه سانتیگراد - که مستلزم کاهش بیشتر مصرف سوخت‌های فسیلی است - در وهله اول ممکن است مشکلاتی برای ایران ایجاد کند اما به‌طور قطع به توسعه پایدارمنجر خواهد شد.
صنعت برق ۸ برابر صنایع دیگر توان ایجاد ارزش افزوده دارد
پایگاه خبری راد: نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق با اشاره به این‌که صادرات صنعت برق از ظرفیت بزرگی برای توسعه اقتصادی کشور برخوردار است، اظهار کرد: صنعت برق هشت برابر متوسط صنعت، امکان ایجاد ارزش افزوده دارد.
نسخه‌ای شفابخش برای دومین علت مرگ ایرانیان
پایگاه خبری راد: سکته مغزی؛ دومین علت مرگ و اولین عامل ناتوان کننده افراد بالغ کشور است و بر همین اساس، درمان سکته‌های حاد مغزی در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با عنوان برنامه کشوری "۷۲۴" در ۵۴ مرکز درمانی دانشگاهی کلید خورد.
چگونه ارز در ایران میخکوب شد؟
پایگاه خبری راد: یک دکتری اقتصاد گفت: پیمان سپاری ارزی نمی تواند سیاست مناسبی برای کنترل بازار ارز در بلندمدت باشد.
علل افزایش مصرف دخانیات در زنان/ترفند سیگارهای "اسلیم"
پایگاه خبری راد: مسئول دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار استعمال دخانیات در زنان، گفت: یکی از دلایل افزایش مصرف دخانیات در زنان و جوانان ترفندهای صنایع دخانی مانند عطردار کردن تنباکوها است.
برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین برق سال آینده
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: از حدود سه ماه پیش برای تامین برق سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ۲۵ نیروگاه حرارتی به ظرفیت ٥٢٠٠ مگاوات در دست تکمیل،۶۵۰ مگاوات نیروگاه تحدیدپذیر و ۲۰۰ نیروگاه آبی در دست ساخت است و ٣٠٠٠ مگاوات برنامه مدیریت مصرف را در نظر گرفته‌ایم.
کشورهای جهان، طلا را جایگزین ذخایر دلاری خود می‌کنند
پایگاه خبری راد: گروهی از کارشناسان اعلام کردند کشورهای سراسر جهان به دلیل افزایش منازعات جهانی در حال روی آوردن به طلا هستند.
خارج شدن۸۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها از صنعت
پایگاه خبری راد: وضعیت سرگردانی سرمایه‌ها از طرفی و افزایش حجم نقدینگی‌ها از طرف دیگر باعث پمپاژ حجم عظیمی از پول در بازارهای اقتصادی شده است اما حوزه‌های صنعتی بی‌نصیب‌ترین این حوزه‌ها هستند. یک اقتصاددان در این باره معتقد است که در این شرایط ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها از بخش صنعت خارج شده است.
بازار سیاهی که ۱۳۳ میلیارد دلار می‌ارزد!
پایگاه خبری راد: ارزش بازار نفت با تولید سالانه به ارزش ۱.۷ تریلیون دلار، بزرگتر از مجموع باارزش‌ترین بازارهای مواد خام جهان است و تعجبی ندارد در بازار سیاه پررونق آن، ارزش سوختهای مسروقه یا تقلبی هر سال به حدود ۱۳۳ میلیارد دلار بالغ می‌شود.
هشدار رئیس جمهور اندونزی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان
پایگاه خبری راد: جوکو ویدودو گفت زمستان اقتصاد جهانی در حال فرا رسیدن است.
ترامپ و زیان های اقتصادی جهان!
پایگاه خبری راد: سیاست "اول آمریکا" که توسط دونالد ترامپ پیگیری میشود، علاوه بر پیامدهای آن بر اقتصاد آمریکا بر روی دیگر کشورها نیز تاثیر زیادی گذاشته است.
کدام عوامل باعث ایجاد فسادهای مالی و اداری می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: نتایج یک تحقیق نشان داد که عدم پایبندی مذهبی و اخلاقی، نداشتن اعتماد به افراد و نهادهای بالادست، نبود آزادی‌های مدنی و گردش آزاد اطلاعات، خویشاوندپروری و تبدیل شدن فساد به ارزش در جامعه، زمینه‌سازهای فساد اقتصادی و اداری در ایران هستند.