20:51 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چربی

فرمولاسیون نانو داروی گیاهی برای درمان و پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل
پایگاه خبری راد: پژوهشگران ایرانی به فرمولاسیون دارویی گیاهی دست یافتند که در قالب سامانه نانو مقیاس قادر است با عبور از سد خونی مغز، دارو را در مغز رهاسازی کرده و علاوه بر آنکه بدون عوارض برای درمان این بیماری به‌کار برده شود، موجب پیشگیری از بروز آن نیز شود.
علت اثربخش نبودن برخی رژیم‌های غذایی
پایگاه خبری راد: داشتن عادات غذایی خوب به منزله گرفتن رژیم غذایی نیست؛ در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی معمولا نه تنها کارساز نبوده، بلکه دارای اثرات معکوس نیز هستند و در فاصله زمانی کوتاه، وزن رژیم گیرنده به مقداری بیش از زمان شروع رژیم غذایی، باز می‌گردد.
روش‌های طبیعی برای پیشگیری از سرطان پروستات
پایگاه خبری راد: اگر چه نمی‌توان بهترین روش برای پیشگیری از سرطان پروستات را نام برد اما روش‌های طبیعی زیادی از جمله حفظ وزن سالم، ورزش کردن و مصرف مقادیر زیاد میوه و سبزیجات به این امر کمک می‌کند.
خاویار گیاهی کویر را بشناسیم
پایگاه خبری راد: ‌کینوا معروف به خاویار گیاهی کویر بوده که سرشار از آهن، کلسیم و اسیدهای آمینه است‌.
تلاش انگلیس برای بهبود "نرخ امید به زندگی" در این کشور
پایگاه خبری راد: سیستم سلامت همگانی انگلیس (NHS) از اجرایی شدن طرحی خبر داد که هدف آن بهبود نرخ امید به زندگی در این کشور است.
تسکین علائم آسم در کودکان با مصرف ماهی
پایگاه خبری راد: پزشکان تاکید دارند که مصرف گوشت ماهی در دوران کودکی به طور چشمگیری علائم بیماری آسم را کاهش می‌دهد.
میوه‌ و سبزی که می‌خوریم، سالم‌اند؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به پایش میزان باقی‌مانده سموم در هفت محصول کشاورزی پرمصرف، گفت: این اقدام انجام شد و نتایج آن هم بدست آمده، اما پیوست طرح پایش محصولات کشاورزی، شناسه‌دار کردن باغات و مزارع است که باید اجرا شود.
کاهش قیمت بانکی‌ها و خودرویی‌ها در معاملات امروز بورس
پایگاه خبری راد: امروز فعالان بازار سهام شاهد افت قیمت‌ها در گروه خودرو، بانک و تعداد زیادی از گروه‌های پتروشیمی بودند.
دوازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز برگزار می‌شود
پایگاه خبری راد: دوازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز به همت پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن متخصصین غدد درون ریز ایران ۲۳ تا ۲۵ آبان برگزار می‌شود.
تاثیر نوعی روغن در کاهش کلسترول بد خون
پایگاه خبری راد: نتایج یک آزمایش نشان داد افزودن روغن پنبه دانه به رژیم غذایی چرب به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می‌کند.
نسخه‌ای شفابخش برای دومین علت مرگ ایرانیان
پایگاه خبری راد: سکته مغزی؛ دومین علت مرگ و اولین عامل ناتوان کننده افراد بالغ کشور است و بر همین اساس، درمان سکته‌های حاد مغزی در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با عنوان برنامه کشوری "۷۲۴" در ۵۴ مرکز درمانی دانشگاهی کلید خورد.
افزایش سود مرغداری‌ها با تجاری‌سازی پروبیوتیک‌های بومی طیور
پایگاه خبری راد: رییس اداره بازاریابی و تجاری سازی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: صنعت دام و طیور کشور به سه، چهار میلیون کیلوگرم انواع پروبیوتیک‌های دامی نیاز دارد که با کاربرد آن ضمن افزایش کیفیت محصولات، هزینه‌های تولید در واحدهای پرورش طیور هم به نحو قابل توجهی کاهش می یابد.
یک تغذیه سالم باید چگونه باشد؟
پایگاه خبری راد: استفاده از هرم مواد غذایی و لیست جانشین مواد غذایی به شما کمک می‌کند تا برای تغذیه صحیح از غذاهای متنوع و گروه‌های مختلف غذایی استفاده کنید. زمانی که غذاهای متنوع می‌خورید، ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم نیز به بدنت‌ان می‌رسد.
سکته مغزی از علائم تا توصیه‌های پیشگیرانه
پایگاه خبری راد: سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون به بخشی از مغز فرد قطع شده یا کاهش می‌یابد. این امر باعث محرومیت بافت مغزی از اکسیژن و مواد مغذی شده و سلول‌های مغزی در عرض چند دقیقه شروع به مردن می‌کنند.
سینه‌بند هیچ تاثیری در ابتلا به سرطان سینه ندارد/ باورهای غلطی که با جان مردم بازی می‌کند
پایگاه خبری راد: یکی از جراحان پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی(مرکز تحقیقات سرطان پستان) با تاکید بر باورهای نادرستی که درباره این بیماری وجود دارد، گفت: هیچ ارتباطی بین استفاده از سینه‌بند، فارغ از شکل و نوع آن با ابتلا به سرطان پستان وجود ندارد.