11:51 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پنبه

توصیه‌های چهار روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: در نظرگرفتن منابع آبی در نزدیکی زنبورستان، استفاده از قیم برای شاخه‌های درختان جوان، تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها و کنترل کنه‌های نباتی در مزارع از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که توسط اداره هواشناسی کشاورزی برای امروز تا روز یکشنبه (۱۸ تا ۲۱ مرداد) صادر شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با محوریت کاهش مصرف آب
پایگاه خبری راد: ماعمال روش‌های صرفه‌جویی آب در باغ‌ها یا پخش پوشش‌های حفاظتی نظیر مالچ، کاه و کلش و براده چوب روی خاک به منظور کاهش تبخیر و تعرق از سطح خاک، انجام عملیات آبیاری در ساعات خنک روز و کوتاه‌تر کردن دور آبیاری جهت مقابله با گرما و خشکی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۹ مردادماه) است.
۱۵ توصیه درمانی برای آکنه‌
پایگاه خبری راد: بسیاری از درمان‌های خانگی می‌تواند به بهبود لکه‌ها و زخم‌های آکنه‌ها کمک کند و این درمان‌ها شامل کرم‌ها و ژل‌های ملایم گیاهی، اسانس‌ها، مکمل‌های طبیعی و برخی تغییرات ساده در سبک زندگی افراد است.
تولید خودروی سواری افزایش یافت
پایگاه خبری راد: تولید انواع خودروی سواری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۵ درصد افزایش یافت.همچنین­ در ­این مدت ۳۳۶۴ دستگاه کامیون کشنده و ۴۱ دستگاه کمباین و نیز ۳۳۷۹ دستگاه تراکتور در کشور ساخته شد.
صدور مجوز احداث جاده پنبه‌کال
پایگاه خبری راد: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در خصوص احداث جاده پنبه‌کال در منطقه استراتژیک زردکوه، گفت: این اقدام بدون مجوز آغاز شد و ادراه‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آن را متوقف کرد و پس بازدید کمیته فنی این ادراه‌کل اکنون با انجام یک سری اصلاحات در مسیر، اجازه احداث جاده داده شده است.
حمایت از چند فناوری حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی بزودی/سند ویژه "تراریخته" تدوین می‌شود
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که فناوری‌های جدید را به بخش کشاورزی نفوذ می‌دهیم، از حمایت از چندین فناوری‌های پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و نهایی شدن قراردادهای آن در ماه‌های آتی خبر داد.
آغاز عملیات احداث و مرمت زهکش‌ها در اراضی حوزه سد وشمگیر
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آق‌قلا از آغاز عملیات احداث و مرمت زهکش‌ها در سطح 12 هزار هکتار از اراضی حوزه سد وشمگیر در پایان مردادماه خبر داد.
نباید قانون جنگل بر اقتصاد جهانی حکمفرما شود
پایگاه خبری راد: دبیر کل سازمان تجارت جهانی هم به جمع منتقدان جنگ تعرفه‌ها و تنش‌های تجاری پیوست.
افزایش 10 درصدی سطح سبز پنبه در گلستان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال قرارداد کشت پنبه در سطح بیش از 12 هزار و 656 هکتار از اراضی استان با 3 هزار و 351 پیمانکار بسته شد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی مرداد
پایگاه خبری راد: جلوگیری از تحرک مرغ‌ها در ساعات گرم روز، رنگ آمیزی کندوها برای کاهش اثر گرمای هوا به رنگ‌های سفید یا زرد و مبارزه با سفیدک سطحی در باغات انگور از توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی مردادماه است.
 کشتی‌های چینی با مجهزترین امکانات به جان صیادان سنتی افتاده‌اند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امروز باید از وزیران کم‌کار ترسید و از تجمل‌گرایی برخی از مدیران و ریخت و پاش‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد، ترسید. امروز باید از فقری که بر اثر سوء مدیریت به مردم تحمیل شده است ترسید. ایران کشوری فقیر نیست که مردم مجبور باشند طمع تلخ فقر را بچشند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی تیر
پایگاه خبری راد: مبارزه با آفت کنه در باغات میوه، نصب تله‌های نوری در مزارع گوجه فرنگی، در نظر گرفتن منابع آبی در نزدیکی زنبورستان و تامین پوشش سقف استخرهای پرورش ماهی سردآبی جهت جلوگیری از گرم شدن آب و آفتاب سوختگی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا روز سه‌شنبه ( ۲ مرداد) صادر شده است.
از انتقال کندوها به جای خنک تا آبیاری شبانه در مناطق شور
پایگاه خبری راد: مبارزه با سفیدک سطحی در باغات سیب، جلوگیری ازسوزاندن بقایای گیاهی گاه و کلش، جابجایی کندوهای عسل و انتقال آن‌ها به مناطق خنک‌تر و آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شور از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که با توجه به افزایش دما از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است
پایگاه خبری راد: تراریخته بودن یک گیاه نمی تواند دلیل بر آسیب رساندن آن به محیط زیست باشد، هیچ محصولی به صورت تراریخته در ایران تولید و روانه بازار نمی‌شود و کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است است از جمله مباحث مطرح شده در کارگاه یک روزه ایمنی محصولات تراریخته بود.
22 درصد مخازن سدهای خراسان رضوی خالی است
پایگاه خبری راد: سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم اینک 22درصد از کل حجم مخازن سدها خراسان رضوی خالی است که نسبت به سال گذشته 50 درصد افت آب دارد.