08:05 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی عربستان سعودی

بازار نفت به ترامپ توجه می‌کند؟
پایگاه خبری راد: رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش باز هم در توییتی اوپک را خطاب قرار داد و از این گروه خواست کاهش تولید خود را تسهیل کند و نسبت به بالا رفتن قیمت نفت هشدار داد. توئیت هفته جاری ترامپ باعث سقوط چشمگیر قیمت نفت در روز دوشنبه شد اما در روز بعد، قیمت‌های نفت تحت تأثیر ادامه پایبندی به کاهش تولید اوپک ثبات یافت. در این راستا یک کارشناس انرژی ضمن بررسی تأثیر رفتار ترامپ در بازار نفت، قیمت نفت را بین ۵۵ تا ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد.
قرارداد سعودی‌ها برای تامین نفت پاکستان
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی قراردادی را با پاکستان برای تامین نفت و محصولات نفتی این کشور امضا کرد.
گرانی بیش از ۵ درصدی نفت با تشدید تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز جمعه تحت تأثیر نشانه‌های کمبود عرضه و پیشرفت مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین صعود کرد و قیمت‌ها را برای کل هفته بیش از پنج درصد افزایش داد.
کارشکنی آمریکا در ماموریت اوپک
پایگاه خبری راد: اوپک با انتشار گزارش ماهانه خود اعلام کرد: تولید نفت خود را تحت توافق جهانی به میزان قابل توجهی کاهش داده است با این حال به موانعی اشاره کرد که بر سر راه تلاش‌های این گروه برای جلوگیری از اشباع عرضه بازار در سال میلادی جاری وجود دارد.
عربستان زیر ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی به فایننشیال تایمز گفت که تولید نفت این کشور در مارس بیش از نیم میلیون بشکه در روز پایین سقف تولیدش تحت توافق اوپک خواهد بود.
از بی‌اعتنایی عربستان تا تدبیر ونزوئلا در برابر تحریم نفتی آمریکا
پایگاه خبری راد: دولت آمریکا با هدف اعمال فشار حداکثری روی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه شرکت نفتی دولتی PDVSA را هدف تحریم قرار داد.
وعده سعودی‌ها برای کاهش بیشتر تولید نفت
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد کشورش به مدت شش ماه نفت را در سطح بسیار پایین‌تر از سهمیه که تحت پیمان کاهش تولید اوپک پذیرفته است تولید خواهد کرد.
کفه ترازوی بازار به نفع نفت ترش سنگین شد
پایگاه خبری راد: با وجود این که سطح ذخایر نفت جهانی کافی به نظر می‌رسد اما قیمت نفت سنگین به عدم توازن فزاینده‌ای که میان عرضه نفت سبک و سنگین وجود دارد، واکنش نشان داده و بالاتر رفته است.
عربستان پیش‌بینی نفتی را قبول ندارد
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی پیش‌بینی درباره پیک تقاضا برای نفت را قبول ندارد و انتظار دارد تقاضا برای نفت، دست‌کم تا سال ۲۰۴۰ همچنان رشد کند.
مذاکرات نفتی عربستان و روسیه لغو شد
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی و روسیه دیگر مذاکرات نفتی در داووس سوییس نخواهند داشت و نخستین دیدار رو در روی وزیران انرژی دو کشور از زمان امضای توافق کاهش تولید در دسامبر، لغو شد.
صادرات نفت عربستان رکورد زد
پایگاه خبری راد: جدیدترین آمار سازمان JODI‌ نشان داد که صادرات نفت عربستان سعودی در ماه نوامبر به بالاترین حجم در دو سال گذشته رسید.
تسریع کاهش تولید روسیه برای رفع کدورت سعودی‌ها
پایگاه خبری راد: روسیه پس از این‌که روند آهسته کاهش تولید نفتش با انتقاد عربستان سعودی روبه‌رو شد قصد دارد کاهش تولید نفت خود را شتاب ببخشد.
 رکود اقتصاد مایه نگرانی نفت نیست
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی در کنفرانسی در ابوظبی اعلام کرد رکورد چرخشی جهانی در اقتصاد جهانی پیش‌بینی می‌شود اما این مسئله مایه نگرانی برای نفت نیست.
نارضایتی عربستان از روند آهسته کاهش تولید نفت روسیه
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی در گفت و گو با یک شبکه آمریکایی، اظهار کرد که روسیه کندتر از آنچه وی مایل بوده است، تولید نفت خود را کاهش می‌دهد.
 نیازی به نشست اضطراری اوپک نیست
پایگاه خبری راد: خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی روز یکشنبه در کنفرانس نفتی ابوظبی گفت نیازی نمی‌بیند اوپک پیش از آوریل، نشست فوق العاده برگزار کند.