07:59 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیران

نفت در مدار افزایش قیمت
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که معامله گران همچنان به آزمایشهای موفق واکسنهای کووید ۱۹ و احیای تقاضا برای نفت خوش بین بودند، روند افزایشی معاملات روز جمعه را ادامه داد.
امارات خروج از عضویت اوپک را بررسی می‌کند
نماد برتر- اختلاف امارات متحده عربی با متحدانش در اوپک بالا گرفته و مقامات این کشور فایده عضویت در این گروه را زیر سوال برده و حتی خروج از آن را بررسی کرده اند.
ترخیص لوازم خانگی "بوش" داد تولیدکنندگان را درآورد!
نماد برتر- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ضمن اعتراض به بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) که به مجوز واردات لوازم خانگی شرکت بوش اعتراض نکردند، گفت: با وجود اینکه ماه‌ها طول کشیده تا به مواد اولیه و قطعات لوازم‌خانگی ارز تخصیص داده شود و همه تولید کنندگان از عدم تخصیص و تأخیر در تخصیص ارز گله‌مند هستند، ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی خارجی در آستانه ترخیص است.
نماینده علی آباد: جلوی اتفاقات ناخوشایند در تولید غله کشور را بگیرید
نماد برتر- نماینده مردم علی آباد در مجلس با اشاره به مشکلات منطقه ای خواستار ورود وزرای جهاد کشاورزی، صمت، نیرو و کشور به منظور حل مشکلات مردم شد.
نفت از صعود بازماند
نماد برتر- شاخصهای قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظارات برای تمدید کاهش تولید فعلی اوپک پلاس و آمار افزایش هفتگی ذخایر نفت آمریکا روند متفاوتی را پیدا کردند.
تولیدکنندگان نفت آماده اقدام باشند
نماد برتر- گروه اوپک پلاس در جدیدترین نشانه از آماده شدن برای به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید، از کشورهای تولیدکننده نفت عضو این گروه خواست در نشست آتی وزیران برای اقدام آماده باشند.
ماجرای بنز، بی ام دبلیو و پورشه های غیراستاندارد!
نماد برتر- اعلام غیر استاندارد بودن خودروهای بنز، پورشه و... در حالی حاشیه ساز شده که طبق اعلام مسئولان مربوطه، سازمان ملی استاندارد طی نامه‌ای رسمی به سازمان اموال تملیکی عدم تائید این خودروها را اعلام کرده است. بر این اساس، اکنون ۱۴۰۰ خودرو خارجی با استاندارد یورو ۵ فقط به دلیل عدم مجوز سازمان استاندارد بلاتکلیف مانده و امکان تعیین تکلیف، ترخیص یا فروش آنها وجود ندارد.
امتیاز ویژه برای واردات ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش در زمان ممنوعیت!
نماد برتر- در حالی واردات کالاهای گروه چهار ممنوع بوده و تحت هیچ شرایطی امکان ورود آنها به کشور وجود ندارد که در حال حاضر ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی برند«بوش» مجوز واردات را با ارز نیمایی دریافت کرده است‌ و دلیل این تبعیض مشخص نیست!
واکسن مُدرنا به صعود نفت جان دوباره بخشید
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر انتظارات برای تمدید کاهش تولید فعلی اوپک پلاس و خبر مثبت از ساخت یک واکسن دیگر برای کووید ۱۹ افزایش یافت.
حمایت کمیته فنی اوپک پلاس از تمدید محدودیت عرضه نفت
نماد برتر- کمیته فنی اوپک پلاس در دیدار روز دوشنبه خود از تمدید سه ماهه محدودیت عرضه فعلی این گروه حمایت کرد.
تاثیر واکسن کووید ۱۹ روی سیاست تولید اوپک پلاس
نماد برتر- بازارهای نفت ممکن است از چشم انداز واکسن ویروس کرونا به شوق آمده باشند اما اوپک پلاس نمی تواند چنین پیشامدی را جشن بگیرد.
جهش قیمت نفت دوام نیاورد
نماد برتر- قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر افزایش تولید لیبی و نگرانی نسبت به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روند احیای اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت، حدود دو درصد سقوط کرد.
راهکارهای کلان و چند پیشنهاد برای شفافیت در پترو پالایشی ها و بودجه شرکت ها
نماد برتر- رئیس کل دیوان محاسبات با اعلام فهرست طولانی ایرادات نظام بودجه ریزی ، راهکارهای کلان و چند پیشنهاد برای شفافیت در پترو پالایشی ها و بودجه شرکت های دولتی مطرح کرد.
در بیست و دومین نشست وزارتی جی‌ئی‌سی‌اف چه گذشت؟
نماد برتر- بیست و دومین نشست سالانه وزیران نفت و انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) از طریق ویدیوکنفرانس روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
مذاکرات محرمانه تولیدکنندگان اوپک پلاس به کجا رسید؟
نماد برتر- مذاکرات میان اوپک و متحدانش در خصوص به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید نفت در ابتدای سال آینده به تاخیر سه تا شش ماهه افزایش تولید متمرکز شده است.