07:21 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ورنا

دلار از یورو عقب افتاد
پایگاه خبری راد: پس از آن که رئیس دفتر منطقه‌ای سن فرانسیسکو فدرال رزرو از احتمال توقف افزایش نرخ بهره خبر داد، ارزش دلار در برابر همتایانش کاهشی شد.
چه کسی از تحریم‌های ونزوئلا سود می‌برد؟
پایگاه خبری راد: کارشناسان غربی می‌گویند تحریم‌های دولت ترامپ علیه ونزوئلا، تلاش‌هایش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را پیچیده خواهد کرد و واشنگتن برای اجتناب از جهش قیمت، احتمالاً ناچار خواهد شد معافیت برخی از خریداران نفت ایران را تمدید کند.
معرفی شهرهای برتر دنیا در توسعه استارت‌آپ‌/ایجاد شتابدهنده‌های فعال در ۷ استان کشور
پایگاه خبری راد: رئیس پارک فناوری پردیس، شتابدهنده‌ها را ساختاری جدید برای حمایت از ایجاد شرکت‌های نوپای نوآور و فناور دانست و گفت: بر اساس یک رتبه‌بندی جهانی سه شهر "شانگهای"، "پکن" و "استکهلم" برای نخستین بار در زمره ۲۰ زیست‌بوم برتر جهان قرار گرفتند و در ایران نیز با تأسیس شتابدهنده‌های نوآوری از سال ۱۳۹۳، در ۷ حوزه‌ فناوری شتابدهنده راه‌اندازی شده است و ۲۸ شتابدهنده نیز تأییدیه لازم را از مرکز شتابدهی دریافت کرده‌اند.
مصادره ده‌ها میلیارد دلار از اموال میلیونرهای سعودی
پایگاه خبری راد: کمیسیون مقابله با فساد عربستان اعلام کرد که ۱۰۷ میلیارد دلار از اموال ثروتمندان عربستانی در جریان بازداشت آن‌ها در هتل " ریتس کارلتون" مصادره شده است.
رشد اقتصادی کانادا منفی شد
پایگاه خبری راد: با کاهش رشد بخش عمده فروشی و تولید، رشد اقتصادی کانادا در ماه نوامبر به منفی ۰.۱ درصد رسید.
وعده مسئولان برای شکسته شدن قیمت مرغ و گوشت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از تامین و عرضه ۴۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور به نرخ دولتی بین تولیدکنندگان و اتحادیه‌های مربوطه خبر داد و گفت: به زودی شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار خواهیم بود و قیمت‌ها شکسته می‌شود.
گره کور گرانی گوشت قرمز کجاست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هیچ کمبودی در زمینه گوشت قرمز در کشور وجود ندارد و واردات آن به صورت منجمد و تازه نیز دو برابر پارسال در جریان است، قیمت گوشت قرمز همچنان رو به افزایش است.
وجود بیش از ۶۰۰۰ استارتاپ در کشور/تاکید بر توسعه بر اساس بوم منطقه
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بیش از ۶ هزار استارتاپ در کشور وجود دارد که اغلب توسط جوانان اداره می‌شوند که بزودی تأثیرات آن‌ها را در جامعه خواهیم دید.
ارزانی گوشت با واردات هفتگی گوسفند زنده
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: برنامه‌ریزی صورت گرفته تا هفته‌ای ۵۰ هزار راس گوسفند زنده وارد شود و به زودی با عرضه گوشت آن‌ها به قیمت ۴۰ هزار تومان، شاهد ارزانی گوشت قرمز در بازار خواهیم بود و با افزایش عرضه درصددیم تا مردم کمتر در صف‌های عرضه گوشت تنظیم بازاری بمانند.
ریزش سنگین بورس وال استریت
پایگاه خبری راد: در آخرین دور از معاملات بورس نیویورک، شاخصهای مهم بورسی با ریزش سنگینی مواجه شدند.
تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در آستانه رسیدن به مرز ۴۰۰۰ شرکت
پایگاه خبری راد: معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان بوشهر سفر کرده بود، گفت: هدف ما گسترش اقتصاد دانش‌بنیان و بالفعل کردن ظرفیت‌ها است.
پیشنهاد ۳ میلیارد دلاری سینوپک به ایران
پایگاه خبری راد: شرکت سینوپک که بزرگترین پالایشگر نفت چین است، به شرکت ملی نفت ایران ۳ میلیارد دلار برای توسعه مشترک یک میدان نفتی بزرگ پیشنهاد کرده است.
 دلار در بازارهای جهانی صعود کرد
پایگاه خبری راد: با افزاش امیدواری‌ها نسبت به نتایج مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا، ارزش دلار در برابر ین و یورو تقویت شد.
هواوی برای حفظ آبروی خود، کارمندش را اخراج کرد
پایگاه خبری راد: پس از انتشار خبر دستگیری یکی از کارمندان هواوی به اتهام جاسوسی توسط مقامات امنیتی لهستان، حالا هواوی اعلام کرده است که وی را به علت افزایش بی‌اعتمادی کشورهای مختلف به این شرکت اخراج کرده است.
اوپک در آمریکا کمپین راه می‌اندازد
پایگاه خبری راد: اوپک برای نخستین بار در تاریخ ۶۰ ساله خود، سرگرم بررسی آغاز لابی نزد قانونگذاران آمریکایی در برابر اقدامات ضداوپک دولت ترامپ است.