03:51 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نظارت بر بازار

با ترامپ وارد بازی سیاسی نمی‌شویم
پایگاه خبری راد: رییس سابق اوپک ضمن اشاره به بزرگترین دغدغه‌هایش، اظهار کرد اوپک با ترامپ یا یا هیچ رییس جمهور دیگری وارد بازی سیاسی نمی‌شود.
 تاثیر نمک بر ضربان قلب
پایگاه خبری راد: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: مصرف زیاد نمک می‌تواند خطر ابتلا به نوعی اختلال ریتمی قلب شایع را افزایش دهد.
چشمهایی که به دنبال نرخ ارز می‌دوند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به نقش برخی سودجویان و سوداگران اقتصادی در تغییر نرخ ارز، گفت: جو روانی ایجاد شده بیش از اندازه بر نوسانات نرخ ارز تاثیر دارد.
یک قنادی به دلیل حراج شیرینی 1.5 میلیون تومان جریمه شد!
پایگاه خبری راد: «شیرینی را کیلویی ١٢‌ هزار تومان می‌فروخت. ناگهان قیمت را ١٩‌ هزار تومان کرد. پرسیدیم چرا؟ گفت به خاطر ارزان‌فروشی جریمه شده و حالا مجبور است با قیمت بالاتر بفروشد.» «انصافا کیفیت شیرینی‌هایش خوب است. ما که راضی هستیم.»
 راه‌اندازی بازار ارز در بورس
پایگاه خبری راد: طبق قانون هر گونه اوراق بهادار از جمله بازار آتی ارز باید در بازار سرمایه شکل بگیرد اما قیمت مرجع این بازار می‌تواند از بازار نقد کشف شود. این طور که مسئولان می‌گویند زمان‌بندی و جزئیات راه‌اندازی بازار متشکل ارز را نهاد ناظر بازار پول مشخص خواهد کرد.
آیا مشکل صنعت خودرو قیمت گذاری است؟
پایگاه خبری راد: همزمان با اصلاح و بروزرسانی قیمت خودرو، باید نظارت بر بازار افزایش یابد زیرا هیچ اطمینانی به تثبیت قیمت ها در صورت افزایش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد.
 بسته‌های حمایتی مسکن خوبی برای تورم افسارگسیخته نمی باشد!
پایگاه خبری راد: بسته‌های حمایتی باید در قالب کالا به مردم داده شود و همچنین کالابرگ الکترونیک در اختیار مردم قرار گرفته تا آنها از بین کالاهای موجود و فروشگاه‌های هدف خرید کنند.
عرضه نفت در بورس، یک هفته قبل از شروع تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: بالاخره بعد از فراز و نشیب‌های فراوان ظاهرا مسئولان بازار سرمایه و صنعت نفت به تفاهم رسیدند که ششم آبان ماه، درست یک هفته قبل از شروع تحریم‌های یک جانبه آمریکا، نفت خام در بورس انرژی عرضه شود.
آیا عرضه نفت خام در بورس در حد حرف باقی می‌ماند؟
پایگاه خبری راد: با اینکه مسئولان اعلام کرده‌اند که این هفته نفت در بورس انرژی عرضه می‌شود، اما هنوز خبری از این معاملات نیست گویی این اظهارنظرها صرفا جنبه سخنرانی دارد؛ هر چند که عده‌ای می‌گویند وزارت نفت همکاری نمی‌کند، اما کارشناسانی هستند که معتقدند زیرساخت‌های معاملاتی برای عرضه نفت وجود ندارد و بر این باورند که عرضه نفت در بورس موجب دور زدن تحریم‌ها نمی‌شود.
چطور صاحب ۹۸ درصد بازار ارز نمی‌تواند دو درصد را کنترل کند!؟
پایگاه خبری راد: بار دیگر بانک مرکزی برنامه‌های جدیدی را برای کنترل بازار ارز در دستور کار قرار داده است و این‌بار با اختیارات بیشتر برای ورود به بازار ارز. از نگاه برخی کارشناسان برنامه جدید هم حرف چندانی برای گفتن ندارد و مداخله و کنترل بازار ارز نیز اختیار تازه‌ای نیست، بلکه وظیفه ذاتی بانک مرکزی ازگذشته تاکنون بوده است. اما این موضوع جای تعجب دارد که وقتی به صراحت اعلام می‌شود که تا ۹۸ درصد ارز بازار را سیاست‌گذار ارزی تامین می‌کند، چگونه نمی‌تواند دو درصد دیگر را کنترل کند!؟
توپ زیر پای زنگنه!
پایگاه خبری راد: در حالی که رئیس جمهوری و معاون اولش در فاصله زمانی کمتر از سه ماه بر عرضه نفت خام در بورس تاکید می‌کنند، مسئولان بازار سرمایه می‌گویند ساختارهای معاملاتی را آماده کرده‌اند آنها توپ را در زمین وزارت نفت انداخته‌اند تا در مورد ساز و کار نهایی عرضه نفت در بورس تصمیم‌گیری شود و به قولی وزارت نفت گُل را به ثمر برساند.
پشت پرده توطئه برخی اعضای اوپک علیه ایران
پایگاه خبری راد: اوپک که در عمر ۶۰ ساله خود فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته در این ایام باز هم دستخوش اتفاقاتی شده است که بیش از آنکه اقتصادی باشد، رنگ و بوی سیاسی دارد و در این میان برخی اعضای اوپک به بهانه تعدیل بازار جهانی نفت و در راستای قلدری‌های آمریکا به پوشاندن لباس سیاست بر تن این سازمان کمک می‌کنند.
چه‌کسی بر محتوای بازی‌های رایانه‌ای نظارت دارد؟
پایگاه خبری راد: اگرچه تاثیر خشونت ناشی از انجام بازی‌های رایانه‌ای بر رفتار کودکان انکارنشدنی است، اما می‌توان بر وجهه مثبت این بازی‌ها مانند پیشرفت مهارت‌های شناختی و گسترش آشنایی کودکان با رایانه نیز تاکید کرد و البته در کنار نهادهای نظارتی، لازم است خانوادها نیز با نقش نظارتی خود، قبل از خرید هر بازی درباره آن تحقیق کرده و سطح آگاهی خود و فرزندانشان را در این زمینه بالا ببرند.
دوعضو اوپک علیه ایران فعالیت‌ می‌کنند/ ترامپ فهمید نمی‌تواند تولید نفت ایران را صفر کند
پایگاه خبری راد: وزیر نفت گفت: کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک از نظر حقوقی صلاحیت تصمیم‌گیری درباره تعیین یا توزیع سهمیه‌ها را ندارد و تنها نظارت و بررسی می‌کند و ‌تصمیم‌ها تنها در نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و در حضور همه اعضا و با اجماع گرفته می‌شود.
ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات پزشکی، ممنوع / اعلام تخلفات به شماره ۱۹۰
پایگاه خبری راد: مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، ضمن اشاره به راهنماهای بالینی و پروتکل‌های درمانی جهت کنترل عفونت‌های بیمارستانی، در عین حال بر ممنوعیت ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان جهت تهیه ملزومات و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.