02:46 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعی

«رییس دولت سیزدهم» به بازار کد مثبت داد
آقای رییسی همواره از بازارسرمایه حمایت کرده است. ایشان تنها نامزد ریاست جمهوری بود که از بورس تهران بازدید داشت و این موضوع حاکی از توجه رییس جمهور آینده به بازار سرمایه است.
اژه‌ای دعوای ۲۵ ساله پرونده فراب را پایان می‌دهد؟
گروه صنعتی سدید و شرکت آب و برق صبا، دعوایی ۲۵ ساله بر سر مالکیت ۳۳ درصد شرکت فراب دارند که از همان ابتدا حکم دادگاه اولیه، بدوی و تجدید نظر براساس مدارک صریح و واضح مشروح بر آن بوده که ۳۳ درصد از سهام شرکت فراب، به گروه صنعتی و سدید انتقال یابد.
۸۰ درصد فولاد ایران از طریق کوره های الکتریکی تولید می شود
اکثر پیش بینی ها بر این مبنا است که دوره پسا کرونا عرضه و تقاضا در فولاد افزایش می یابد اما طبق بررسی ها، روند رکود و کاهش قیمت ها برای این صنعت دور از انتظار نیست اما نکته اساسی آن است که با وجود دو روش کوره بلند و الکتریکی برای تولید فولاد، کشور ما از جمله کشورهایی است که به دلیل دریافت گاز و برق ارزان به سراغ کوره های الکتریکی رفته و ۸۰ درصد فولاد را از طریق کوره های الکتریکی تولید می کند.
زورآزمایی محرک‌های کاهشی و افزایشی در میدان فردوسی
درحالی‌که همچنان خبری از زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات و آینده برجام نشده، اما دلار از اواخر هفته پیش در مسیر نزولی قرار گرفت تا دیروز وارد کانال ۲۴هزار تومان شد که به گفته فعالان بازار ارز، این روند ناشی از وجود برخی محرک‌های کاهشی همچون احتمال به حصول توافق و آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران است.
فعالیت شرکت های پتروشیمی تحت تاثیر قطعی برق نیست
شرکت های پتروشیمی عموماً از شبکه برق سراسری استفاده نمی کنند، لذا فعالیت این شرکت ها خیلی تحت تاثیر قطعی های مکرر و اخیر برق شبکه سراسری قرار نمی گیرند.
رشد قابل قبول در انتظار سهامداران است
متغیرهای تاثیر گذار بر بازار در کنار اصلاح قیمت ها، تصور افت شدید برای بازار سرمایه را نه تنها دور از ذهن کرده بلکه انتظار رشد قابل قبول را در بین فعالان بازار رقم زده است.
تولید برقآبی به یک سوم سال گذشته رسیده است
سال گذشته نیروگاه برقآبی حدود ۱۰ هزار مگاوات برق تولید کرده بود، در حالی که اکنون این نیروگاه ها امکان تولید بیش از سه هزار مگاوات برق را ندارند.
تکمیل زنجیره فولاد مانع خام فروشی این محصول شد
رئیس جمهور با اشاره به افتتاح طرح های بسیار مهم صنعتی و معدنی در هفتاد و نهمین هفته از افتتاح طرح های ملی کشور، گفت: افتتاح ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح در یک روز و در یک استان نشانگر توانمندی ملت، برنامه ریزی دولت و کارآمدی دولت و ملت است که در سخت ترین شرایط جنگ اقتصادی مهمترین پروژه ها را به ثمر رسانده اند.
بورس انرژی می تواند برطرف کننده بخشی از مشکلات برق کشور باشد
باید تصمیمات جدیدی از طریق بورس انرژی و نیروگاه های غیردولتی که آماده هستند تا برق را به دور از مداخله دولت در بورس به فروش برسانند، اتخاذ شود تا صنایع مختلف در کشور از این برق استفاده و بخشی از مشکلات خود را برطرف کنند.
علل خاموشی برق به همراه ارائه راهکار مقابله با آن
پیشی گرفتن نرخ رشد تقاضای برق از نرخ رشد عرضه آن و از طرف دیگر نیاز به زمان زیاد و لزوم سرمایه گذاری فراوان برای توسعه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع از جمله مسائلی هستند که موجبات کمبود برق و بروز خاموشی را فراهم می کنند.
سیمان گران می شود!
نماد برتر - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: طبیعتا با قطع برق میزان عرضه کاهش می‌یابد و به دلیل اینکه تغییری در تقاضا ایجاد نشده در نتیجه قیمت افزایش خواهد یافت.
انبارگردانی دلیل ادعای گم شدن فولاد...
نماد برتر - در پی ادعای "گم شدن سه میلیون تن فولاد"، فعالان این حوزه، دیدگاه‌هایی دارند که جمع‌بندی آن مشخص است که این سه میلیون تن حاصل اختلاف آماری است که با انجام انبارگردانی و حسابرسی شرکت‌ها، به وجود آمده است.
راهکارهای ارائه‌شده برای بهبود وضعیت بازار سرمایه اثرگذار نیست
نماد برتر - تمام این اتفاقات با خو‌ش‌بینی به احیای برجام و لغو تحریم‌ها رخ داده و چنانچه مذاکرات به نتیجه نرسد و وضعیتی ایجاد شود که توافق احتمالی زیر سوال برود، قاعده بازی در بازار سرمایه و سایر بازار‌های مالی هم تغییر خواهد کرد.
کاهش قیمت دلار
نماد برتر - ارزش دلار مقابل ارزهای مهم کاهش پیدا کرد.
دومین صعود متوالی دلار
نماد برتر - ارزش دلار جهانی در مقابل بیشتر رقبا برای دومین روز متوالی بالا رفت.