03:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قاسم

گرانی مسکن از عوارض آشفتگی بازار بورس است
نماد برتر- رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز، یکی از دلایل مهم در گران شدن مسکن را بروز آشفتگی در بازار سرمایه دانست و یادآور شد که بار دیگر شاهد ورود بخشی از سرمایه‌های سرگردان به بازارهای مسکن و خودرو هستیم.
سهام پتروشیمی تبریز تا پایان مهر عرضه اولیه می شود / وضعیت فعلی پارسان
نماد برتر- رئیس هیات مدیره پتروشیمی تبریز ضمن اشاره به وضعیت هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان از طی مراحل پذیرش و درج نماد پتروشیمی تبریز در بورس و عرضه اولیه سهام حداکثر تا پایان مهر خبر داد.
انتخاب کارگاه‌های تبدیل سی‌ان‌جی برای متقاضیان امکان‌پذیر شد
نماد برتر- معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با افزایش تعداد کارگاه‌های سی‌ان‌جی، امکان تعیین کارگاه تبدیل برای متقاضیان فراهم شده است.
افزایش قیمت حبوبات ناشی از گرانفروشی است
نماد برتر- دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت:چند نرخی شدن ارز یکی از مشکلات اساسی در افزایش قیمت کالاهاست.تنها راه این است که دولت از ارز دولتی دست بردارد و ارز واردات مواد غذایی تک نرخی شود.
میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است
نماد برتر- پری به دلیل از دست دادن همسرش سرپرستی خانواده را به عهده دارد، او با اشاره به اینکه در بسیاری موارد توان خرید میوه تازه برای فرزندانش را ندارد؛ می‌گوید: سه پسر ۱۰،۹ و ۱۵ساله من مثل همه بچه‌هایی که در سن رشد هستند، علاقه زیادی به میوه دارند ولی از توان مالی من خارج است که برای آنها میوه تازه بخرم چه برسد به خرید نوبرانه فصل‌ها.
خنثی شدن اثرات رکودی کرونا و بازگشت شرکت‌ها به چرخه تولید و فروش
نماد برتر- با توجه به کاهش میزان رکود ناشی از انتشار ویروس کرونا بر عملکرد شرکت‌ها و بازگشت بسیاری از صنایع به چرخه تولید و فروش، انتظار می‌رود تا پایان سال انتظار سودآوری بسیاری شرکت‌های بورسی برآورده شده و روند سهام آن‌ها در بازار مطلوب‌تر شود.
راه‌اندازی سامانه پرداخت تسهیلات بسته صادرات غیرنفتی ۹۸
نماد برتر- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از راه اندازی سامانه پرداخت تسهیلات بسته صادرات غیرنفتی ۹۸ به منظور بهره مندی بنگاه‌های صادراتی خبر داد.
آمادگی پلیس برای همکاری با آموزش و پرورش در زمینه فعالیت دانش آموزان درفضای مجازی
نماد برتر- جانشین فرمانده ناجا از آمادگی نیروی انتظامی برای هرگونه همکاری با آموزش و پرورش و مردم در زمینه فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی خبرداد.
۵۲ درصد مدارس کشور سند ندارند
نماد برتر- معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش بااشاره به اینکه از ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ ملک آموزش و پرورش، ۵۲ هزار و ۹۰۶ مورد فاقد سند است گفت: ۵۲.۶ درصد مدارس ما سند ندارند .
استفاده از پساب برای فضای سبز مانند ساختن یک سد مجازی است
نماد برتر- وزیر نیرو گفت: اتفاق خوبی که در جهت استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز افتاده، مانند ساختن یک سد مجازی است.
تاثیر عرضه‌های اولیه شرکت‌های تابعه بر سهام«وغدیر»
نماد برتر- مدیر سرمایه‌گذاری و طرح‌های شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از نهایی شدن مراحل پذیرش و عرضه 11 شرکت زیرمجموعه این هلدینگ خبر داد و گفت: شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر(هلدینگ سیمان غدیر) به زودی در فرابورس عرضه خواهد شد.
سودسازی پالایشگاه تبریز پس از عرضه اولیه پتروشیمی تبریز
نماد برتر- مدیر امور مجامع و سهام شرکت نفت و گاز پارسیان، ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری نفت خام و فرآورده‌های اصلی از سوی وزارت نفت را موجب سودآوری قابل توجهی پالایشگاه‌ها دانست و گفت: 50 درصد سهام شرکت پتروشیمی تبریز توسط پالایشگاه تبریز خریداری شده و این عامل پس از عرضه اولیه پتروشیمی تبریز، سودآوری مناسبی را برای پالایشگاه تبریز به همراه دارد.
طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع یزد و کرمان به‌زودی به بهره برداری می‌رسد
نماد برتر- معاون آب و آبفای وزیر نیرو از رشد ۳۰۰ درصدی ساخت و راه اندازی واحدهای شیرین سازی آب دریا خبر داد و گفت: تا دو ماه آینده با راه‌اندازی بزرگترین واحد شیرین‌سازی آب ایران، استان‌های کرمان و یزد از نعمت آب شیرین و تصفیه‌شده خلیج فارس بهره‌مند می‌شود.
برنامه دولت برای توسعه آب و خاک غرب کشور
نماد برتر- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: بزودی با ٢٠٠٠ میلیارد تومان اعتبارجدید که با دستور رئیس جمهوری ابلاغ خواهد شد، طرح بزرگ توسعه آب و خاک غرب کشور ادامه خواهد یافت.
تخصیص ۲۶ میلیارد متر مکعب آب دریا برای مصارف صنعتی
نماد برتر- وزیر نیرو از تخصیص ۲۶ میلیارد متر مکعب آب شور دریا برای مصارف صنعتی در استان‌های ساحلی خبر داد.