23:44 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فروش اوراق

عرضه صکوک مرابحه ۸ هزار میلیارد ریالی سایپا
نماد برتر- با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا به مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال از چهارشنبه ۲۱ آبان تا یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹ عرضه عمومی می شود.
درج اوراق صکوک مرابحه شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس با نمادهای «صدف ۴۰۸» و «صدف ۰۴۸»
نماد برتر- اوراق صکوک مرابحه شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس (سهامی خاص) با نمادهای «صدف۴۰۸» و «صدف۰۴۸» از این تاریخ (۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹) در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
درآمد۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت از فروش سهام و ...
نماد برتر- عملکرد بودجه ای دولت در ۷ ماه از افزایش ۱۵درصدی درآمد بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش دارایی ها، سهام و اوراق و مالیات و عوارض گمرکی حکایت دارد.
راه اندازی بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست روی میز کارشناسی/ بورس انرژی درگاه بین المللی بازار سرمایه ایران
نماد برتر- هدف بورس انرژی از بدو تاسیس فراهم آوردن بازاری متشکل، قانونمند، شفاف و رقابتی جهت کشف منصفانه قیمت‌ حامل‌های انرژی بوده است.
کارنامه مهر ماهِ کارگزاری‌ها
نماد برتر- شرکت‌های کارگزای فعال در بازار سرمایه خرید و فروشی بالغ بر ۳۸۱ هزار میلیارد تومان را در کارنامه مهرماه خود ثبت کردند. این عملکرد سبب شد تا نهادهای مالی مزبور طی دوره ۷ ماهه نخست سال جاری، خرید و فروش ۳۳۴۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاران را در اوراق بهادار شاهد باشند.
حضور پالایشگاه بورسی در مزایده ۲۳ درصدی سهام پتروشیمی اصفهان
نماد برتر- پالایشگاه اصفهان از حضور در مزایده خرید ۲۳ درصدی سهام پتروشیمی اصفهان خبر داد و با توقف نماد ، آماده بازگشایی برای شنبه هفته آینده شد.
بررسی موشکافانه پیشنهادات ۱۱ گانه کمیسیون اقتصادی مجلس به سازمان بورس
نماد برتر- توجهی که مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تثبیت بازار سرمایه دارند قابل تقدیر است و این سبب دلگرمی است که بازار سرمایه چنان بزرگ و فراگیر شده که هم مردم و هم مسئولان تحولات آن را با دقت پیگیری می‌کنند و درصدد بهبود و پیشرفت آن هستند.
گذر زمان توقف غیرکارشناسی معاملات آتی سکه را اثبات کرد/ بازار نقدی طلا راه خود را می‌رود
نماد برتر- علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و رییس اسبق سازمان بورس در خصوص توقف معاملات آتی سکه گفت: رویکردی ایجاد شده بود که قراردادهای آتی سکه به بازار نقدی سکه جهت داده و بازار نقدی برای نوسان به آن نگاه می کند و این نوسانات بر بازار ارز نیز تاثیرگذار است؛ در حالی که با گذشت زمان مشخص شد این طور نیست و الان که این قراردادها را نداریم، بازار نقدی سکه و ارز همچنان راه خود را می روند.
تامین کسری بودجه از محل فروش اوراق دولتی
نماد برتر- رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات معتقد است: دولت باید بازار اوراق قرضه را رونق دهد و کسری بودجه را از آن محل جبران کند.
بازار آتی سکه احیا می شود؟
نماد برتر- یک فعال بازار سرمایه در یادداشتی متوقف شدن معاملات آتی سکه را سبب هدررفت هزینه فرصتی دانست که بابت پویایی این بازار پرداخت شده بود. به اعتقاد وی، با این کار پول از این بازار به سمت بازارهای نقدی جریان پیدا کرد و باعث ایجاد التهاب در بازار نقدی طلا خواهد شد.
فروش اموال دولتی برای تامین منابع توزیع کالاها/ پایان کسری بودجه دولت !
نماد برتر- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ، فروش اموال دولتی را محل تامین منابع مالی توزیع کالاهای اساسی اعلام کرد و مدعی شد کسری بودجه دولت با فروش اوراق تامین شده است .
تحلیلی از آینده بورس با تکیه بر بودجه دولت ، نرخ سود بانکی و انتخابات آمریکا
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه وضعیت آینده بورس را با بررسی متغیرهای مهمی چون بودجه دولت ، احتمال تغییر نرخ سود بانکی ، انتخابات آمریکا و فروش نفت ، تحلیل کرد.
برای تعادل در بازار بورس بازارگردانی را دنبال می‌کنیم
نماد برتر- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به رشد بازار سرمایه در یکی دو سال گذشته زیرساخت‌های این بازار نتوانست خودش را با آن تطبیق دهد.
دلایل رکود طولانی بورس و چند پیشنهاد برای بهبود / نحوه عرضه اولیه در آمریکا
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اعلام دلایل رکود طولانی بورس و نحوه عرضه اولیه سهام در بورس آمریکا ، چند اقدام پیشنهادی برای بهبود وضعیت بازار سهام پیشنهاد داد .
«بازارگردانی»، گامی بلند در مسیر رسیدن به «ارزش ذاتی» سهم
نماد برتر- فرهنگ حسینی: «با الزام و اجرای بازارگردانی توسط شورای عالی بورس، نقدشوندگی سهام می تواند به شکلی بهتری انجام شده و عمق بازار افزایش یابد. بازارگردانی تخصصی از موضوعاتی است که در بازارهای توسعه یافته توسط نهادهای مالی و به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌شود؛ این موضوع می‌تواند به رسیدن ارزش سهام شرکت‌ها به ارزش ذاتی در میان مدت کمک شایانی داشته باشد.»