17:46 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فرش

سهم ۷۷ درصدی گروه صنعت، کشاورزی و صنایع غذایی در کالاهای هدف صادراتی
نماد برتر- معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت استان تهران گفت: بیش از ۷۷ درصد از کالاهای هدف صادراتی استان تهران در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۹ مربوط به گروه صنعت، کشاورزی و صنایع غذایی بوده است.
جلوگیری از قاچاق پوشاک با ایجاد اشتغال پایدار روستایی
نماد برتر- برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار با پرداخت منابع و تسهیلات اشتغال روستایی به ۶۵۰۰ طرح در رسته پوشاک، بیش از ۱۲ هزار شغل جدید در این بخش به وجود آمده است.
ظرفیت صادرات به همسایگان؛ ۱۲۵ میلیارد دلار
نماد برتر- رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: محاسبات ما نشان می‌دهد ظرفیت صادرات ما به کشورهای همسایه ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر از میزان کنونی است.
افزایش ۴۲۰ میلیون مترمکعبی برداشت گاز از پارس جنوبی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ظرفیت کنونی برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: ۴۲۰ میلیون مترمکعب از این مقدار در دولت تدبیر و امید وارد مدار تولید شد.
 نقشه راه تولید خودروی برقی با بهره‌مندی از ظرفیت مپنا تکمیل می‌شود
نماد برتر- مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو و گروه صنعتی مپنا، در نشست مشترکی، به بررسی زمینه‌های همکاری در حوزه تولید خودروی برقی پرداختند.
پازل تولید خودروی برقی ایران‌خودرو تکمیل می‌شود
نماد برتر- مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به تصویب نقشه راه تولید خودروی برقی در ایران‌خودرو و ظرفیت‌های موجود گروه صنعتی مپنا، اعلام کرد که می‌توان باهمکاری دو مجموعه، این نقشه راه را دنبال و تکمیل کرد.
نیروگاه شازند امسال بی گاز نمی ماند
نماد برتر- مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: با توجه به نامه استاندار مرکزی و پاسخ ریاست جمهوری، امسال قطع یا محدودیت تامین گاز برای نیروگاه شازند نخواهیم داشت.
کاهش ارزبری 153 میلیون یورویی از مسیر داخلی سازی تولید تا انتهای امسال
نماد برتر- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به برنامه های امسال این خودروساز در راستای نهضت ساخت داخل، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، با کمک مهندسان و کارگران شریف ایرانی، تا انتهای سال جهش تولید از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو به صورت مستقیم، خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان و نیز خودکفایی مواد اولیه با منشا خارجی، 153 میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.
کاهش ۴۳۰ میلیون دلاری صادرات فرش ایران در سال گذشته
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرش دست‌باف می‌گوید یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های اقتصادی ایران که آمریکا بر روی محدود کردن آن دست گذاشته حوزه فرش دست‌باف ایران بوده است و تحت تاثیر محدودیت‌ها صادرات این محصول کاهش جدی داشته است.
مقیمی: هر سال یک محصول جدید وارد بازار می کنیم
نماد برتر- مقیمی: هر سال یک محصول جدید وارد بازار می کنیم
پازل‌های گم شده دورکاری کدامند؟
نماد برتر- همزمان با شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش حضور افراد در اجتماع، دورکاری و فراهم کردن بستر توسعه آن مورد توجه قرار گرفته است. در این زمینه یک کارشناس حوزه مدیریت ملزومات گسترش دورکاری و در پی آن تغییرات در سبک‌های مدیریتی ارگان‌ها را تشریح کرد.
نگرانی فعالان اقتصادی از بخش‌نامه ارزی بانک مرکزی
نماد برتر-ئعضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید بخش نامه ارزی جدید بانک مرکزی در صورتی که اصلاح نشود، به کاهش قطعی صادرات غیرنفتی منجر خواهد شد.
اعتراف دیرهنگام دولت به عقب‌ماندگی بخش مسکن
نماد برتر- رئیس‌جمهور به تازگی به عقب ماندگی دولت در حوزه مسکن اذعان کرد و دلیل آن را اجرایی نشدن برخی طرح ها دانست. صرف نظر از اینکه اعتراف به نقاط ضعف جای تقدیر دارد، سوال کارشناسان این است که چرا دستگاه های دولتی طی سالهای گذشته اهتمام لازم را برای ساخت و ساز نداشتند؟
چین: کلید حل بن‌بست در شبه جزیره کره در دست آمریکاست
نماد برتر- چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که آمریکا کلید حل بن بست در شبه جزیره کره را در اختیار دارد.
جان قطعه‌سازان گرفته شد تا تسهیلات رسید
نماد برتر- سال ۹۸ برای صنعت قطعه‌سازی ایران، سالی پردردسر از جهت وصول مطالباتشان از خودروسازان بزرگ و تسهیلات وعده داده شده بود. در حقیقت مدام فعالان این صنعت به دنبال جذب نقدینگی مورد نیاز بودند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.