09:52 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ظرفیت

دلایل آشفتگی بازار سیمان
معاونت مطالعات تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی مشکلات ساختاری صنعت سیمان و دلایل آشفتگی بازار در هفته‌های اخیر پرداخت.
قیمت گذاری دستوری سطح زیر کشت چغندر قند را پایین آورد
قیمت گذاری دستوری در صنعت قند و شکر از سوی دولت، باعث شده چغندرکاران تمایل چندانی برای کشت چغندر نداشته باشند و سطح زیر کشت این محصول کاهش یابد.
افت کیفیت سیمان صحت ندارد
همزمان با عرضه سیمان در بورس کالا به جهت مشخص بودن خریداران و فروشندگان، فرآیندها به مراتب بهتر از گذشته شده و کیفیت محصولات نیز بهبود یافته است؛ زیرا سیمانی‌ها در معاملات بورس، متعهد هستند کالای فروخته شده به مشتری را به موقع و با کیفیت مطلوب درج شده در اطلاعیه عرضه که مورد تایید و نظارت استاندارد است، تحویل دهند.
تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به سمت پروژه‌های اقتصادی
هدف اصلی از تصویب «دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت پروژه در شرف تاسیس»، تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی‌های خرد و کلان به پروژه‌ها با توجیه اقتصادی مناسب است.
تیم اقتصادی نقدینگی را به سمت بازار سرمایه هدایت کند
بازار سرمایه تنها بازار یا عامل کنترل تورم و تقویت تولید در کشور است و تیم اقتصادی دولت نیز باید به صورت منسجم مهار نقدینگی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و با کنترل نرخ سود و نرخ تورم نقدینگی را سمت بازار سرمایه و بورس مدیریت کند.
لزوم به‌روزرسانی تکنولوژی و تزریق نوآوری در صنعت خودرو
صنعت خودرو کشور نیازمند به‌روزرسانی، تزریق ابزارهای جدید تامین مالی و نوآوری است و این موارد ضرورت امروز این صنعت را تشکیل می‌دهند.
برنامه فروش فوری نقدی ۳ محصول زیرمجموعه خودرو ساز بورسی
زیرمجموعه شرکت بورسی گروه بهمن، برنامه فروش فوری نقدی سه محصول را اعلام کرد که از صبح فردا شروع و تـا یکشنبه آینده ادامه دارد.
ایجاد تعادل در بازار سرمایه با توسعه فرهنگ سهامداری
پیش نیاز رشد بورس، گسترش فرهنگ‌ سرمایه‌گذاری مبتنی بر شناخت و آگاهی از شرایط اقتصادی در سطح دنیا و کشور است؛ افراد جامعه با شناسایی موقعیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند تصمیمات منطقی جهت حفظ و افزایش سرمایه خود اتخاذ کرده و از رفتارهای هیجانی اجتناب کنند.
ابراهیم رئیسی، آرزوی بایدن را ناکام می‌گذارد؟
مایکل هرش، روزنامه نگار برجسته سیاست‌خارجی معتقد است سرسختی رویکردهای دولت محافظه‌کار رئیسی می‌تواند ایالات متحده را در مسیر تشدید تنش متقابل با ایران قرار دهد و به تبع آن، ممکن است جو بایدن نیز مانند برخی اسلافش، در آرزوی خروج از باتلاق خاورمیانه ناکام بماند.
"پترول"۴۰ تومان سود تقسیم کرد /صدور افزایش سرمایه / بازدهی ۵۹ درصدی سهام
مجمع عمومی سالیانه و فوق العاده پترول برگزار و 400 ریال سود نقدی به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد
سیمانی‌ها باز هم رشد می‌کنند؟
شرکت‌های تولیدکننده سیمان در یک سال اخیر توانستند مجوز افزایش نرخ بگیرند و قیمت بازار آن فراتر از تصورات رشد کرد.
حضور سیمانی‌ها در بورس کالا به نفع تولیدکننده، سهامدار و مصرف‌کننده
مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر گفت: برای ورود سیمان به بورس کالا برنامه داشتیم و براساس آن برنامه برای حمایت همزمان از تولیدکننده، سهامدار و مصرف کننده اقدام به عرضه سیمان در بورس کالا می‌کنیم.
نیاز داخلی به ورق گالوانیزه در صنایع خودروسازی تامین می شود
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: به زودی و با اجرای پروژه توسعه خط تولید با هدف تأمین ورق گالوانیزه در شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری، ۱۰۰ درصد نیاز خودروسازان داخلی به ورق گالوانیزه با کیفیت سطح رویه در صنایع خودروسازی کشور تأمین خواهد شد.
در انتظار مس ۱۲۰۰۰ دلاری باشیم!
بر اساس این پیش بینی‌ها، میزان تولید مس در سال 2021 از 25 میلیون تن فراتر خواهد رفت و در همین محدوده نیز، تقاضا شکل خواهد گرفت.
توسعه صنعت سیمان با ورود به بورس کالا
توسعه صنعت سیمان با ورود به بورس کالا حرف اغراق آمیز و گزافی نیست بلکه تکرار تجربه موفق عرضه فولاد و پتروشیمی است.