05:47 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شیرینی

کاهش فاجعه‌بار سن پوکی استخوان در کشور /لبنیات در سفره مردم کم شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح برخی چالش‌های تغذیه‌ای در کشور مانند کم‌خوری، بیش‌خوری و شیوع بیماری‌های غیرواگیر و کمبود ریزمغذی‌ها، در عین حال از تدوین سند تغذیه برای متمرکز کردن اقدامات در حوزه غذا خبر داد.
کاهش سوء تغذیه و افزایش چاقی در کودکان ایرانی
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش سوء تغذیه در کودکان کشور، در عین حال از افزایش چاقی و اضافه وزن در آنها ابراز نگرانی کرد.
ضرورت آموزش "کاربرد ریاضی در اداره کشورهای پیشرفته" به مسؤولان قوا
پایگاه خبری راد: یک محقق ریاضی، ضمن بررسی وضعیت ریاضیات در ایران با اشاره به تفاوتهای شیوه آموزش ریاضی به کمک نمایش و آنچه امروزه از هنر برای به خاطر سپردن فرمول‌های ریاضی انجام‌ می‌شود، استفاده نادرست از این شیوه را فریبکاری و بی‌مسئولیتی دانست و گفت: اگر اراده و تقاضای لازم برای استفاده کاربردی از این دانش وجود داشته باشد و شفافیت و دوری از پنهان‌­کاری مسئولان حرف اول و آخر را بزند، زمینه نفوذ و کارایی علوم پایه در همه­ زیرساخت‌­های خرد و کلان فراهم می‌­شود؛ البته باید مدیران سه قوه دوره‌­های آموزشی کاربرد ریاضیات را بگذرانند تا مصداق‌­ها و کاربردهای این دانش در اداره کشورهای پیشرفته به آنان توضیح داده شود.
گرانفروشی بیسکویت و شکلات
پایگاه خبری راد: فروش انواع بیسکویت و شکلات با قیمتی بالاتر از رقم درج شده روی بسته‌بندی تخلف است و هیچ تولیدکننده و فروشنده‌ای حق تخطی ندارد و در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی باید موضوع را به نهادهای نظارتی گزارش داد.
«عراق» در صدر مقاصد صادراتی آذربایجان‌شرقی
پایگاه خبری راد: ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان، گفت: سامانه نیما و بازار ثانویه ارز برای صادرکنندگان ضرر مضاعف دارد.
سود در جیب پتروشیمی‌ها، دود در چشم تولیدکنندگان!
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با بیان این‌که حذف سقف رقابت در بورس، سود شیرینی را برای پتروشیمی‌ها به دنبال داشت، گفت: دود این اتفاق به چشم تولید کنندگان رفته است و امکان فعالیت آن ها در چنین فضایی وجود ندارد.
٨ میوه كم قند را بشناسید
پایگاه خبری راد: افراد اغلب برای کاهش میزان قند دریافتی بدن تنها به کاهش مصرف نوشیدنی‌های شیرین و شکلات توجه دارند و اغلب از قند موجود در میوه‌های شیرین غفلت می‌کند.
لزوم تدبیر مناسب برای حل بحران آب آشامیدنی در بوشهر و ایلام
پایگاه خبری راد: نماینده مردم استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با اشاره به کمبود آب در سطح استان‌ بوشهر برای شرب گفت: شهرها و روستاهای استان بوشهر با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند. این استان از محرومیت‌های بسیاری برخوردار است و در حال حاضر ۴۰ درصد از واحدهای صنعتی آن غیرفعال شده‌اند.
نظر صریح استاندار خوزستان درباره گردشگران عراقی
پایگاه خبری راد: استاندار خوزستان، نظر خود را درباره سود و زیان ورود گردشگران عراقی به این استان بیان کرد.
معضل چاقی در دانش‌آموزان ایرانی/کاهش کوتاه‌ قدی کودکان در دو دهه اخیر
پایگاه خبری راد: مدیر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، چاقی و افزایش وزن را از معضلات اصلی دانش‌آموزان کشور خواند، در عین حال از ارتقای رشد قد کودکان در دو دهه اخیر خبر داد.
امسال نیمی از گردوهای پارسال را نداریم
پایگاه خبری راد: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به میزان گردوی برداشتی در سال گذشته از باغات آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته 8 هزار و 604 تن گردو در استان برداشت شد که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدلیل خسارت سرمای دیررس بهاره کاهش 52 درصد را شاهد خواهیم بود.
پیشنهاداتی برای یک صبحانه‌ سالم
پایگاه خبری راد: بسیاری از مردم بر این باورند که صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است چرا که گرسنگی شبانه را رفع کرده و سوخت و ساز طبیعیِ بدن فرد را آغاز می‌کند.
پای رشته‌های جدید به مشاغل خانگی باز شد
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های کاهش بیکاری و درآمدزایی، کسب و کارهای خانگی است.
قدیمی‌ترین سند از وجود برنج در شمال ایران
پایگاه خبری راد: قدیمی‌ترین سندی که از وجود برنج در گیلان و مازندران خبر می‌دهد از طبیب طبرستانی علی‌بن‌ سهل‌بن الطبری است که زمانی دبیر مازیار بن قارن، اسپهبد طبرستان بود و بعد به خدمت معتصم بالله، خلیفه عباسی و متوکل درآمد.
اعلام نرخ جدید شیرینی تا پایان هفته
پایگاه خبری راد:رییس اتحادیه فروشندگان شیرینی با اشاره به این‌که مشکلی در تامین شیرینی عید قربان و غدیر وجود ندارد، گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ شیرینی گران خواهد شد.