21:56 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای عالی هماهنگی اقتصادی

عرضه نفت‌خام در بورس در چه مرحله‌ای قرار دارد؟
پایگاه خبری راد: در آخرین روزهای شهریورماه بود که شورای عالی هماهنگی اقتصادی با هدف متنوع‌سازی روش‌های فروش نفت، طرح عرضه نفت خام در رینگ صادراتی بورس انرژی در داخل کشور به صورت ارزی را تصویب کرد اتفاقی که به گفته وزیر نفت قرار است به طور آزمایشی و محدود عرضه شود و بعد ازگرفتن نتایج و انجام ارزیابی درمورد آن تصمیم‌گیری شود.
توپ زیر پای زنگنه!
پایگاه خبری راد: در حالی که رئیس جمهوری و معاون اولش در فاصله زمانی کمتر از سه ماه بر عرضه نفت خام در بورس تاکید می‌کنند، مسئولان بازار سرمایه می‌گویند ساختارهای معاملاتی را آماده کرده‌اند آنها توپ را در زمین وزارت نفت انداخته‌اند تا در مورد ساز و کار نهایی عرضه نفت در بورس تصمیم‌گیری شود و به قولی وزارت نفت گُل را به ثمر برساند.
 مشکلات اقتصادی با انسجام حل می‌شود
پایگاه خبری راد: یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: برای رسیدن به هم‌افزایی در حل مشکلات اقتصادی باید همه نهادها و بنیادهای موثر در اقتصاد در شورای عالی هماهنگی اقتصادی حضور داشته باشند در این صورت ضمانت اجرای تصمیمات این شورا افزایش می یابد.
 از اختیارات جدید خودرویی شریعتمداری بی اطلاعم
پایگاه خبری راد: در حالی که محمدرضا شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بی آنکه شورای رقابت را از شمول قیمت گذاری خودرو خلع ید بداند، دو مرجع کارشناسی قیمتگذاری را به ترتیب هیات تعیین و تثبیت قیمتها در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار اعلام کرده بود، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت از به حاشیه رفتن بی سر و صدای این شورا از نظام قیمت گذاری خودرو اظهار بی اطلاعی کرد.
پنج بسته حمایتی از مردم و تولید به زودی اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با تأکید رئیس جمهوری و با توجه به نوسانات ارزی، دولت پنج بسته حمایتی از مردم را تدوین کرده که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.
سیاستهای کلان اطلاع رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد
پایگاه خبری راد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی، سیاستهای کلان اطلاع رسانی برای مقابله با جنگ روانی و مسائل اقتصادی را تصویب کرد.
بسته جدید ارزی با منبع مهم ارزها چه می‌کند؟
پایگاه خبری راد: کم‌تر از 24 ساعت به رونمایی از بسته جدید ارزی که به منظور ساماندهی بازار ارز توسط دولت تدوین شده باقی مانده و بخشی از بندهای این بسته متعلق به پتروشیمی‌ها است که پیش از این موظف بودند ارز صادراتی خود را در سامانه نیما عرضه کنند. اقدامی که به گفته شرکت‌های پتروشیمی زمینه ساز فساد و رانت بسیاری شد و اکنون این شرکت‌ها چشم انتظار نشسته‌اند تا ببینند در بسته جدید ارزی چه تصمیمی سرنوشت آن‌ها را رقم خواهد زد.
جزئیات بسته ارزی احتمالا امشب اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: در حالی امروز انتشار برخی اخبار در مورد جزئیات بسته ارزی دولت واکنش‌هایی را با خود به همراه داشت که واقعیت حاکی از آن است جزییات این بسته هنوز از سوی دولت اعلام نشده است و به احتمال زیاد تا پایان امروز رییس کل بانک مرکزی در رابطه با آن توضیحاتی ارائه خواهد کرد.
گزارش رئیس مجلس از آخرین اقدامات شورای عالی هماهنگی اقتصادی در جلسه غیرعلنی
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی از آخرین تصمیمات شورای عالی اقتصادی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی به نمایندگان ارایه داد.
 به شرایط ثابت و متناسب با حل مشکلات تولیدی کشور برمی‌گردیم
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه "در زنجیره تولید و توزیع به هم رحم نمی‌کنیم"، گفت: باید به هم رحم کنیم و نظارت خودمان بر خودمان را تقویت کنیم.
لاریجانی: سیاست‌های ارزی کشور به‌زودی نهایی و اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف روزهای آینده باید سیاست‌های جدید ارزی اعلام شود تا آن جا که اطلاع دارم کارها نهایی شده بنابراین باید ساختار اداره کشور براساس علم اقتصاد جلو برود نه اینکه سیاست‌های دستوری به کار گرفته شود.
میان‌داری در امور اقتصادی با دولت است
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در دیدار رهبری با کارگزاران نظام تاکید شد میان‌داری در امور اقتصادی با دولت است؛ هماهنگی و همکاری خوبی میان سه قوه در امور اقتصادی ایجاد شده است.
اصلاح قانون بانک مرکزی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس
پایگاه خبری راد: نشست هم‌اندیشی مدیران عامل بانک‌های دولتی و بانک‌های مشمول اصل 44 قانون اساسی با حضور محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام حسین‌زاده بحرینی رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس به میزبانی بانک تجارت برگزار شد.
 دولت باید بر قیمت نهایی کالاها نظارت کند
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید قیمت کالاها را تا مصرف کننده نهایی نظارت کند.
به وقت شفافیت
پایگاه خبری راد: ایجاد انواع و اقسام مشکلات اقتصادی برای کشور به‌خصوص در ماه‌های اخیر و ابهامات بر سر واگذاری ارز و سکه سرانجام رهبر انقلاب را هم وارد ماجرا کرد تا ایشان به رئیس‌جمهور دستور دهند که "ضمن رسیدگی به موضوع، گزارش دقیقی تهیه و به محضر ایشان ارسال شود".