23:25 | جمعه 15 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای عالی فضای مجازی

جهرمی: با مدیر تلگرام در تهران جلسه داشتیم/ ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی در فروردین ۱۰ برابر شد
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ظرفیت توان داخلی شبکه‌های اجتماعی بومی ۱۰ برابر افزایش یافته، اظهار کرد، وزارت ارتباطات امکاناتی به نسخه‌های فارسی تلگرام نداده و قوه قضائیه در خصوص بستن تلگرام اغماضی نکرده که بخواهد در خصوص بستن تلگرام طلائی اغماض کند بلکه مرکز ملی فضای مجازی در یک مقطع گذاری تصمیم به این کار گرفته است.
برای بهبود ارتباطات اربعین موکب مجازی و سه بالن راه اندازی شد
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور از راه‌اندازی موکب مجازی برای ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و محتوایی و به اشتراک‌گذاری آن‌ها در فضای مجازی در ایام راهپیمایی اربعین حسینی(ع) خبر داد.
اینستاگرام صوت و تصویر فراگیر را از انحصار صدا وسیما خارج کرده است
پایگاه خبری راد: معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: شبکه اجتماعی اینستاگرام بر خلاف قانون اساسی صوت وتصویر فراگیر را از انحصار سازمان صدا وسیما خارج کرده و بدون هرگونه محدویت قانونی سال‌هاست که مشغول تهاجم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی است.
دسترسی به بعضی سایت‌های بین‌المللی به‌خاطر محدودیت‌های فرهنگی مسدود شد
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات با بیان اینکه انتظار داریم که با توجه به توسعه‌هایی که رخ داده شاهد ارتقای رتبه شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات باشیم، گفت: امروز رشد و توسعه انجام شده در کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار قابل توجه بوده است اما به خاطر محدودیت‌های فرهنگی که دسترسی به بعضی از سایت‌های بین‌المللی مسدود شده است، امکان بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های ایجاد شده فراهم نباشد.
واکنش «منتظری» به نامه برخی وزرا برای رفع فیلتر برخی شبکه‌ها
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور گفت: ۶ وزیر از من خواستند تا برای رفع فیلتر برخی شبکه‌ها جلسه بگذاریم، ولی من نرفتم و قبول نکردم زیرا شریک در جرم خواهم شد.
بخت با ربیعی یار نبود...
پایگاه خبری راد: عدم رأی اعتماد وزیر کار و روز پرحاشیه مجلس، آغاز ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار و بررسی بیمه شاغلان شرکت‌های دیجیتال در شورای عالی فضای مجازی از مهمترین اخبار حوزه کار در هفته جاری بود.
توضیحات آذری جهرمی در کمیسیون امنیت ملی درباره ٢۵ میلیون حمله سایبری در ٦ ماه گذشته
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که طبق توضیحات وزیر ارتباطات در جلسه امروز این کمیسیون، ۲۵ میلیون حمله سایبری و ۶۵۰ مورد نفوذ طی شش ماه گذشته توسط بیش از ۹۰۰ هزار مهاجم علیه کشور شناسایی شده است.
نظر آقای دبیر درباره فیلترینگ، خلاء قانون‌گذاری و رفع فیلتر یک گروه خاص
پایگاه خبری راد: مخاطبان محترم، با توجه به برخی ایرادهای ویراستاری رخ داده در زمان تنظیم این گزارش، متن اصلاح شده گفت‌وگو با دبیر محترم شورای عالی فضای مجازی به شرح زیر است: شورای عالی فضای مجازی به تشخیص مقام معظم رهبری و در شرایطی شکل گرفت که در فضای مجازی کشور ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی وجود داشت و درنتیجه دستور ایجاد شورا برای ایجاد هماهنگی صادر شد، یعنی دستگاهی جز شورای عالی مجازی نباید در حوزه سیاستگذاری کلان ورود کند، درحالیکه تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد که هنوز برخی دستگاه‌ها از شورای عالی فضای مجازی جهت نمی‌گیرند و هرچه که مصلحت‌شان باشد، عمل می‌کنند.
موانع پیش‌روی استارت‌آپ‌ها از زبان مسوولان فناوری
پایگاه خبری راد: تامین مالی استارت‌آپ‌ها و تسهیل قوانین برای آن‌ها از مواردی است که می‌تواند راه را برای این کسب‌وکارهای نوپا باز کند، بویژه استارت‌آپ‌های حوزه فناوری که می‌توانند در مدت کوتاهی راه بسیاری را طی کرده و به تک‌شاخ‌های حوزه تبدل شوند.
رفع فیلتر توییتر؛ آری یا خیر؟
پایگاه خبری راد: شبکه اجتماعی توییتر که از سال ۱۳۸۸فیلتر شد، به کرات برای رفع فیلتر شدن یا نشدن، مورد بحث رسانه‌ها و بعضا مسوولان قرار گرفته و حتی از وزیر ارتباطات تا دبیر شورای عالی فضای مجازی هم به آن واکنش نشان داده‌اند اما این موضوع همچنان به نتیجه قطعی نرسیده است.
کمکی به فیلترشکن‌ها نمی‌شود/هاتگرام و طلاگرام تا 15 شهریور فرصت دارند
پایگاه خبری راد: رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه کمکی به فیلترشکن‌ها نمی‌شود، گفت: امیدواریم وزارت ارتباطات مانند گذشته، همان میزانی که باید جلوی فیلترشکن‌ها را بگیرد، این کار را انجام دهد؛ به نسخه‌های داخلی تلگرام هم تا ۱۵ شهریور مهلت داده شده که ۱۰۰ درصد بومی شوند.
ژن‌های خوب به جان اقتصاد کشور افتاده‌اند
پایگاه خبری راد: اوایل تیر ماه، وزیر جوان کابینه با اعلام اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات تلفن همراه، خبرساز شد؛ خبری که مورد توجه و تقدیر بسیاری از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی قرار گرفت.
۳۰ هزار سیم‌کارت مسدود شد؛ وضعیت ایده‌آل نیست!
پایگاه خبری راد: اگرچه به گفته‌ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیش از ۳۰ هزار سیم‌کارت مزاحم مسدود شده اما داستان دنباله‌دار تبلیغاتی که گاهی در قالب پیامک و گاهی در قالب تماس هستند، هنوز به پایان نرسیده است.
احتمال رفع فیلتر تلگرام طی چند ماه آینده
پایگاه خبری راد: رییس کمیته مخابرات مجلس رفع فیلتر تلگرام را مشروط به بهبود و افزایش امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن‌های داخلی دانست.
تلگرام با چه شرطی رفع فیلتر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: برخی بر این عقیده‌اند که تلگرام اکنون در حالتی از بیم و امید فیلتر و رفع فیلتر قرار گرفته و در آخرین اظهارنظرها، اعلام شده اگر خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، احتمال رفع فیلتر تلگرام در آینده وجود دارد.