08:44 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرامیک

علت ترقی سهم خدمات در رشد اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با اشاره به سهم بالای بخش خدمات در رشد تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی، این سهم بزرگ را لزوما معادل با ایجاد ارزش افزوده‌ی بیشتر ارزیابی نکرد.
مهاجرت معکوس کارگران افغانی از ایران
پایگاه خبری راد: رییس میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، در موارد متعدد شاهد مهاجرت افغانی‌های ساکن ایران هستیم و این افراد به صورت غیرقانونی به جای آمدن به ایران به کشورهای اروپایی، ترکیه یا کشورهای عربی برای کار مهاجرت می‌کنند.
مهاجرت کارگران افغانی ساکن ایران به کشورهای دیگر
پایگاه خبری راد: رییس میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، در موارد متعدد شاهد مهاجرت افغانی‌های ساکن ایران هستیم و این افراد به صورت غیرقانونی به جای آمدن به ایران به کشورهای اروپایی، ترکیه یا کشورهای عربی برای کار مهاجرت می‌کنند.
پول‌پاشی، نسخه‌ای شکست خورده در ایجاد اشتغال است
پایگاه خبری راد: یک استاد اقتصاد با اشاره به این‌ که در بحث اقتصادی، نظام بانکی بزرگترین آسیب را به کشور وارد کرده است، گفت: پول‌پاشی، نسخه‌ای شکست خورده در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری کشور است.
بررسی وزن ترامپ در بازار مسکن ایران
پایگاه خبری راد: بررسی تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد اثر نوسانات بازارهای رقیب همچون سکه و ارز، فشار تقاضا و تغییرات قیمتی در نهاده‌های ساختمانی مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر قیمت مسکن است و خروج ترامپ از توافق هسته‌یی تاثیری در این بازار نخواهد داشت.
دست فعالان صنایع کاشی را بسته و به دریا انداخته‌اند
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه توسعه صنعت کاشی و سرامیک استان یزد باید مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد، نبود زیرساخت‌های مناسب برای صادرات محصولات از مشکلات این صنعت است چرا که توجه نکردن به این مهم می‌تواند امنیت شغلی 300 هزار یزدی که از طریق کاشی و صنایع وابسته به آن امرار معاش می‌کنند را با مشکل جدی روبرو کند.
گسل دنا مسبب زلزله 12 اردیبهشت "سی‌سخت"/جزئیات خسارات در مناطق شهری و روستایی
پایگاه خبری راد: مدیر بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه با توجه به موقعیت رومرکز زلزله سی‌سخت، به نظر می‌رسد گسل این منطقه گسل زاگرس مرتفع (قطعه گسل دنا) باشد، گفت: طول تمام قطعات این گسل بیش از 1300 کیلومتر است که بر اساس داده‌های به‌دست آمده، بخش غربی این گسل نسبت به شرق آن لرزه‌خیزتر است.
سهم ایران از بازار کنیا فقط ۱۰۰ میلیون دلار!
پایگاه خبری راد: رایزن بازرگانی ایران در کنیا گفت: کل مبادلات تجاری کشورمان با کنیا با احتساب پروژه های خدمات فنی و مهندسی حدود ۱۰۰ میلیون دلار است و تاکنون نتوانسته‌ایم سهم خوبی از بازار ۲۰ میلیارد دلاری این کشور کسب کنیم.
فناوری کاربردی نانو در صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: فناوری نانو تاکنون وارد بخش‌های مهمی از زندگی روزمره ما شده و کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف پیدا کرده است. در راستای تکمیل فرآیند تجاری‌سازی این فناوری، در صنعت خودروسازی نیز محصولات مختلفی به چشم می‌خورد که موادی با خواص نانویی در آنها استفاده شده است.
پیش‌بینی ۴۵ میلیارد دلاری صادارات غیرنفتی تا پایان امسال
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت با بیان اینکه براساس آمار ۱۱ ماهه صادرات غیرنفتی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است، پیش‌بینی کرد که تا پایان سال صادرات غیرنفتی کشور به ۴۵ میلیارد دلار برسد.
با لوکس ترین خودروی نظامی جهان آشنا شوید
پایگاه خبری راد: این وسیله نقلیه با برخورداری از امنیت فوق العاده و همچنین طراحی داخلی کاملا لوکس، در شمار منحصر به فرد ترین خودروهای نظامی SUV موجود در بازار طبقه بندی می شود.
حجم روابط تجاری با ایتالیا به 5 میلیارد رسید
پایگاه خبری راد: رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا گفت: قبل از تحریم حجم مبادلات تجاری ایران با ایتالیا به 8 میلیارد دلار می‌رسید اما از دوران تحریم این حجم کاهش چشمگیری داشته است. در شرایط پسابرجام بار دیگر روابط تجاری افزایش یافت.
محصولات اسپرت «آلفارومئو» را بیشتر بشناسید
پایگاه خبری راد: کمپانی خودروسازی آلفارومئو برمبنای دو مدل خودروی آلفارومئو جولیا و آلفارومئو شاسی بلند اسپرت استلویو، نسخه‌های ویژه نوربرگ رینگ را آماده کرده است!
اجازه نمی‌دهم اعتبار یزد خدشه‌دار شود
پایگاه خبری راد: استاندار یزد با تأکید بر این‌که یزد از استان‌های خوش‌نام کشور است، گفت: به‌ هیچ ‌عنوان اجازه نمی‌دهم اعتبار یزد خدشه‌دار شود و هر اقدامی که لازم باشد برای حل مشکل تولید و صنعت انجام گیرد با جدیت دنبال می‌کنم .
اولین مرکز آزمایشگاهی سنگ دیجیتال کشور افتتاح شد
پایگاه خبری راد: نخستین مرکز آزمایشگاهی محیط متخلخل و سنگ دیجیتال کشور در دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد.