08:07 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رامک

ایران و هندوستان به‌دنبال حفظ روابط نفتی
پایگاه خبری راد: هند دومین مشتری نفتی ایران است و آن‌طور که این روزها در خبرها دیده می‌شود، روابط این دو کشور در حال تقویت بوده و به‌نظر می‌رسد که جای هند در لیست مشتریان نفتی ایران حفظ شده است.
غول‌های اوپک ارزان‌تر حساب می‌کنند
پایگاه خبری راد: اعضای اوپک در آخرین نشست خود با هدف تقویت قیمت‌ها، توافق کاهش تولید نفت را به مدت ۹ ماه دیگر تمدید کردند و اکنون شرکت‌های نفتی دولتی آن‌ها با هدف کسب سهم بیش‌تر از بازار، قیمت‌های فروش رسمی خود را پایین آورده‌اند.
عربستان مشتری LNG آمریکا شد
پایگاه خبری راد: شرکت آرامکو سعودی برای خرید گاز طبیعی مایع (LNG) از پروژه پورت آرتور شرکت "سمپرا انرژی" در تگزاس توافق کرد.
دردسر جدید خریداران نفت عربستان
پایگاه خبری راد: خریداران آسیایی مختلف نفت خام عربستان سعودی در پی حملاتی اخیری که به دو نفتکش سعودی انجام شد، در نظر دارند برای کاهش ریسک اختلال عرضه از کشتی‌های کوچک‌تر استفاده کنند.
بی‬‌اعتنایی آسیایی‌ها به تعطیلی خط لوله نفت عربستان
پایگاه خبری راد: پالایشگاه‌های آسیایی به تعطیلی خط لوله شرق-غرب عربستان سعودی اعتنایی نکردند زیرا عمده نفت مورد نیازشان را از طریق آب‌های خلیج فارس تحویل می‌گیرند اما مختل شدن تجارت نفت در دریای سرخ ممکن است قیمت محموله‌های نفتی به مقصد اروپا را افزایش دهد.
قیمت نفت افزایش یافت
پایگاه خبری راد: دو روز پس از حمله به نفتکش‌های سعودی در سواحل امارات متحد عربی، قیمت نفت افزایش یافت.
 ۲ نفتکش ما هم در نزدیکی امارات هدف "عملیات خرابکارانه" قرار گرفتند
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان نیز اذعان کرد، روز یکشنبه برابر با ۱۲ مه ۲۰۱۹ دو نفتکش سعودی نیز هدف "عملیات خرابکارانه" قرار گرفتند.
نقشه‌های بزرگ سعودی‌ها برای هند
پایگاه خبری راد: شرکت آرامکوی سعودی با پیشنهاد خرید سهمی در پالایشگاه ریلاینس اینداستریز، درصدد ایجاد جای پای محکمی در این کشور آسیای جنوبی است.
نقشه سعودی‌ها برای افزایش ظرفیت مازاد تولید نفت
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه تولید نفت عربستان سعودی در نوامبر سال ۲۰۱۸ به رکورد ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز صعود کرد اما این کشور تصمیم سطح دارد سرمایه گذاری را افزایش دهد تا ظرفیت مازاد تولید خود را تقویت کند.
پشت پرده افزایش خرید نفت چین از عربستان
پایگاه خبری راد: با اقدام پالایشگاه‌های مستقل چینی برای افزایش خرید نفت از عربستان، چین واردات نفت سعودی را در چهار ماه نخست امسال افزایش داد.
چرا افزایش عرضه اوپک اتفاق نخواهد افتاد؟
پایگاه خبری راد: پایان معافیت‌های دولت آمریکا برای واردات نفت ایران، بازارهای انرژی را دچار التهاب کرده است.
اوراق آرامکو تازه شروع راه است
پایگاه خبری راد: آرامکوی سعودی که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است، پس از عرضه ۱۲ میلیارد دلار اوراق قرضه در ماه جاری، در بازارهای اوراق قرضه فعال خواهد ماند.
تغییر اقتصاد نفتی به همین سادگی نیست
پایگاه خبری راد: ضرورت متنوع سازی اقتصاد برای کشورهای تولیدکننده نفت خاورمیانه هرگز به این حد شدید نبوده است.
مذاکرات آرامکو برای خرید سهم در بزرگترین مجتمع پالایش جهان
پایگاه خبری راد: شرکت آرامکوی سعودی که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است سرگرم مذاکرات جدی برای خرید حداکثر ۲۵ درصد سهام در فعالیت پالایش و پتروشیمی شرکت ریلاینس اینداستریز است.
بانک مرکزی کوتاه بیا نیست!
پایگاه خبری راد: امروز حدود ۱۰۰ نفر از خریداران خودروهای خارجی دپو شده در گمرک در مقابل بانک مرکزی تجمع کردند. گفته می‌شود که بانک مرکزی بر تصمیم خود در پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز تاکید دارد و در عین حال جلسه‌ای با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این باره در حال برگزاری است.