10:43 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حسینی

دستور روحانی برای بهبود وضعیت صنایع خودرو ، نفت و نهاده‌های دامی
نماد برتر- رئیس جمهور به سه وزیر صنعت ، نفت و جهاد کشاورزی طرح‌های مربوط به به صنایع خودروسازی، نفت و نهاده‌های دامی را به ستاد اقتصادی دولت ارائه کنند.
پیش بینی آثار مثبت مشوق های جدید خودروسازان در طرح منتظر رای سران قوا
نماد برتر- درحالی طرح جهش تولید خودرو منتظر رای شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه است که آثار مثبت مشوق های جدید خودروسازان ، پیش بینی شد .
درخواست تولیدکنندگان از وزیر صنعت برای جلوگیری از ترخیص لوازم خانگی بوش
نماد برتر- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) نسبت به احتمال ترخیص لوازم خانگی برند خارجی بوش اعتراض کرده و از وزارت صمت خواسته که دستور ویژه‌ای در خصوص جلوگیری از ترخیص این گونه محموله‌ها و نظارت کافی جهت اجتناب از تکرار موارد مشابه صادر کند.
اثر چهار عامل بر امکان کانون توجه قرار گرفتن بورس برای سرمایه‌گذاران
نماد برتر- با سبزپوشی بی سابقه شاخص برای ۶ روز پیاپی از شروع ریزش بورس و اثر چهار عامل این امکان وجود دارد که بازار سرمایه بار دیگر در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
دولت آماده حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی است/ دو شرط عرضه خودرو در بورس
نماد برتر- وزیر صنعت با اشاره به دو شرط عرضه خودرو در بورس و تامین مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه از بورس گفت: تفاوت ارز دولتی و آزاد فساد زا و دولت نیز در شرایط کنونی آماده حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی است.
واردات و صادرات تهاتری کالا از امروز شروع شد / امکان ترخیص کالا با ارز متقاضی
نماد برتر- وزیر صنعت گفت: براساس مصوبه جدید دولت، صادرکنندگان می‌توانند از امروز برای رفع تعهدات با یک واردکننده یا یک تأمین‌کننده کالا تهاتر برای واردات کالا اقدام کنند.
اندازه‌گیری تشعشعات هسته‌ای با تجهیزات ایران ساخت
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان تجهیزاتی برای پایش تشعشعات هسته‌ای قابل حمل عرضه کردند که از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار است.
آموزش اقتصاد به کودکان با بسته‎‌های محققان کشور
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های خلاق بسته‌های آموزشی استانداردسازی برای درک بهتر مفاهیم کلیدی اقتصادی به کودکان را عرضه کرده اند.
وزیر صنعت دستور به عرضه همه محصولات فولادی در بورس کالا داد
نماد برتر- وزیر صنعت با دستور عرضه همه محصولات فولادی در بورس کالا ، پیش بینی کرد با این اقدام ، قیمت ها متعادل و بخشی از تولیدات مازاد هم صادر شود.
به دنبال تسهیل روند صادرات و تامین مواد اولیه کارخانجات هستیم
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: وزارت صمت به عنوان متولی تولید، صنعت، معدن و تجارت در کشور خود را موظف می‌داند نسبت به فراوانی کالا، افزایش تولید و اشتغال اقدام کند.
روند ترخیص کالاهای اساسی سرعت می‌گیرد
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در هرمزگان دو طرح به بهره برداری رسید.
دستکاری در طبیعت و ایجاد آلودگی در پی انتقال آب
نماد برتر- مدت‌ها است که سخن از انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به نقاط مختلف کشور و از شهرها و استان‌های گوناگون به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور به گوش می‌رسد. طی یک هفته اخیر طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی خبرساز شده و برخی کارشناسان نسبت به آثار مخرب اجرای چنین طرح‌هایی بر تنوع زیستی، اکوسیستم‌ها، آلودگی آب و خاک و زندگی اجتماعی هشدار داده‌اند.
احتمال بهبود اوضاع بورس با افزایش حجم و ارزش معاملات در آغاز هفته
نماد برتر- شاخص بورس آخرین روز کاری هفته را با تحرکات مثبت سهامداران و رشد ۹۱۳۳ واحدی به پایان رساند تا شاید افزایش حجم و ارزش معاملات نویدبخش آغاز هفته بهتر باشد.
آیا هزینه های تولید مسکن کاهش می یابد؟
نماد برتر- احتمال ثبات نرخ ارز، فعالان حوزه ساخت و ساز را به تثبیت قیمت تمام شده مسکن امیدوار کرده و حتی بر اساس قول وزیر صمت، قیمت هر کیلوگرم فولاد از ۱۲ هزار تومان به ۹هزار تومان کاهش خواهد یافت.
پیش بینی کاهش قیمت ارز و کالاها به دلیل افت تقاضا و انتظارات تورمی
نماد برتر- طبق پیش بینی کارشناس اقتصادی و نماینده سابق مجلس با توجه به کاهش نسبی تقاضا و انتظارات تورمی، قیمت ارز و کالاهای مصرفی در بازار روند کاهشی خواهد داشت.