10:44 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تیرآهن

تعهد تحویل ریل "ذوب" برای ۶ محور مهم و تمرکز بر تامین داخل
نماد برتر- معاون بهره برداری ذوب آهن با بیان اینکه سیاست وزارت صنعت جلوگیری از واردات ریل مترو و راه آهن است از تعهد تحویل ریل برای ۶ محور مهم و عدم تمرکز بر صادرات این محصول طی سال جاری خبر داد.
توضیح سهم بازار پایه ای درباره سود فروش تیرآهن و میلگرد و برآورد سه ماهه
نماد برتر- شرکت حاضر در بازار پایه از خرید محصولات مختلف تیرآهن و میلگرد، سود حاصل و برآورد تحقق سود فروش مابقی محصولات در سه ماهه سوم سال خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.
بورس کالا میزبان عرضه ۷۲ هزار تن تیرآهن و میلگرد
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه میزبان عرضه ۱۶ هزار و ۷۶۴ تن سبد تیرآهن و ۵۵ هزار و ۴۱۸ تن سبد میلگرد است.
افزایش یکی دو میلیونی قیمت تیر آهن قابل قبول نیست
نماد برتر- رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ؛ افزایش یک تا دو میلیون تومانی میلگرد و شمش طی چند روز را غیر قابل قبول دانست.
قیمت کدام کالاها کاهش یافت؟
نماد برتر- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در خردادماه امسال در بین ۴۲ کالای اساسی و مهم، قیمت ۳۳ کالا بین ۰.۸ تا حدود ۱۴۷درصد نسبت به خرداد سال گذشته افزایش داشته و بیشترین افزایش قیمت هم مربوط به گروه حبوبات، تیرآهن و تخم مرغ بوده است.
عرضه میلگرد، تیرآهن و ریل آهن در بورس کالا
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه میزبان عرضه ۷۳ هزار و ۹۴۲ تن سبد میلگرد و سبد تیرآهن و یک هزار و ۲۰۰ تن ریل آهن در گروه فولاد است.
عرضه انواع محصولات مسی در بورس کالا
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه میزبان عرضه ۲ هزار و ۵۰ تن مس مفتول، ۱۰۰ تن مس کاتد و ۱۰۰ تن سیم و مفتول مسی است.
میزبانی بورس کالا از عرضه ۵۵ هزار تن فولاد
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه میزبان عرضه ۴۰ هزار و ۷۸۸ تن سبد میلگرد، ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن سبد تیرآهن، یک هزار و ۱۰۰ تن تیرآهن ۱۴ و یک هزار و ۱۰۰ تن میلگرد ۱۴ است.
کالاهای غیراستاندارد بیشتر از کدام کشورها وارد می‌شود؟
نماد برتر- بیشترین کالاهای وارداتی غیر استاندارد در سال ۱۳۹۸ تولید شده در مبداء کشور چین بوده‌، به‌طوری‌که ۶۰ فقره معادل ۴۷ درصد این کالاها در چین، ۴۸ فقره معادل ۳۸ درصد در آسیا، ۱۶ فقره معادل ۱۲ درصد در اروپا و ۴ فقره معادل ۳ درصد در آمریکا تولید شده بود. البته تعداد کالاهای وارداتی مغایر با استاندارد سال ۱۳۹۸ از چین حدود ۱۱۷ درصد در مقایسه با سال ۱۳۹۷ کاهش داشته است.
میزان افزایش قیمت مصالح ساختمانی اعلام شد
پایگاه خبری راد: در نیمه دوم سال قبل بیشترین افزایش قیمت در مصالح ساختمانی مربوط به ورق استیل با بیش از ۲۰۶ درصد بوده است.
رشد ۱۳ درصدی تولید فولاد خام و ۷ درصدی محصولات فولادی
پایگاه خبری راد: میزان تولید فولاد خام و محصولات فولادی کشور در ۱۰ ماهه سال ۹۷ به ترتیب ۱۳ و ۷ درصد رشد یافت. در این مدت صادرات محصولات فولادی نیز افزایش ۱۰۲ درصدی را تجربه کرد.
راه‌اندازی قراردادهای حق‌الامتیاز و مضاربه در بورس کالا
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس کالا با اشاره به راه‌اندازی معاملات قرارداد اختیار معامله زعفران گفت: در سال ۱۳۹۸ قراردادهای حق الامتیاز و مضاربه در بازار فیزیکی بورس کالا راه‌اندازی می‌شود.
تورم کالاهای صادراتی ۱۱۸ درصد شد
پایگاه خبری راد: شاخص بهای کالاهای صادراتی ایران در ۱۲ ماهه منتهی به ‌آبان ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه پیش از آن ۱۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.
 دادستان برای آزادی کارگران گروه ملی قول مساعدت دادند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران درمورد کارگران بازداشت شده این کارخانه عنوان کرد: در حال حاضر ۷ کارگر این کارخانه در بازداشت هستند و دادستان استان برای آزادسازی کارگران بازداشتی قول مساعدت داده است.
هم مواد اولیه هست، هم نقدینگی؛ کارگران اجازه فعالیت کارخانه را نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک ملی ایران می‌گوید که تمامی معوقات کارگران گروه صنعتی ملی فولاد ایران (اهواز) به جز یک ماه که کارخانه تعطیل بوده، پرداخت شده است و این شرکت نه مشکل مواد اولیه دارد و نه مشکل نقدینگی و این کارگران هستند که اجازه نمی‌دهند کارخانه فعالیت خود را از سر بگیرد.