10:09 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تکنو

«صنایع دفاعی» از جمله مصادیق اقتصاد دانش بنیان است
نماد برتر- معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی قزوین با بیان اینکه صنایع دفاعی از جمله مصادیق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان است، گفت: نقش شرکت‌های دانش‌بنیان تولید دانش نیست بلکه تولید اقتصاد دانش‌بنیان است بنابراین سنجش ما در پارک‌ها و مراکز رشد باید از تعداد محصول فناورانه به ریال و دلار تغییر کند.
رشد شاخص های جهانی در پی خبر کشف واکسن
نماد برتر- بازار اوراق قرضه در معاملات امروز در بازارهای جهانی با روند کاهشی همراه شد در حالی که شاخص ها روند مثبتی را به ثبت رساندند.
توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به بنگاه توسعه ماشین‌های کشاورزی تبدیل شده است
نماد برتر- عضو هیأت علمی گروه مهندسی سیستم های کشاورزی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: استراتژی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توسعه مکانیزاسیون کشاورزی نامناسب است، به طوریکه دید علمی و پایدار نسبت به مکانیزاسیون کشاورزی در مدیریت کلان ندارند، مفهوم توسعه مکانیزاسیون را اشتباه گرفته‌اند و قطعا باید قدم‌های بهتری در این زمینه بردارند.
صادرات محصولات کشاورزی چندین برابر درآمدهای نفتی عایدی خواهد داشت
نماد برتر- رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید نوع سیاست‌گذاری ما در خصوص محصولات کشاورزی و غذایی تغییر اساسی پیدا کند. شاید بهترین سیاستی که در حال حاضر بتوانیم اتخاذ کنیم این است که تولیدکنندگان انگیزه لازم برای ادامه تولید داشته باشند، همچنین از سرکوب قیمت‌ها برای تولیدکنندگان پرهیز شود.
مصرف مازوت نیروگاه‌های تهران به صفر رسیده است
نماد برتر- مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران گفت: در حال حاضر هیچ یک از نیروگاه‌های حرارتی استان تهران از مازوت مصرف نمی‌کنند و سوخت اصلی آن‌ها توسط گاز طبیعی تامین می‌شود.
افزایش سرمایه فوق سنگین در «ساینا»
نماد برتر- هیات مدیره شرکت صنایع بهداشتی ساینا خبر از افزایش سرمایه 750 درصدی دارد.
رقابت اپل و سونی برای خرید یک شرکت پادکست
نماد برتر- شرکتهای اپل و سونی موزیک اینترتینمنت مذاکراتی برای خرید شرکت واندری داشتند که به دنبال فروش ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلاری است.
بازارگردانی سهام پنج نماد بورسی دیگر از ۱۲ آبان آغاز شد
نماد برتر- عملیات بازارگردانی سهام پنج شرکت بورسی دیگر با دامنه مظنه ۳ درصدی و حداقل حجم سفارش انباشته و معاملات روزانه از ۱۲ آبان آغاز شد.
ارائه روش سبز برای تصفیه و بی‌خطرسازی لجن‌های نفتی
نماد برتر- محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روشی دوستدار محیط زیست برای تصفیه و بی‌خطرسازی لجن‌های نفتی موجود در مخازن پالایشگاه‌ها ارائه کردند.
تبریز برای میزبانی هبیتات سازمان ملل متحد اعلام آمادگی کرد
نماد برتر- روز جهانی شهرها با وبینار مسئولان حوزه شهرسازی کشور در حالی دنبال شد که طی آن با وعده همکاری شهردار تبریز، این شهر برای میزبانی برنامه‌های کمیته ملی اسکان بشر ایران اعلام آمادگی کرد.
تست سریع پروتئین و رطوبت گندم با امواج فروسرخ در کشور بومی سازی شد
نماد برتر- با حمایت کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت دستگاه تست سریع پروتئین و رطوبت گندم با استفاده از تکنولوژی نزدیک فروسرخ و دستگاه سنجش سریع دی تیونیت سدیم در آرد، خمیر و نان در کشور بومی سازی شد.
خودکفایی بیش از 40 درصدی در تولید قطعات بدنه خودرو
نماد برتر- باحمایت گروه اقتصادی کرمان خودرو به عنوان یکی از سهامداران شرکت کرمان موتور،خودکفایی بیش از 40 درصدی در تولید قطعات بدنه خودرو با تکیه بر توان داخل محقق شد.
شناسایی زیان ۴۲ریالی برای هرسهم «تکنو»
نماد برتر- شرکت مهندسی تکنوتار در فعالیت ۶ماهه به ازای هرسهم ۴۲ریال زیان شناسایی کرد.
بررسی وضعیت محصولات تراریخته در کمیسیون اصل نود
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت محصولات تراریخته در این کمیسیون و طرح دغدغه‌های نمایندگان در این زمینه خبر داد.
افزایش تقاضای خرید اجناس الکترونیکی دست دوم
نماد برتر- رئیس اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری مشهد گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و وابستگی شدید به اقلام الکترونیکی اعم از رایانه، لپ‌تاپ، تبلت و... و با توجه به این‌ موضوع که این اقلام در حال حاضر در سبد خانوار قرار گرفته و به ‌نوعی جزو اقلام اساسی محسوب می‌شود، تقاضای خرید برای جنس دست دوم افزایش یافته ‌است.