02:44 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید ملی

افزایش مالیات بدون کور کردن تولید!
پایگاه خبری راد: وضعیت نه چندان مناسب تولیدکنندگان از یک سو و تاکید بر افزایش مالیات از سوی دیگر باعث شده است که وزیر اقتصاد برای افزایش درآمدهای مالیاتی بر استفاده از پایه‌های جدید مالیاتی و مالیات بر عائدی بر سرمایه تاکید داشته باشد؛ موضوعی که پیش از این هم در دستور کار این وزارتخانه قرار داشت اما عملا تا حالا خبری از آن نشده است.
جوانان تبریزی امکان عکسبرداری ۳۶۰ درجه را فراهم کردند
پایگاه خبری راد: جوانان تبریزی، امکان عکسبرداری ۳۶۰ درجه را فراهم کردند.
گزارش تخلفات ثبت سفارش خودرو به قوه قضاییه ارجاع شد
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس با ارجاع گزارش تخلفات ثبت سفارش خودرو و افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو به دستگاه قضایی موافقت کردند.
خصوصی‌سازی؛ راهی پول‌ساز برای دولت
پایگاه خبری راد: باتوجه به اینکه خصوصی‌سازی و واگذاری مورد تاکید وزیر جدید اقتصاد است، یک اقتصاددان این امر را در مقطع فعلی عامل آزادسازی بخشی از منابع دولتی دانست و آن را باعث ایجاد درآمد برای دولت و تامین ردیف‌های بودجه‌ای ارزیابی کرد.
قدرتمندترین خودرو ساخت داخل، روانه بازار می شود
پایگاه خبری راد: گروه عظیم خودرو در روزهای آینده تحویل فوتون ساوانا قوی‌ترین خودرو ساخت داخل را آغاز خواهد کرد.
وزیر اقتصاد برای تولیدکنندگان چه کند؟
پایگاه خبری راد: شرایط اقتصادی کشور با توجه به افزایش قیمت ارز و همچنین تورم، در وضعیت خاصی قرار دارد که توجه‌ها را بیشتر از گذشته به تولید داخلی معطوف کرده است؛ امری که در وعده‌های دژپسند هم جا گرفت و یک کارشناس اقتصادی نیز معتقد است که وزارت اقتصاد می‌تواند با ابزارهایی که دارد مقدمات افزایش تولید را فراهم یا حداقل موانع آن را برطرف کند.
ضرورت حرکت به سوی اقتصاد با ثبات / معیشت مردم دغدغه من است
پایگاه خبری راد: در شرایط کنونی راهبرد «اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی پویا، ‌پایدار و اشتغال­زا» ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این شرایط ایجاب می‌کند که سیاست­های اقتصادی در یک فرایند منطقی و توالی زمانی مناسب با بهره‌گیری از توانمندی‌های اندیشمندان دانشگاهی وصاحب نظران مستقل و مجرب، درجهت ایجاد تعادل در بازارهای مختلف و همچنین تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و تحکیم بنیان­های اقتصاد صورت پذیرد.
قیمت‌گذاری دستوری بیشتر از تحریم‌ها به صنعت خودرو ضربه می‌زند
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علم‌ و صنعت گفت: برخی سیاست‌های دولت از جمله قیمت‌گذاری دستوری خودرو بیشتر از تحریم‌های خارجی به صنعت خودرو و تولید داخل ضربه زده است.
 اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی در راس امور دولت قرار گیرد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بهار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌ که اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی در راس امور دولت قرار گیرد، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز با در نظر گرفتن لوایح و قوانین مرتبط از این موضوع حمایت می‌کند.
خصولتی‌ها اقتصاد را بهم ریخته‌اند
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: متاسفانه در جریانات اخیر، شرکت‌های دولتی و بعضا خصولتی اقتصاد ما را بهم ریخته‌اند.
سوالات 4 نماینده از وزرای نیرو و جهاد کشاورزی در دستور کار مجلس
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده میزبان وزرای نیرو و جهادکشاورزی برای پاسخ به سوال کامران، محجوب، قاضی‌پور و شاعری هستند.
سود بانک های خصوصی از 18 تا 23 درصد
‌پایگاه خبری راد: تعدادی از بانک های خصوصی که پیش از این مطیع دستورات بانک مرکزی بودند مدتی است که نرخ سود را از ۱۵ به ۱۸ درصد افزایش داده اند.
پازل حمایت از "تولید داخل" چگونه باید چیده شود؟
پایگاه خبری راد: بدون شک در برهه حساس کنونی که اقتصاد ایران با مسائل مختلفی همراه شده است و فشارهای بیرونی بر آن تحمیل می‌شود، حمایت از تولید داخلی صرفا با شعار محقق نخواهد شد و نیازمند آرایش درست تکه‌های پازلی است که تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و مسئولان را در بر می‌گیرد.
طرح نمایندگان برای مجازات مدیران شرکت‌های شفافیت‌گریز
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تهیه طرحی در مجلس برای مجازات مدیران شرکت‌های شفافیت گریز خبر داد.
 برای تدوین نقش نظام استاندارد در حمایت از کالای ایرانی باید تلاش کرد
پایگاه خبری راد: نماینده اصفهان در مجلس گفت: از فرصت نامگذاری امسال به حمایت از کالا و تولید ایرانی باید در راستای استانداردسازی استفاده بیشتری می‌شد.