20:49 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تلاش

رکورد کاهش نرخ سود وام مسکن در نیمه شهریور
در نیمه شهریور ماه هزینه وام مسکن 3.2 درصد نسبت به روز قبل کاهش یافته و به کمترین رکورد خود در دو ماه اخیر رسید. طبق محاسبات این اتفاق موجب شد تا نرخ سود اخذ وام از طریق تهیه اوراق به 20.7 درصد تنزل پیدا کند.
اقدامات انجام شده به‌منظور توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم
توسعه و تسهیل دسترسی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از اقدامات انجام شده در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است.
سیگنال صعودی طلا به سرمایه گذاران
در هفته جاری سرمایه گذاران طلا را صعودی پیش بینی کردند.
دامنه نوسان مانع جدی بازارگردان‌ها
بازارگردانی سهام در بورس‌های دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد اما؛ در ایران به سبب وجود دامنه نوسان و حجم مبنا با حالت مطلوب فاصله بسیاری دارد.
رشد ۷ برابری فروش «اروند»
شرکت پتروشیمی اروند با ثبت رکورد‌های تازه در تولید و سودآوری در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ از جمله تحقق ۶۵ درصدی بودجه یکساله تنها در پنج ماه، ارزآوری قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورده است.
نخستین دوره آموزشی ناشران بورس برگزار شد
اولین دوره آموزشی ناشران بورس و اوراق بهادار تهران با مشارکت ۷۶۲ نفر از اعضای هیات مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و به میزان ۹۹۶۰ نفر ساعت برگزار شد.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
انحصار مجوز کارگزاری هم شکسته شد
هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از ۱۲ سال مجوز تاسیس یک شرکت کارگزاری جدید را صادر کرد و با این اقدام انحصار از تمامی مجوزهایی که از سوی سازمان اعطا می‌شد به طور کامل برداشته شد و دیگر استفاده از واژه انحصار در حوزه صدور مجوزها در بازار سرمایه معنی نمی‌دهد .
فولاد مبارکه بیمارستان تخصصی احداث می کند
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: احداث بیمارستان مجهز نیز یکی دیگر از اقداماتی است که برای سرویس‌دهی به کارمندان در شرایط خاص و اورژانسی که ممکن است ناشی از فعالیت در حین کار باشد، در دستور کار قرار گرفته است.
فولاد مبارکه نخستین شرکت دریافت‌کننده گواهینامه ISO ۴۵۰۰۵
مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با گذراندن ممیزی‌های لازم توسط شرکت SGS کشور سوئیس، توانست برای نخستین بار این گواهینامه ISO۴۵۰۰۵ را دریافت کند.
برون‌رفت صنعت خودرو از بحران با اجرای «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»
قیمت‌گذاری دستوری، صنعت خودروسازی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»، یکی از راهکارهای خروج این صنعت از زیان‌دهی در صورت تداوم قیمت‌گذاری است. براساس این ماده، دولت موظف به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده، به خودروسازان است.
مبارزه سکه در مقاومت حساس/سکه منتظر رفتار دلار
اگر امروز یک شنبه 31 مرداد 1400 قیمت دلار بتواند خود را بالای مرز ۲۷ هزار تومانی تثبیت کند،‌ تمایل به خرید در بازار سکه بیشتر خواهد شد
وام مسکن گران می شود؟
هزینه وام مسکن در مرداد ماه به قله تابستانی خود رسیده است. این اتفاق موجب شد تانرخ سود در سطح 20.9 درصد قرار گفته و رکوردی دیگر را به ثبت برساند. روند این آمار نشان از احتمال افزایش قیمت در روزهای آتی را داراست.
تغییر و اعمال دستورالعمل بازارگردانی به نفع معاملات بورس
تغییر عملیات بازارگردانی شرکت ها و انجام آن با هدف افزایش نقدشوندگی، تحدید نوسانات و کاهش اختلاف قیمت سفارش های خرید و فروش انجام شده است که به طور حتم می تواند در وضعیت فعلی بازار سهام , مفید باشد.
قیمت برق ارزان می شود
طی 5 سال آینده تعرفه فعلی بهای برق تغییری نخواهد کرد و با ثابت نگه داشتن تعرفه برق نه‌تنها قیمت برق افزایش نخواهد داشت بلکه با در نظر داشتن افزایش نسبی قیمت‌ها، بهای برق برای مصرف‌کننده ارزان‌تر هم تمام می‌شود.