03:53 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحریک

"فرشته‌های مرگ" کبد را از کار می‌اندازند
پایگاه خبری راد: بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران با تاکید بر این که بارندگی‌های بهاری احتمال رویش قارچ‌های سمی را افزایش می‌دهد، لزوم افزایش آگاهی افراد جامعه به ویژه کودکان در مواجهه با قارچ‌های سمی آمانیتا موسوم به فرشته‌های مرگ در طبیعت را یادآور شد.
 اولویت اول ما در سال جدید حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: سرعت و حجم منابع مالی باید بیشتر شود تا به اهداف تولید برسیم. با این حال اولویت اول ما در سال ۹۸ حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود.
عرضه دستاوردهای دانش‎بنیان‌ حوزه نقشه‌برداری مغز در اردیبهشت ماه
پایگاه خبری راد: همزمان با سومین سمپوزیوم «تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران» شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌ نقشه‌برداری مغز محصولات و فناوری‌های خود را در معرض نمایش می‌گذارند.
سقوط قدرت وام مسکن
پایگاه خبری راد: قدرت خرید وام اوراق مسکن به سطح سال ۹۲ سقوط کرد. این تسهیلات در تهران با «قیمت میانگین» کفاف ۵ مترمربع را می‌دهد.
آلودگی صوتی بیمارستان‌های تهران بالاتر از استانداردهای جهانی
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد میزان آلودگی صوتی در برخی بخش‌های بیمارستان‌های آموزشی از استانداردهای ملی و بین‌المللی بالاتر است و اقدام لازم برای جهت ایجاد محیط آرام‌تری برای بیماران ضروری به نظر می‌رسد.
"بنزین" از خودکفایی تا قاچاق
پایگاه خبری راد: "خودکفایی تولید بنزین"، آرزویی که بالاخره در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد؛ هرچند به نظر می‌رسد طعم آن چندان شیرین نیست زیرا افزایش مصرف بنزین در ایران به‌دنبال افزایش میزان تولید این فرآورده نفتی می‌دود و حتی گاهی از آن پیشی می‌گیرد و دغدغه میزان مصرف بنزین آنقدر پررنگ است که آسودگی خودکفا شدن زیر سایه این دغدغه رنگ باخته است.
مردم به اندازه نیازشان خرید کنند
پایگاه خبری راد: در میزگردی که با عنوان تنظیم بازار و نظارت بر نحوه توزیع و قیمت گذاری کالاهای اساسی در دفتر خبرگزاری ایسنای کردستان برگزار شد، جنبه‌های مختلف تنظیم بازار بررسی و بر همکاری بیشتر مردم در این زمینه تاکید شد.
واردات کالاهای اساسی به ۱۱ میلیارد دلار رسید/ هیچ کمبودی نداریم
پایگاه خبری راد: رئیس کل گمرک از واردات ۱۱ میلیارد دلاری کالاهای اساسی طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در کالاهای اساسی بحران که نداریم هیچ، بلکه در برخی اقلام مثل ذرت یا گوشت واردات نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.
آمارها درباره میزان تولید و صادرات نفت ایران چه می‌گویند؟
پایگاه خبری راد: ظرفیت تولید، میزان تولید و صادرات نفت ایران که تا اوایل سال جاری توسط مسئولان به صورت رسمی اعلام می‌شد، از زمانی که تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران آغاز شد، به‌صورت محرمانه درآمد و منبع آماری که درحال حاضر در حوزه‌های مذکور اعلام می‌شود، اکثراً رسانه‌ها و تحلیل‌گران خارجی هستند.
تولید مکمل‌های گیاهی برای افزایش رشد و سلامت دام‌های بزرگ
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی اصفهان به مکمل‌های گیاهی برای دام‌های بزرگ دست یافتند که موجب ارتقای سلامت دام‌ها می‌شود.
ماجرای زن قاچاقچی دام چه بود؟
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد درباره زنی که گفته می‌شد ۸۰ درصد دام‌ها توسط او از مرزهای جنوبی کشور قاچاق می‌شد، بزرگنمایی شده اما با وجود پیگیری و همکاری همه دستگاه‌های متولی در راستای کاهش قاچاق، باید بدانیم که حتی یک رأس دام هم نباید قاچاق شود.
علل و درمان‌ خارش پیشانی
پایگاه خبری راد: عارضه خارش پیشانی می‌تواند ناشی از محرک‌های مختلف انسانی و طبیعی باشد.
لجبازی عده‌ای در کرسنت ما را در چاه عمیق انداخت
پایگاه خبری راد: وزیر نفت دستاوردهای صنعت نفت طی ٤٠ سال گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی بهمن
پایگاه خبری راد: جابجایی کندوها به محل گرم‌تر و پاک کردن جلوی دریچه پرواز پس از بارش برف همچنین اجتناب از برافروختن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مطمئن شدن از خاموش شدن آنها به خصوص در اواخر هفته از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (اول تا ۵ بهمن) است.
بررسی مسائل مرتبط با حوزه‌زاینده‌رود در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفت
پایگاه خبری راد: نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی مسائل مرتبط با حوزه‌زاینده‌رود در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.