15:51 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بومی

ارتقاء ایمنی محیط‌های صنعتی با دستکش ‌و لباس کار و ماسک نانویی
نماد برتر- یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از نانو الیاف تجهیزات ایمنی مانند دستکش‌ و لباس ایمنی برای کار در محیط‌های صنعتی را به بازار عرضه کرده است، ضمن آنکه به گفته آنها دستگاه‌های تولید ماسک نیز توسط این شرکت ساخته شده ‌است.
رسالت اپراتور دیجیتال، باز کردن فضا برای ایده‌هاست
نماد برتر- مدیرعامل ایرانسل در مراسم پایانی «نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل»، یکی از رسالت‌های ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران را «باز کردن فضا برای ایده‌های نو» دانست و با اشاره به تجربۀ موفق ایرانسل در سرمایه‌گذاری روی شرکت اسنپ گفت: امیدواریم بتوانیم به شکل‌گیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران کمک کنیم.
تحلیل ۱۶ کارشناس از نتیجه انتخابات آمریکا بر بورس ایران و اقبال صنایع
نماد برتر- ۱۶ کارشناس بازارسرمایه در خصوص اثر نتیجه میان و بلند مدت انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران و اقبال صنایع بورسی ، نکاتی ارائه کردند.
راه‌اندازی صندوق حمایت از بومی‌سازان صنعت فولاد تا پایان سال
نماد برتر- مدیرعامل ایمیدرو از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری صنعت فولاد با هدف حمایت از بومی‌سازان تا پیش از پایان سال خبر داد.
شکایت محیط زیست از عاملان آلودگی هوای بیدخون
نماد برتر-در پی وقوع آلودگی شدید هوا در حوالی شهر بیدخون در شهرستان عسلویه، و ایجاد آلودگی هوا ناشی از سوزاندن پسماندها، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه با شناسایی منابع آلودگی، علیه عاملین آلودگی هوا شکایت کرد.
راهکاری اقتصادی برای کاهش آلودگی هوا در تهران
نماد برتر- یک کارشناس برنامه ریزی اقتصادی طرحی به عنوان "راهبرد شرکت‌های کشت و صنعت از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌" مطرح کرده که اجرای این طرح، می‌تواند نقش موثری در کاهش تراکم زیاد جمعیت در شهرها به ویژه تهران و سایر کلان شهرها داشته و از آلودگی‌های آنها بکاهد.
امکان مونیتورینگ شبکه با استفاده از نرم‌ افزارهای بومی میسر شد
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نرم‌افزارهای بومی نظارت بر بستر شبکه را برای مونیتورینگ شبکه عرضه کردند که می‌تواند در صورت بروز اختلالی آن را ثبت کند و دلایل را مورد بررسی قرار دهد.
اقدامات هلدینگ مس افق کرمان برای عرضه اولیه سهام در بورس
نماد برتر- مدیرعامل مس افق کرمان از اخذ موافقت اصولی سازمان بورس جهت ورود به بازار سرمایه، برگزاری مجمع فوق‌العاده برای تصویب اساسنامه و اقدامات مهم ۷ ماهه سال جاری خبر داد.
شبکه ملی به معنای محدودیت دسترسی به اینترنت نیست
نماد برتر- دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به واکنش‌های برخی در مقابل طرح موضوع ایجاد شبکه ملی اطلاعات، لزوم ارتقاء آگاهی مردم نسبت به این شبکه را یادآور و متذکر شد که همه باید بدانند که معنی ایجاد شبکه ملی اطلاعات، محدود کردن دسترسی به فضای اینترنت یا اینترنت داخلی و محدود بدون ارتباطات بین‌المللی نیست.
تدوین سند توسعه مشاغل خرد، کوچک و خانگی استان های کشور توسط جهاد دانشگاهی
نماد برتر- معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: امید است تا پایان آبانماه کتابچه یا سند توسعه مشاغل خرد و کوچک و خانگی هر استان توسط جهاد دانشگاهی استان ها نهایی و تحویل مدیران کل تعاون استان ها شود و در صورت تایید آنها به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال می شود که ستاد آنرا در قالب کتابچه های ملی تحویل وزارت تعاون می دهد.
رفع چالش دسترسی به مواد ارزبر کوچک مولکول‌ها با کاربرد در حوزه دارو در کشور
نماد برتر- کوچک مولکول‌ها دسته‌ای از مواد با کاربردهای دارویی و سلامت هستند که ارزبری بالایی دارند و با توجه به نوسانات ارزی واردات آن با چالش‌هایی مواجه شده است؛ از این رو محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با تمرکز بر تولید این محصول تاکنون موفق به تولید ۲۵ نوع از این مواد شدند تا حوزه پژوهشی و تحقیقات دارویی با بحران مواجه نشود.
صرفه جویی ۲.۵ میلیارد تومانی با بومی سازی قطعات در پارس جنوبی
نماد برتر-مدیر تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی از صرفه جویی ارزی ۲.۵ میلیارد تومانی با بومی سازی قطعات خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی ۲۴ پروژه را در بندر چابهار افتتاح کرد
عملیات اجرایی و افتتاح ۲۴ پروژه دریایی و بندری با ایجاد فرصت اشتغال برای بیش‌از ۱۰۰۰ نیروی بومی با حضور وزیر راه و شهرسازی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان محلی در بندر چابهار آغاز شد.
وعده مدیرعامل سایپا به تولید و عرضه ال ۹۰ ایرانی تا ۱۸ ماه آینده
نماد برتر- مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه محصول ال۹۰ بومی‌سازی شده و وعده داد این خودرو ، طبق استانداردهای ۸۵ گانه تا ۱۸ ماه آینده ، تولید و عرضه شود .
ممنوعیت، سفرهای کرونایی مردم را کمتر می‌کند؟
نماد برتر- در پی اعمال محدودیت‌های ترافیکی که از ظهر امروز اجرایی شده و تا جمعه این هفته ادامه دارد، باید دید که سفرهای مردم که رابطه‌ی مستقیمی با شیوع ویروس کرونا دارد کاهش می‌یابد یا مانند محدودیت اعمال شده ماه گذشته، بازهم شاهد رکوردی دیگر از سفرهای بین‌استانی و نهایتا کرونا خواهیم بود.