16:51 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

۷۰ هزار تن روغن در راه بازار
نماد برتر- معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر شرایط روغن خانوار و صنف و صنعت در تعادل قرار دارد و ۷۰ هزار تن از ذخایر برای خانوار در زنجیره تامین در حال توزیع است.
نفت دو درصد سقوط کرد
نماد برتر-قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی عمده رشد روز گذشته را از دست داد و تحت تاثیر افزایش ذخایر آمریکا و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا حدود دو درصد سقوط کرد.
هزاران تن برنج در حال فاسد شدن/ اعتبار از دست رفته و سکوت مسئولان
نماد برتر-بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج از چندین ماه پیش در گمرک و بنادر دپو شده و مجوز ترخیص ندارد؛ آن هم در شرایطی که بنابر اعلام مسئولان و صاحبان شان، این برنج ها در حال فاسد شدن هستند و با عدم پرداخت ارز به فروشنده، اعتبار بین المللی تجار زیر سوال رفته، در این بین سکوت دستگاه های مربوطه قابل تامل است.
تکالیف مهم بورس کالا و وزارت صنعت در عرضه و قیمت گذاری فولاد + تحلیل صنعت
نماد برتر- کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تحلیل آخرین وضعیت ایران در بازار داخلی و خارجی فولاد ، گزارشی تدوین و پیشنهادات و تکالیفی برای بورس کالا و وزارت صنعت ارایه کرد.
اوپک پلاس ضربه دیگری متحمل شد
نماد برتر- لیبی پس از آتش بس میان گروههای رقیب، قرار است آخرین میدان نفتی مهم خود را بازگشایی کند که به معنای پیچیده شدن تلاشهای اوپک برای تسهیل تدریجی محدودیت عرضه بدون برهم خوردن توازن بازار است.
افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت برنج خارجی از ابتدای امسال
نماد برتر- دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، افزایش‌نرخ ارز، وابستگی واردکنندگان و بنکداران به بانک مرکزی جهت تخصیص ارز و در کنار آن سودجویی و گرانفروشی از تولید تا توزیع را عامل اصلی افزایش قیمت برخی از اقلام غذایی دانست.
ضرر ۱۳۰ میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی
نماد برتر- فرج بومتاری، وزیر دارایی لیبی در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد محاصره های نفتی متداولی که طی چند سال اخیر انجام شده، باعث از دست رفتن مجموعا ۱۳۰ میلیارد دلار درآمد نفتی برای این کشور شده است.
جهرمی: سامانه‌های آموزش مجازی برای دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان می‌شود
نماد برتر- وزیر ارتباطات از دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر رایگان شدن دسترسی‌ دانشجویان دانشگاه آزاد به سامانه‌های آموزش مجازی این دانشگاه خبر داد.
روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در واکنش به آمار هفتگی رشد ذخایر نفت آمریکا که نگرانیها نسبت به اشباع عرضه جهانی را برانگیخت، کاهش یافت.
جزئیات تخصیص ارز به کالاهای رسوب شده در بنادر
نماد برتر- مدیر اداره نظارت ارز بانک مرکزی جزئیات تخصیص ارز به کالاهای رسوب شده در بنادر را تشریح کرد.
کالاهای ممنوع‌الورود ترخیص می‌شوند
نماد برتر- طبق اعلام معاون فنی گمرک کالاهای طبقه‌بندی شده در گروه (۲۷) کالایی که ممنوع‌الورود شده اند تحت شرایطی با رعایت مقررات مربوطه، ترخیص خواهند شد.
امپراطوری ارز بر میلیون‌ها تن کالای دپو شده
نماد برتر- میلیون‌ها تن کالا از کالاهای مورد نیاز مردم تا واسطه‌ای و مواد اولیه تولید در گمرک و بنادر دپو شده و با وجود مصوباتی که بارها برای تسهیل ترخیص‌ آنها در دستور کار قرار گرفته با موانعی مواجه است؛ تامین ارز همواره در راس موانع ترخیص کالا قرار داشته است.
چین چه مدت دیگر حامی بازار نفت خواهد ماند؟
نماد برتر- چین طی ماههای گذشته با واردات حجم بالای نفت، نقش مهمی در حمایت از احیای تقاضای جهانی برای نفت داشته است اما دورنمای نامعلوم تقاضای این کشور بازار را نسبت به عدم ادامه تداوم تقاضای قوی این کشور برای خرید نفت نگران کرده است.
تمامی فعالیت‌ها بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی در حال انجام است
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمامی فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله های صادراتی و تخلیه محموله های وارداتی در جریان است و هیچ شرایطی باعث نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند.
دپوی ۲۱۲ هزار تنی گندم در گمرک و بنادر
نماد برتر- در حال حاضر بیش از ۲۱۲ هزار تن گندم در گمرک و بنادر دپو شده است.