22:43 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باکتری

کاهش وزن؛ اساسی‌ترین اقدام درمانی کبد چرب
پایگاه خبری راد: یک متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به علل بروز کبد چرب، گفت: کاهش وزن اساسی‌ترین اقدام درمانی در کبد چرب است.
شیوع بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی/زنگ خطر برای دوران بزرگسالی
پایگاه خبری راد: پژوهشگران با بررسی پوسیدگی دندان‌های کودکان ایرانی در بیست سال گذشته دریافتند که شیوع پوسیدگی دندان‌های کودکان در کشور بسیار بالاست، این موضوع ایجاد زنگ خطری برای پوسیدگی‌های دندان در بزرگسالی است و هزینه‌های گزافی را به بخش بهداشت و درمان کشور تحمیل خواهد کرد.
فرمولاسیون نانو داروی گیاهی برای درمان و پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل
پایگاه خبری راد: پژوهشگران ایرانی به فرمولاسیون دارویی گیاهی دست یافتند که در قالب سامانه نانو مقیاس قادر است با عبور از سد خونی مغز، دارو را در مغز رهاسازی کرده و علاوه بر آنکه بدون عوارض برای درمان این بیماری به‌کار برده شود، موجب پیشگیری از بروز آن نیز شود.
خطر 7 برابری انفلوآنزا در سیگاری‌ها
پایگاه خبری راد: استادیار ویروس شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بر اساس نتایج آخرین پژوهش‌ها ریسک آلودگی و شدت بیماری انفلوآنزا در افراد سیگاری 7 برابر بیشتر از سایرین است، گفت: ویروس انفلوآنزا در افراد دارای زمینه بیماریهای خاص، افراد دارای سطح ایمنی پایین و همچنین سیگاری‌ها سریعتر تکثیر می شود و عوارض آن نیز بیشتر خواهد بود.
مرگ سالانه ۳۳ هزار اروپایی به دلیل مقاومت آنتی‌بیوتیکی
پایگاه خبری راد: گزارشی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد مقاومت آنتی بیوتیکی هر ساله باعث جان باختن حدود ۳۳ هزار نفر در اروپا می‌شود.
علائم و راه‌های درمان سینوزیت
پایگاه خبری راد: نایب رییس انجمن راینولوژی ایران علائم و راه‌های تشخیص و درمان سینوزیت را تشریح کرد.
تولید آنتی‌بیوتیک‌های مقاوم
پایگاه خبری راد: پژوهشگران موسسه "ام.آی.تی" (MIT) ایالات متحده امریکا، با استفاده از یک نوع واکنش شیمیایی جدید دریافته‌اند که می‌توان آنتی بیوتیک‌ها را به گونه‌ای که به طور بالقوه در مقابل عفونت‌های مقاوم در برابر دارو موثرتر شوند، تغییر دهند.
تولید پوست انسان برای ترمیم زخم با آدامس و نانوفناوری
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه گیلان با ترکیب دو نوع پلیمر طبیعی الیافی تولید کردند که شباهت زیادی به پوست انسان دارد و می‌توان از آن برای ترمیم زخم‌های عمیق پوستی استفاده کرد.
خودداری از چرای دام در مسیر رودخانه‌ها
پایگاه خبری راد: خودداری از چرای دام در مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها به دلیل سیلابی شدن رودخانه ها، قطع غذادهی در مزارع فضای باز پرورش ماهیان قزل آلا در صورت بارندگی شدید از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۸ آبان) است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
استفاده از کاشی‌های نانویی آنتی‌باکتریال محققان کشور در ۱۰ بیمارستان کشور
پایگاه خبری راد: کاشی‌های آنتی‌باکتریال تولیدشده از سوی محققان کشور در ۱۰ بیمارستان و مرکز درمان استفاده شد که به گفته آنها در صورت نصب این کاشی‌ها در اتاق‌های CCU، ICU و اتاق‌های تمیز، بازگشت سرمایه حاصل از کاهش مصرف مواد ضد عفونی ۲۷ روزه خواهد بود.
تولید نانوپوشش‌های آب‌گریز و خودتمیزشونده برای نمای ساختمان‌ها
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه آزاد خمینی‌شهر موفق به تولید پوشش‌های مبتنی بر فناوری نانو شدند که علاوه بر جلوگیری از نفوذ آلودگی به درون نمای ساختمان‌ها، به کمک نور خورشید، آلودگی‌های محیطی را هم از سطح نما محو می‌کنند.
افزایش سود مرغداری‌ها با تجاری‌سازی پروبیوتیک‌های بومی طیور
پایگاه خبری راد: رییس اداره بازاریابی و تجاری سازی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: صنعت دام و طیور کشور به سه، چهار میلیون کیلوگرم انواع پروبیوتیک‌های دامی نیاز دارد که با کاربرد آن ضمن افزایش کیفیت محصولات، هزینه‌های تولید در واحدهای پرورش طیور هم به نحو قابل توجهی کاهش می یابد.
رفع بزرگترین مشکل تولید انواع پوشک و زیراندازهای بیماران در کشور
پایگاه خبری راد: به اعتقاد محققان یکی از دلایل گران و نایاب شدن انواع پوشک‌ها سوپرجاذب‌ها هستند که در این راستا محققان کشور به دانش فنی ساخت این محصول دست یافتند و به گفته آنها در صورت حمایت از این طرح، می‌توان این محصول را در کشور تولید کرد.
ساخت آجر از ادرار انسان
پایگاه خبری راد: دانشمندان با استفاده از یک فناوری موفق شده‌اند با ادرار انسان یک آجر بسازند که پتانسیل تولید مواد ساختمانی سازگار با محیط زیست را دارد.
معرفی نانوتوپ‌هایی برای انتقال آنتی‌بیوتیک به بدن
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در حین پژوهش آزمایشگاهی خود در زمینه سلول‌های خورشیدی پروسکایتی، متوجه بروز رفتاری از کره‌های توخالی دی‌اکسید تیتانیوم شدند که استفاده از آنها دارورسانی هوشمند آنتی‌بیوتیک‌ها را میسر می‌کند.