10:50 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بانک مسکن

تامین مالی از طریق بازار سرمایه به اقتصاد کمک می کند
پایگاه خبری راد: در دومین همایش تامین مالی از طریق بازار سرمایه کارشناسان این حوزه به استفاده از ابزارهای مالی در بازار سرمایه تاکید کردند و این موضوع را از راهکارهای رشد اقتصاد بیان کردند.
مسکن مهر به ۹۹ می‌کشد؟
از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل ۵۰۰ هزار واحد هنوز محقق نشده که مسؤولان قول داده‌اند این تعداد را تا سال ۱۳۹۸ تحویل دهند. البته بخش عمده این طرح از نظر ابنیه تکمیل شده، اما معطل انشعابات و زیرساخت‌ها است؛ مشکلی که طی این سال‌ها همواره دست و پای مسؤولان را بسته و تحقق بسته شدن پرونده مسکن مهر را هر سال با چالش مواجه کرده است.
اجرای طرح الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در آزادراه‌های بین شهری از دو هفته آینده
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی از آغاز اجرای آزمایشی طرح حذف ایستگاه‌های عوارض و الکترونیکی کردن پرداخت عوارض در آزادراه‌های بین شهری طی یکی دو هفته آینده خبر داد.
هزینه وام مسکن برای اقشار مختلف
پایگاه خبری راد: با اینکه قیمت مسکن نسبت به بهمن ماه سال گذشته دو برابر شده، وام مسکن نسبت به آن زمان تغییری نکرده و زوج‌ها بسته به مکان سکونت بریا دریافت وام مسکن به علاوه وام جعاله باید از ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان هزینه کنند که این مبلغ نسبت به هفته قبل ثابت مانده اما نسبت به بهمن سال گذشته کاهش یافته است.
تاکید وزیر راه وشهرسازی بر ایجاد تورم با افزایش وام مسکن
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی طی روزهای اخیر در خصوص احتمال افزایش میزان تسهیلات بانکی برای کمک به افزایش توان خرید در حوزه مسکن گفت: بحث تسهیلات خرید مسکن یکی از موارد آثار تورمی به خصوص در قشری است که جامعه هدف هستند.
اوراق وام مسکن به چه قیمتی؟
پایگاه خبری راد: هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در این روزها از ۵۶.۵ تا ۶۲.۵ هزار تومان داد و ستد می‌شود و زوج‌های تهرانی برای وام مسکن و جعاله باید تقریبا ۱۴.۴ میلیون تومان هزینه کنند.
۴۰ هزار فقره وام مسکن به بازنشستگان پرداخت می‌شود
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای اختصاص ۴۰ هزار فقره وام مسکن بازنشستگان خبر داد.
حداکثر پاداش پایان خدمت در سال ۹۸، معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا تعیین شد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای تعیین پاداش پایان خدمت مقامات، رؤسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت که این مبلغ حداکثر معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا در ازای هر سال خواهد بود.
کاهش ۳۰ درصدی قیمت ساخت مسکن در سال آینده
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک مسکن از کاهش ۳۰ درصدی قیمت ساخت در صورت طراحی درست چرخه اعتباری زنجیره سازندگان مسکن خبر داد.
کدام سازمان ها در دسترس هستند؟
پایگاه خبری راد: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جایی است که مردم می‌توانند با مراجعه به آن، سوالات و شکایات خود را از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مطرح کنند.
امیدی که ناامید شد؛ ۶۰ درصد از متقاضیان کنار کشیدند!
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت مسکن در سال جاری، عدم افزایش سقف تسهیلات مسکن و به تبع آن کاهش قدرت تسهیلات برای خرید مسکن سبب شده ۶۰ درصد از متقاضیان این تسهیلات ناامید شوند و طی این ۱۰ ماه از تقاضای خود برای دریافت تسهیلات انصراف دادند.
افزایش وام مسکن کمکی به قدرت خرید مردم نمی‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی گفت: به نظر من افزایش سقف وام مسکن کمکی به ارتقاء توان خرید متقاضیان نمی‌کند و به همین دلیل ما مدل جدیدی را طراحی کرده‌ایم.
مصوبه کمیسیون برنامه برای هزینه‌کرد ۴۰۰ میلیاردتومانی ایدرو و ایمیدرو در مناطق محروم
پایگاه خبری راد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۸ کل کشور، ایدرو و ایمیدرو را مجاز کرد ۴۰۰ میلیارد تومان در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم برای اشتغال‌زایی هزینه کنند.
روزشمار پایان مسکن مهر به جریان افتاد
پایگاه خبری راد: دولت گام عملی برای پایان دادن به طرح مسکن مهر را با اختصاص شش ردیف در لایحه بودجه ۹۸ برداشته که در انتظار تصویب نمایندگان مجلس قرار دارد.
پرونده مسکن مهر بسته می‌شود؟
پایگاه خبری راد: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: طبق قولی که به رئیس جمهور داده‌ایم پرونده مسکن مهر تا شهریور سال 98 بسته خواهد شد.