12:49 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آفت

جولان قاچاقچیان با طولانی شدن روند ترخیص تجهیزات
نماد برتر- به گفته یک عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مشکل شرکت‌های واردکننده تجهیزات فناوری اطلاعات، قوانین دست‌وپاگیر است که با طولانی کردن روند ترخیص و راکد کردن سرمایه در گردش شرکت‌ها، موجب سود قاچاقچیان می‌شود که بیمه، مالیات و حقوق و عوارض گمرکی پرداخت نمی‌کنند و با زمان تحویل سریع‌تر و هزینه کمتر، بازار را در دست خواهند گرفت.
خیزش بی سر و صدای بازار مسکن در پردیس
نماد برتر- ویروس کرونا ظاهراً نتوانسته بازار مسکن پردیس را به طور کامل از پا درآورد؛ به طوریکه واسطه‌های ملکی بعد از ایام نوروز هم قیمت‌ها را ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بالا برده‌اند.
نیش کرونا به بزرگترین زنبورداران جهان!
نماد برتر- زنبورداران در چین که بزرگترین تولیدکننده عسل در جهان است، در شروع فصل مهم گرده افشانی بهار، به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های سفر قادر به خارج نشدن از خانه‌هایشان نیستند و زنبورهایشان هفته‌هاست بدون غذا مانده‌اند.
ورود فایل‌های سبز به بازار مسکن شب عید
نماد برتر- در شرایطی که برخی سرمایه‌گذاران خرد، آپارتمان‌های خود را با قیمت‌های نامتعارف وارد بازار مسکن شب عید کرده‌اند، بررسی‌ها نشان می‌دهد گروهی از مالکان با استفاده از رونق مقطع کنونی و برای در امان بودن از رکود احتمالی سال آینده، واحدها را زیر قیمت می‌فروشند.
انرژی در ایران تا چهار رقم قد می‌کشد
پایگاه خبری راد: ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته از مرز ۸۴۰ مگاوات گذشته است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ظرفیت انرژی‌های پاک کشور تا پایان امسال به ۱۰۰۰ مگاوات و تا پایان دولت دوازدهم به ۴۰۰۰ مگاوات خواهد رسید.
رگبار باران در جنوب کشور
پایگاه خبری راد: مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز( ۳۰ مرداد ماه) در ساعت بعد از ظهر و اوایل شب برای جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، جنوب شرق استان بوشهر و برخی نقاط استان هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
علت تلف شدن ۵۰۰ میلیون زنبور در برزیل
پایگاه خبری راد: بیش از ۵۰۰ میلیون زنبور در برزیل طی سه ماه اخیر تلف شده‌اند.
بزرگترین تولیدکنندگان دانه قهوه جهان کدامند؟
پایگاه خبری راد: آیا تا به‌حال به این فکر کرده‌اید قهوه‌ای که هر روز می‌نوشید از کجا تهیه می‌شود؟
بازار مملو از میوه است/ قیمت گوجه و پیاز نزولی است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه میوه و سبزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار مملو از میوه است ضمن آنکه قیمت محصولاتی همچون گوجه‌فرنگی و پیاز نزولی شده است.
جاخالی‌های اصلاح بودجه
پایگاه خبری راد: اصلاح ساختار بودجه در حالی در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد و طرحی را در این رابطه در حال بررسی دارند که به اعتقاد برخی کارشناسان، موضوع جدیدی در این طرح دیده نمی‌شود و از برخی الزامات اصلاحی خالی است. اصلاح ساختاری دولت و منطقی‌سازی اندازه آن، حذف موازی‌کاری‌ها، تعیین تکلیف صندوق‌های بازنشستگی و تمرکز زدایی از بودجه از جمله جاخالی‌های طرح اصلاحی به شمار می‌رود.
درخواست کمک هرمزگان برای مبارزه با ملخ
پایگاه خبری راد: مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از اعلام وضعیت سفید شهرستان رودان نسبت به هجوم ملخ خبر داد و گفت: با توجه به مبارزات علیه آفت ملخ در رودان، در حال حاضر وضعیت این شهرستان در این خصوص سفید اعلام شده است.
سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی به ۵۳۲ هزار هکتار رسید
پایگاه خبری راد: تاکنون در ۵۳۱ هزار و ۸۸۰ هکتار از اراضی ۹ استان جنوبی کشور با آفت ملخ صحرایی مبارزه شده است.
گوشی‌تان را از گرمای هوا دور کنید
پایگاه خبری راد: اگرچه فرارسیدن تابستان و گرمای هوا می‌تواند به معنی پیاده‌روی‌های مطبوع در پارک‌ها در بعدازظهرهای گرم باشد، اما این موضوع هم‌چنین می‌تواند گوشی همراه شما را در معرض آسیب گرما قرار دهد.
خطر هجوم ملخ به شهرستان‌های مرزی فارس
پایگاه خبری راد: روابط عمومی جهادکشاورزی استان فارس در اطلاعیه‌هایی از تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی و خانه کشاورز این استان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی استمداد خواسته است.
هیچ بیماری در مناطق سیل زده نداریم/ تدوین برنامه ملی برای مبارزه با نیوکاسل
پایگاه خبری راد: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دام پزشکی کشور با بیان این که در حال‌ حاضر هیچ مشکلی از نظر اپیدمی شدن یک بیماری در مناطق سیل زده با سایر مشکلات بهداشتی در مناطق سیل زده نداریم، گفت: پس از موفقیت و رکوردشکنی در مبارزه و ریشه کنی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم اکنون به دنبال تدوین و اجرایی کردن برنامه ملی و راهبردی مبارزه با بیماری نیوکاسل هستیم.