18:47 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آزاد

انصراف از فروش سهام عدالت امکان‌پذیر است
امکان لغو سفارش سهام عدالت از پیش ثبت شده برای سهامدارن سهام عدالت فراهم شد.
یک بورسی در میان ۱۰ مدیر برتر دولت الکترونیک
در آخرین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان یکی از ۱۰ مدیر برتر دولت الکترونیک معرفی شد.
متوسط قیمت دلار 25 هزار 723؛ قیمت یورو 30 هزار
متوسط ماهانه قیمت دلار آزاد، سنا و متشکل تغییر کانال داد. خلاف آمار روزانه، آمار ماهانه، عرضه بالای دلار در ماه مرداد را نشان نمی‌دهد، علت این امر شاید روزهای بیشتر تعطیلی بازار متشکل در این ماه بود.
رقابت دوبی و هرات در بازار ارز ایران/پیش بینی قیمت دلار
قیمت دلار در بازار ارز تهران با 4 عامل کاهش روبرو است اما در کنار این 4 عامل نرخ حواله درهم و قیمت دلار در بازار ارز هرات نیز اثر تعیین کننده ای در معاملات امروز دارد.
سواد مالی، ازاهمیت تا جایگاه جهانی
سواد مالی تعاریف متعددی دارد که اگر بخواهیم تعریفی کامل از سواد مالی داشته باشیم می توان گفت سواد مالی را توانـایی یـک فـرد در اسـتفاده از دانش و مهارتش برای مدیریت اثربخش منابع مالی خود به منظور امنیـت مـالی در طـول عمـر تعریف کرد. این یادداشت بررسی جامعی از سواد مالی و جایگاه جهانی آن است.
میزان تاثیر وزیر پیشنهادی اقتصاد بر بازار سرمایه
عضو شورای عالی بورس انتخاب احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد را از انتخاب‌های خوب "رییسی" برای معرفی کابینه دولت سیزدهم عنوان کرد.
رشد بورس با تسهیل ورود شرکت‌های غیربورسی به بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از جمله فرصت‌های ایجاد رشد در معاملات بازار سرمایه، تسهیل و الزام شرایط جهت ورود شرکت‌های غیربورسی و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به بازار سرمایه و تامین مالی از طریق این بازار است که باید اقدامات لازم در راستای ورود شرکت‌ها به این بازار فراهم شود.
حضور سیمانی‌ها در بورس کالا به نفع تولیدکننده، سهامدار و مصرف‌کننده
مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر گفت: برای ورود سیمان به بورس کالا برنامه داشتیم و براساس آن برنامه برای حمایت همزمان از تولیدکننده، سهامدار و مصرف کننده اقدام به عرضه سیمان در بورس کالا می‌کنیم.
در انتظار مس ۱۲۰۰۰ دلاری باشیم!
بر اساس این پیش بینی‌ها، میزان تولید مس در سال 2021 از 25 میلیون تن فراتر خواهد رفت و در همین محدوده نیز، تقاضا شکل خواهد گرفت.
حذف قیمت‌گذاری دستوری، تولید و عرضه سیمان را افزایش می‌دهد
قیمت‌گذاری غیر دستوری و مبتنی بر عرضه و تقاضا باعث می شود تا سیمان با قیمت واقعی به دست خریداران واقعی برسد و منجر به کوتاهی دست دلالان از این بازار مانند دیگر حوزه های پتروشیمی و فلزات می شود.
توسعه صنعت سیمان با ورود به بورس کالا
توسعه صنعت سیمان با ورود به بورس کالا حرف اغراق آمیز و گزافی نیست بلکه تکرار تجربه موفق عرضه فولاد و پتروشیمی است.
سودآوری شرکت ها امسال بهتر از پارسال
سودآوری شرکت های بورسی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ روند چشم گیری داشت، اما مهم ترین دلیل این سودآوری افزایش نرخ دلار در سال ۹۹ بود و به همین دلیل سودآوری شرکت ها حریف روند نزولی بازار سرمایه نشد.
جایگاه صنعت سیمان در ایران و جهان
در فضای اقتصادی حاکم بر جهان امروز، مصرف سیمان به عنوان یکی از اصلی ترین نهاده های تولید در فعالیت های عمرانی و ساختمانی و از مهم ترین شاخصهای ارزیابی توسعه اقتصادی کشورها به شمار می آید و این صنعت، نقشی بی بدیلی در گسترش زیرساخت های اساسی یک کشور ایفا کرده و فارغ از فراز و نشیب های اقتصادی در سطح جهان، به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد.
تولید پژو 205 در ایران
سرخط خبری روزنامه در 12 مرداد در 5 برش بررسی شده است. در این روز روزنامه از توافق گازی ایران و روسیه نوشته اند تا عرضه پیکان یک میلیون تومانی و البته وعده تولید یک خودرو جدید
اوج گیری سود شرکت‌های بورسی نسبت به سال ۹۸
بنابر آمار موجود، سود خالص بیشتر شرکت های بورسی طی دو سال اخیر، نسبت به سال ۹۸ با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است. در این میان، حتی بانک ها و موسسات اعتباری که در سال ۹۸ با زیان همراه بودند به سود دهی رسیده اند.