10:45 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شنا

احتمال رشد اقتصادی ۱۲ درصدی با توافق در مذاکرات
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: آنچه که مردم در سال آینده از نظر اقتصادی حس خواهند کرد، همانند امسال است اما رشد تورم کمتر خواهد بود و اگر تحریم‌ها برداشته شود، با افزایش درآمد نفت می‌توان انتظار رشد اقتصادی ۱۰ تا ۱۲ درصدی را نیز داشت.
اهداف برنامه توسعه باید واقعی باشد نه امید و آرزو دولت‌ها
نماد برتر- یکسری تغییرات و اصلاحات در برنامه توسعه هفتم باید اعمال شود که یکی از این اصلاحات، برخورداری برنامه هفتم توسعه از چارچوب‌های کلان اقتصادی و در نظرگرفتن امکان تحقق اهداف است زیرا بسیاری از آنچه امروز نیاز اقتصاد کشور است چیزی فراتر از امید و آرزوی دولتمردان و برنامه‌ریزان اقتصادی است.
حمایت از بازار سرمایه و اصلاح بازار پول معطل دولت‌مردان
نماد برتر- در جریان جابه‌جایی دولت‌ها تغییراتی در روح و اجرای برنامه‌ها ایجاد می‌شود بنابراین اگر برنامه‌ها به نتایج مطلوبی نرسند دلیلی ندارد جز آنکه از نظر کمی و اراده در اجرا دچار مشکل بوده، به عنوان مثال بسیاری از برنامه‌ها برای حمایت از بازار سرمایه یا اصلاح نظام پولی_ بانکی به همین دلیل بر زمین مانده و اجرایی نشده است.
دوغ «غگلپا» پرفروش شد!
نماد برتر - مقدار تولید محصولات غگلپا در دی‌ماه برابر با ۲،۲۷۳ تن بود و بیشترین محصولی که طی این دوره به تولید رسید مربوط به انواع دوغ بود که ۱،۲۰۳ تن از این محصول به تولید شد.
گندله دست «کگل» را گرفت
نماد برتر - از ابتدای سال مالی تا پایان دی‌ماه سال جاری ۲،۲۳۵،۳۲۰ تن از محصول «کنسانتره سنگ‌آهن» به فروش رسید که در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد افزایش‌یافته بود.
«آریا» موفق در بازار صادراتی
نماد برتر - در بازار صادراتی عمده‌ترین درآمدی که آریا به ثبت رساند متعلق به «پلی‌اتیلن سبک» با ۷،۲۵۱ میلیارد ریال بود که نرخ فروش این محصول در ازای هر تن ۳۳ میلیون تومان به فروش رسید.
 میلیاردرهای جهان ۵ تریلیون دلار ثروتمندتر شدند
نماد برتر- نتایج یک بررسی نشان داد میلیاردرهای جهان با نرخ کم سابقه ای در تاریخ بشری به ثروتشان اضافه کردند.
وام‌های خرد اشتغالزا ضمانت می‌شوند
نماد برتر- مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون از آمادگی این صندوق برای آسان‌سازی ضمانت اعتبارات خرد تعاونی‌ها و تامین ضمانت وام‌های خرد اشتغالزا خبر داد.
جهت فروش صنایع تا پایان سال
نماد برتر- مطابق گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال صنایع بورسی در ۹ ماهه سال جاری در مبلغ «درآمدهای عملیاتی فروش» در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱۷ درصدی را ثبت کرده‌ که انتظار می‌رود این حرکت تا پایان سال ادامه پیدا کند.
وقتی همه ناراضی هستند؛ قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت خودرو
نماد برتر- تا مادامی که خودروسازان داخلی از دام قیمت‌گذاری دستوری خلاص نشوند، نه سهامداران آنها روی خوش بازار را خواهند دید و نه مصرف کنندگان باید منتظر افزایش کیفیت خودرو باشند.
توسعه صندوق‌های پروژه در گرو ثبات اقتصادی
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، مادامی که مشکلات ریسک‌های ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بین نرود و همچنین ثبات اقتصادی پدیدار نشود، صندوق‌های پروژه راه به جایی نخواهد برد.
دریافت جایزه ملی مدیریت مالی ایران توسط «وزمین»
نماد برتر - بانک ایران زمین در دوازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، موفق به دریافت تندیس این مراسم شد.
سیر تا پیاز یک فرمول: سودآوری متانولی‌ها سربه‌سر؛ سایر صنایع بی‌تأثیر
با بررسی شرکت‌ها با شرایط فعلی به این نتیجه می‌رسیم که، در حال حاضر با قیمت دلار فعلی و قیمت های جهانی فعلی، تاثیر معناداری برای سودآوری صنعت فولاد و اوره ساز اتفاق نیفتاده و فقط صنعت متانول در وضعیت زیان و سر به سر قرار گرفته و مابقی صنایع هم تاثیر زیادی نمی گیرند.
از بی برنامگی «عشقی» تا ادامه ریزش‌های مشکوک!
نماد برتر - پس از گذشت بیش از 4 ماه از روی کار آمدن دولت جدید و معرفی وزیر اقتصاد و روسای تازه نفس برای بازار سرمایه؛ گویا بی برنامگی «عشقی» و یارانش مشکلات بازار را افزایش داده و این در حالی است که بورس و نجات آن از اولویت‌های رئیس‌جمهور بود.
خدمات نوین «وزمین» در حوزه کیف پول الکترونیکی
نماد برتر - بانک ایران زمین از جمله بانک‌های پیشرو در زمینه کیف پول الکترونیک به حساب می‌آید که از این ظرفیت به عنوان ابزاری برای پرداخت‌های خُرد و کارآمد در سیستم بانکی کشور استفاده می‌کند.