22:14 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ذرت

ترخیص ۹۰ درصدی کالای اساسی مشروط شد
نماد برتر- طبق اعلام معاون فنی گمرک ترخیص کالاهای اساسی تا سقف ۹۰ درصد بدون الزام به ارائه‌ی کد رهگیری بانک با اخذ تعهد از صاحب کالا برای عرضه در چارچوب تعیین شده و با نرخ مصوب انجام می شود.
بایدن چه خوابی برای نفت شیل دیده است؟
نماد برتر- پیروزی بایدن ممکن است باعث تغییراتی در بخش انرژی آمریکا در سالهای آینده شود با این حال رییس جمهور منتخب با توجه به این حقیقت که اکثریت سنا هنوز نامعلوم مانده، ممکن است فضای مانور محدودی داشته باشد.
آخرین وضعیت روغن و کالاهای اساسی در بنادر
نماد برتر- معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیچ مشکلی در زمینه کالاهای اساسی در بنادر وجود ندارد و هم اکنون موجودی روغن خام در مخازن بنادر و در حال تخلیه کشتی‌ها به بیش از ۴۹۵ هزار تن می‌رسد.
آخرین گزارش از موجودی کالاها در آستانه ترخیص میلیونی
نماد برتر- در حالی به دنبال مصوبات اخیر برای تسهیل ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک و بنادر ، ترخیص این کالاها در دستور کار قرار گرفته است که طبق اعلام معاون فنی گمرک، در حال حاضر حدود ۷.۳ میلیون تن کالای اساسی و غیراساسی و همچنین ۹۹ هزار کانتینر در گمرکات و بنادر موجود است.
مرغداران رغبتی به جوجه ریزی ندارند
نماد برتر- نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: مرغداران می دانند که عدم امکان تامین نهاده و از طرفی اصرار ستاد تنظیم بازار به اجرای قیمت مصوب باعث ضرر و زیان آنها خواهد شد و بنابراین میل و رغبت آنها به جوجه ریزی کاهش یافته است.
چه کسی مسئول تولید و تنظیم بازار کالاهای اساسی است؟
نماد برتر- براساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مسئولیت تنظیم بازار کلیه کالاهای اساسی و ضروری، از جمله محصولات کشاورزی و دامی در مرحله توزیع و خرده فروشی همچنان بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما مسئولیت تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ تا مرحله عمده فروشی به قیمت مصوب، با وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.
ساماندهی تامین نهاده‌های دامی در دستور کار مجلس/واردات در فصل برداشت آسیب‌زاست
نماد برتر- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات محصولات کشاورزی نباید در فصل برداشت انجام شود، دولت در برخی موارد با واردات بی‌رویه و بی‌موقع، مانعی را پیش روی تولید داخلی بوجود آورده که برای بخش کشاورزی و دامی کشور آسیب‌زاست.
صادرات پسته ورامین به کشورهای دیگر/ نیاز به برند سازی صادرات پسته
نماد برتر- رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: مردم ورامین با دارا بودن ۸ هزار هکتار باغات پسته، محصولی با کیفیت تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
دوراهی بیم و امید کشاورزان؛ اصلاح قیمت خرید تضمینی در راه است؟
نماد برتر- حدود یک ماه از آغاز سال زراعی جدید می گذرد و با وجود اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات، کشاورزان همچنان چشم به راه شکل گیری شورای تخصصی قیمت گذاری در مجلس و اصلاح قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی هستند.
تخم‌مرغ کیلویی ۱۲ هزارتومان به شرط تامین ۱۰۰ درصدی خوراک طیور!
نماد برتر- رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: اگر قرار است قیمت مصوب تخم مرغ از درب مرغداری کیلویی ۱۲ هزارتومان باشد باید ۱۰۰ درصد نهاده های مورد نیاز طیور توسط دولت تامین شود.
ارز کالاهای اساسی را تامین کردیم، وزارتخانه‌ها اقدام کنند+ مبالغ پرداختی
نماد برتر- بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنون علیرغم فشار تحریم‌ها، ارز کالاهای اساسی را طبق مقررات تامین کرده است؛ ضمن آنکه تعیین «اولویت بندی» نوع و میزان ارز کالاها برعهده وزارتخانه‌های ذیربط اعم از صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
اعظمی: مسئله غیر قابل انکار ارز و مدیریت داخلی ارز، علت افزایش قیمت مرغ است
نماد برتر- این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در مورد افزایش قیمت مرغ می‌گوید: بخشی از علت افزایش این محصولات به مسئله انکارناپذیر ارز بازمی‌گردد اما انصافا مسئله مدیریت داخلی هم نقش زیادی در افزایش قیمت این کالاها بازی می‌کند.
امپراطوری ارز بر میلیون‌ها تن کالای دپو شده
نماد برتر- میلیون‌ها تن کالا از کالاهای مورد نیاز مردم تا واسطه‌ای و مواد اولیه تولید در گمرک و بنادر دپو شده و با وجود مصوباتی که بارها برای تسهیل ترخیص‌ آنها در دستور کار قرار گرفته با موانعی مواجه است؛ تامین ارز همواره در راس موانع ترخیص کالا قرار داشته است.
ضرورت شفاف شدن توزیع خوراک دام و طیور
نماد برتر- عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: جای سوال است که چرا علیرغم واردات مناسب ذرت در سال جاری همچنان در بازار نهاده های دامی با کمبود این محصول مواجه هستیم؟ در این بین اصل شفافیت و سلامت روند توزیع با نظارت و سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی نیاز قطعی برای اصلاح بازار نهاده هاست.
دپوی ۲۱۲ هزار تنی گندم در گمرک و بنادر
نماد برتر- در حال حاضر بیش از ۲۱۲ هزار تن گندم در گمرک و بنادر دپو شده است.