04:42 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ذرت

ترخیص بدون مجوز محموله ۸۱ هزار تنی ذرت از گمرک!
نماد برتر- بیش از ۸۱ هزار تن ذرت بدون اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی از گمرک ترخیص شده و وضعیت مشخصی ندارد، آن هم در شرایطی که طی مدت اخیر عدم توزیع مناسب و محدودیت در تأمین نهاده‌های دامی، از عوامل نابسامانی بازار مرغ اعلام شده بود.
مرغ هم پرواز می کند!
نماد برتر- در روزهای گذشته قیمت مرغ فراز و نشیب های متعددی به خود دیده است، این اتفاق از یک سو بسیاری از مردم را در خصوص کاهش قیمت مرغ و از سوی دیگر مرغداران و مرغ فروشان را دچار نگرانی کرده است.
دست روی دل مرغدار نگذارید که خون است!
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی گفت: مشکلاتی اعم از بی ثباتی قیمت حمل و نقل و افزایش قیمت نهاده ها و عدم تخصیص به موقع نهاده دولتی سبب بروز مشکلاتی در صنعت طیور شده که تداوم این مشکلات ورشکستگی بسیاری از مرغداران را همراه خواهد داشت.
بی توجهی به هشدارها مشکوک است؛ شاید برخی به دنبال واردات مرغ هستند!
نماد برتر- دبیر انجمن جوجه یکروزه یکی از عوامل تاثیرگذار در گرانی گوشت مرغ در روزهای اخیر را بی توجهی برخی از دستگاههای کارگروه تنظیم بازار به مشکلات صنعت پرورش مرغ مادر دانست.
تصمیمات جدید برای کنترل قیمت مرغ
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار، اختیار برنامه ریزی توزیع استانی گوشت مرغ از محل ذخایر راهبردی را به دبیرخانه کارگروه های استانی تنظیم بازار واگذار و وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرد برنامه زمانبندی اجرای طرح اختصاص ۴۰ درصد نهاده ها به کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور را تا ابتدای سال آینده تهیه و ارایه دهد.
توزیع ۵۰۰ تن مرغ گرم و منجمد در تهران
نماد برتر- معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در روزهای آینده قیمت مرغ کاهش می یابد از توزیع روزانه ۳۰۰ تن مرغ گرم با قیمت ۱۸ هزارو ۵۰۰ تومان و ۲۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان در تهران خبر داد.
خطوط تولید گرانترین سهم سابق بعد از تعلیق یک هفته ایی فعال شد
نماد برتر- گرانترین سهم سابق که یک هفته پیش اقدام به تعلیق تمام فعالیت ها به دلیل کسری مواد اولیه کرده بود از رفع موانع و از سرگیری فعالیت ها خبر داد.
قیمت محصولات شرکت آماده عرضه اولیه ۸ تا ۱۹ درصد افزایش یافت
نماد برتر- صنعت غذایی کورش که آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی سهام در بورس است از دریافت مجوز افزایش ۸ تا ۱۹ درصدی انواع روغن ، نهاده های دامی و روغن خام خبر داد.
قیمت محصولات لبنی قبل از تعیین نرخ شیرخام محاسبه نمی شود
نماد برتر- سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی در واکنش به صحبت های اخیر معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اعلام زودهنگام قیمت مصوب شیرخام توضیحاتی ارائه داد.
قیمت جدید خوراک دام و طیور اعلام شد
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار قیمت جدید نهاده‌ها در مبادی ورودی کشور را اعلام کرد.
چگونه مرغ تک نرخی می شود؟
نماد برتر- نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی تک نرخی شدن مرغ در بازار را منوط به تک نرخی شدن نهاده های دام و طیور و تامین کامل نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری در یک دوره تولید دانست.
مرغداران روزانه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر می کنند
نماد برتر- رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران بیش از ۱۵ هزار تومان است در حالی که قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۱۲ هزارتومان تعیین شده، گفت: این اختلاف قیمت ٣٠٠٠ تومانی باعث شده که مرغداران روزانه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر کنند.
افزایش قیمت شیرخام به کیلویی ۴۱۵۰ تومان
نمادبرتر- رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از افزایش قیمت شیرخام خبر داد.
خطوط تولید گرانترین سهم سابق تا اطلاع ثانوی متوقف شد + دلیل
نماد برتر- گرانترین سهم سابق از تعلیق تمامی فعالیت ها به دلیل کسری موجودی مواد اولیه خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.
کد تخصیص ارز واردات نهاده‌های دام و طیور باطل می‌شود
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار در خصوص نهاده های دام و طیور که تخصیص و تامین ارز آنها انجام ولی اقدام موثر و به موقع توسط واردکنندگان انجام نشده و کالا وارد کشور نشده است، مقرر کرد که کد تخصیص ارز آن‌ها ابطال و کد به وارد کنندگان واجد شرایط واگذار شود.