05:55 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صحیح

دادخواهی فعالان بازار سرمایه از رئیس‌جمهوری
فعالان بازار سرمایه در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، با اشاره به افزایش فشارها برای توزیع رانت در برخی صنایع بورسی، خواستار حذف قیمت‌گذاری دستوری شدند.
وجه تمایز "ویستا" از دیگر صندوق‌ها
صندوق سرمایه گذاری ثبات ویستا با مدیریت شرکت سبدگردان ویستا، در حال پذیره نویسی است و پیش بینی شده ۲۰ الی ۲۲ درصد بازدهی برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.
کل سیمان کشور برای عرضه صحیح به بورس کالا می‌آید
کل محصول سیمان برای عرضه صحیح و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت باید به بورس بیاید، مصالح فروشان بزرگ نیز باید در بورس خرید کنند و در سامانه افق، فاکتور بزنند.
نخستین دوره آموزشی ناشران بورس برگزار شد
اولین دوره آموزشی ناشران بورس و اوراق بهادار تهران با مشارکت ۷۶۲ نفر از اعضای هیات مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و به میزان ۹۹۶۰ نفر ساعت برگزار شد.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به سمت پروژه‌های اقتصادی
هدف اصلی از تصویب «دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت پروژه در شرف تاسیس»، تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی‌های خرد و کلان به پروژه‌ها با توجیه اقتصادی مناسب است.
سواد مالی، ازاهمیت تا جایگاه جهانی
سواد مالی تعاریف متعددی دارد که اگر بخواهیم تعریفی کامل از سواد مالی داشته باشیم می توان گفت سواد مالی را توانـایی یـک فـرد در اسـتفاده از دانش و مهارتش برای مدیریت اثربخش منابع مالی خود به منظور امنیـت مـالی در طـول عمـر تعریف کرد. این یادداشت بررسی جامعی از سواد مالی و جایگاه جهانی آن است.
ایران خودرو دست پر به بورس کالا می‌آید
مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از پذیرش ۱۴ هزار تن ضایعات باطری، ۱۲ هزار تن ضایعات فولادی و ۱۲۰۰ تن براده چدن شرکت ایران خودرو در بازار فرعی این بورس خبر داد.
علل و عوامل موثر بر صعود پرشتاب شاخص بورس
رابطه مستقیمی بین نرخ ارز و رشد شاخص بورس وجود دارد، به محض رشد نرخ ارز شاهد اثر مستقیم آن بر بازار سرمایه و سبزپوشی بیشتر نمادها در بازار خواهیم بود.
ثبات بازار سرمایه در گروی آسیب شناسی و شناخت صحیح بورس
زمانی که طرح یا لایحه ای درباره بورس و بازار سرمایه به مجلس می آید تمام نمایندگان کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه بایستی این موارد را به طور دقیق مطالعه و با شناخت کامل و آشنایی با قوانین مورد نظر به تصویب برسانند یا از تصویب آن خودداری کنند.
نکاتی درباره خاموشی‌ برق و اقتصاد صنعت برق
حداقل اقدامی که می‌توان برای کاهش شدت بحران برق انجام داد، اصلاح اقتصاد برق در بخش صنعت و سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاهی از ماحصل آن است تا به اقتصاد کشور (به ویژه با تعطیلی اجباری صنایع) آسیب وارد نشود.
«شستا» لیدر می‌ماند؟!
شستا به سبب در اختیار داشتن منابع قابل توجه می‌تواند سهم بزرگی در بازار سرمایه ایفا کند و در روزهای بحرانی به کمک سهامداران بیاید.
مزیت‌های بورس انرژی
وجود بازار رقابتی، عرضه انرژی الکتریکی موردنیاز جوامع بشری را به شکلی کارآتر میسر می‌سازد، زیرا در بازار رقابتی، شرکت‌های تولیدکننده انرژی الکتریکی سعی می‌کنند سهم بیشتری از بازار را کسب کنند و به این منظور ناچار به ارائه برق با کیفیت بهتر و با قیمت مناسب‌تر هستند.
سیاست‌گذاران اقتصادی به ناکارآمدی قیمت‌گذاری دستوری پی برده‌اند
مهدوی معتقد است تبعات مخرب سیاست قیمت‌گذاری دستوری و مداخله در اقتصاد طی سال‌های گذشته آنقدر گسترده بوده که مدیران دولتی و سیاست‌گذاران اقتصادی همگی به ناکارآمدی این سیاست پی برده‌اند؛ براین اساس،آنها حل مشکلات بازار را به نظام عرضه و تقاضا و ورود گسترده کالاها به بورس‌کالا سپرده‌اند.
اژه‌ای دعوای ۲۵ ساله پرونده فراب را پایان می‌دهد؟
گروه صنعتی سدید و شرکت آب و برق صبا، دعوایی ۲۵ ساله بر سر مالکیت ۳۳ درصد شرکت فراب دارند که از همان ابتدا حکم دادگاه اولیه، بدوی و تجدید نظر براساس مدارک صریح و واضح مشروح بر آن بوده که ۳۳ درصد از سهام شرکت فراب، به گروه صنعتی و سدید انتقال یابد.