01:54 | چهارشنبه 30 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شهرن

هر تهرانی سالانه ۵ برابر وزن خود پسماند تولید می‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس پسماند اداره محیط زیست استان تهران گفت: هر تهرانی در سال بیش از ۳۱۰ کیلوگرم پسماند شهری تولید می‌کند و اگر وزن او را به‌طور میانگین ۶۵ کیلوگرم در نظر بگیریم، میزان تولید پسماندش حدود پنج برابر وزن خود است.
ضرورت تقویت سرمایه اجتماعی برای تحقق توسعه شهری
پایگاه خبری راد: یک کاندیدای شهرداری تهران گفت: برای تحقق توسعه شهری که به دنبال بهبود بخشیدن به وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افراد یک جامعه است شکل گیری و تقویت سرمایه اجتماعی لازم است.
آماده باش تمام ادارات فضای سبز شهر تهران در پی شرایط بحرانی هوا
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران ضمن تشریح اقدامات این سازمان از ابتدای مهر امسال تا فروردین ماه سال آینده گفت: طبق بررسی آمارهای هواشناسی و احتمال شرایط بحرانی، تمامی ادارات فضای سبز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.
حفظ و احیاء ۱۷ قنات در شمال شرق تهران
پایگاه خبری راد: شهردار منطقه ۴ تهران گفت: طرح شناسایی و حفظ و احیاء قنات‌ها و آبیاری باغات محدود منطقه توسط قنات‌ها در سال‌های اخیر مطالعات ویژه‌ای را می‌طلبد که در غالب طرحی موضوعی در اولویت این منطقه قرار دارد.
"مرض شیرین" گریبانگیر سالی ۴۰۰هزار ایرانی
پایگاه خبری راد: رییس انجمن دیابت ایران ضمن ارائه آخرین آمار دیابت در دنیا و ایران، گفت: در کشور کمبود دارویی در این بیماری نداریم اما ما با کمبود آموزش صحیح برای پیشگیری از دیابت روبرو هستیم و به همین دلیل سالانه حدود ۴۰۰هزار نفر به دیابتی‌ها افزوده می‌شود.
توضیح منطقه ۲ درباره بازنشستگی یکی از کاندیدای شهرداری تهران
پایگاه خبری راد: روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ گمانه زنی‌ها و اخبار منتشرشده درباره بازنشستگی رسول کشت پور- شهردار فعلی منطقه و یکی ازپنج گزینه منتخب شورا برای شهرداری تهران - را تکذیب کرد.
پیام شهردار تهران به مناسبت 13 آبان
پایگاه خبری راد: شهردار تهران در پیامی به مناسبت 13 آبان تاکید کرد: ملت آگاه ایران با اتحاد مقابل تحریم ها می ایستد.
امدادرسانی به ۶۴ هزار زائر اربعین در قرارگاه‌های مرزی هلال احمر
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات امدادی به ۶۴ هزار و ٢٣٣ زائر اربعین حسینی در قرارگاه‌های مرزی این سازمان خبر داد.
نقشه‌ «اسلامی» برای آشفته بازار مسکن
پایگاه خبری راد: وزیر جدید راه و شهرسازی در شرایطی این وزارتخانه را تحویل می‌گیرد که قیمت مسکن به تبعیت از تلاطم اقتصاد کلان و نوسانات نرخ ارز در حال اصلاح است و شاهد تورم سالیانه و ماهیانه در این حوزه هستیم. طی یک سال اخیر قیمت مسکن در شهر تهران ۸۳ درصد رشد کرده که ۳۱ درصد آن فقط در چهار ماه اخیر و ۶.۳ درصد آن در یک ماه اخیر اتفاق افتاده است.
شبکه بهداشتی و درمانی باعث کاهش هزینه‌های سلامت در ایران شد
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت با اشاره به تعهد جمهوری اسلامی ایران و ابتکارات کشور در طول ۴۰ سال گذشته در زمینه مراقبت‌های بهداشتی اولیه، گفت: در طول ۳۶ سال گذشته که شبکه بهداشتی و درمانی ایران بر اساس قانون مصوب مجلس تاسیس شده، بیش از ۱۸۷۰۰ خانه بهداشت راه‌اندازی و ۲۹ هزار بهورز در این مراکز به مردم خدمات ارائه می‌دهند.
افزایش ایمنی، ساماندهی مسکن، توسعه اقتصاد سبز
پایگاه خبری راد: محمد اسلامی گزینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی در برنامه خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی نظام گسترده حمل و نقل است آورده است: به منظوررفع کسری‌های موجود باید به روزرسانی زیرساخت‌ها را مد نظر قرار داد و در این مسیر ظرفیت سازی و برطرف‌سازی نیازهای کشور در این حوزه‌ها را جدی گرفت.
تبدیل سه پادگان در تهران به محدوده فضای سبز/همکاری نیروهای مسلح در صدور مجوز درختکاری
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران از تبدیل سه پادگان در تهران به محدوده فضای سبز خبر داد و گفت: سطح وسیعی از جنگل کاری ها در قالب کمربند سبز پیرامون شهر تهران نیز در بخش هایی از عرصه های متعلق به نیروهای مسلح، ایجاد شده است.
سدی که با خشک کردن سد دیگر ساخته می‌شود!
پایگاه خبری راد: سد فینسک از جمله سدهایی است که با هدف تامین آب شرب منطقه سمنان در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت اما پس از انجام مطالعه و آغاز عملیات اجرایی این سد مخزنی، بر روی رودخانه سفیدرود در استان سمنان که از سرشاخه‌های اصلی منابع آبی سد شهید رجایی ساری نیز محسوب می‌شود، با اعتراضات فراوان در رسانه‌ها مواجه و باعث شد تا مطالعات سد و عملیات اجرایی آن حداقل به صورت آشکار متوقف شود.
مصرف شش بطری آب معدنی برای تولید یک برگه A۴
پایگاه خبری راد: آب علاوه بر این‌که نقش مهمی در حیات انسان‌ها دارد، در تولید بسیاری از لوازم مورد نیاز انسان نیز موثر است، به‌گونه‌ای که برای تولید تنها یک کاغذ A۴ بالغ بر ۱۰ لیتر آب به‌میزان شش بطری آب معدنی مصرف می‌شود.
تحلیل کارشناسی تحولات ارزی ایران طی ۵۷ سال
پایگاه خبری راد: بررسی‌های یکی از کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که کنترل بازار ارز ایران بیش از هر چیزی مستلزم تعدیل و یا حذف پدیده کمبود (واقعی یا انتظاری) ارز از طریق افزایش دسترسی به آن و یا کاهش تقاضا و نیاز به ارز در این بازار است و تا زمانی که احساس و باور عمومی به کمبود ارز در میان مردم و فعالان اقتصادی وجود دارد، هرگونه تزریق ارز به بازار غیررسمی (چه بی واسطه و یا باواسطه) منجر به سو استفاده بیشتر سفته بازان و رانت خواران می‌شود.