16:55 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شهرن

پیشنهاد رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان محیط زیست در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد کرد که غرفه‌هایی برای ارائه و فروش محصولات سازگار با محیط زیست، در فرودگاه‌ها و پایانه‌های قطار و اتوبوس‌های بین شهری اختصاص یابد.
صرفه‌جویی پنهان در مصرف آب
پایگاه خبری راد: آب پنهان یا آب مجازی، آبی است که در مراحل مختلف تهیه، تولید و ارائه یک محصول (غذا، کالا، انرژی یا خدمات) به صورت مستقیم یا غیرمستقیم استفاده می‌شود.
پیشنهاد پلکانی شدن افزایش دستمزد کارگران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی معتقد است به جای منطقه‌ای شدن دستمزد باید به سمت یکسان‌سازی دستمزد و برقراری عدالت در مناطق روستایی و شهری رفت. وی پلکانی شدن حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را پیشنهاد کرد.
نصف شدن آبدهی چشمه علی دامغان در 20 سال
پایگاه خبری راد: مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان گفت: به طور میانگین در ۲۰ سال اخیر، سفره‌های آب زیرزمینی در دامغان، سالانه حدود ۰.۵۲ سانتی متر افت پیدا کرده است.
فاصله کلانشهرها با اندازه کارا و مشکلاتی که ایجاد می‌شود
پایگاه خبری راد: روند رو به رشد افزایش جمعیت در شهرها و محیط‌های شهری، باعث شده که شهرهای بزرگ، بزرگ‌تر شده و به نظم بهتری نیاز داشته باشند. یکی از مهم‌ترین نکات در این خصوص، بزرگ شدن و بهتر شدن اقتصاد شهر، هم گام با بزرگ شدن جمعیت آن است. این موضوع توسط پژوهشگران کشور بررسی شده است.
نقدی بر پیش‌نویس قانون جامع آب ایران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه مدیریت آب، کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: لازم است قانون توزیع عادلانه آب یا همان پیش‌نویس قانون جامع آب ایران دگرگون شود و واژه به واژه با حوصله و با مشارکت قانون‌گذاران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و حقابه‌بران و مالکان چاه‌های آب کشاورزی، دوباره بازنویسی شود و در مراحل تصویب مجلس قرار گیرد.
حفر چاه از سوی برخی افراد صاحب نفوذ در دشت‌های ممنوعه
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل ژئوپلیتیک مدعی شده دریافت مجوز برای حفر چاه عمیق در دشت‌های ممنوعه ایران توسط برخی افراد صاحب‌نفوذ انجام می‌شود.
قانون جدید آمار تائید شد
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز آمار از تائید نهایی قانون جدید آمار در کمیسیون تخصصی آمار خبر داد.
 ۹۰۰ ساختمان بلندمرتبه تهران باید از لحاظ ایمنی بررسی شوند!
پایگاه خبری راد: شهردار تهران از لزوم بررسی ایمنی ٩٠٠ ساختمان بلندمرتبه پایتخت خبر داد.
وضعیت ۱۴ شاخص کلیدی در کشور
پایگاه خبری راد: آخرین وضعیت ۱۴ شاخص کلیدی در کشور نشان از جمعیت حدود ۸۰ میلیونی، رشداقتصادی اندک اما مثبت و همچینین تورم حدود ۱۸ درصدی که در چندماه اخیر با رشد مواجه بوده است، دارد.
ضعف آمارهای اقتصادی مرکز آمار در برابر بانک مرکزی
پایگاه خبری راد: اختلاف در ارائه آمارهای بانک مرکزی با مرکز آمار مساله است که با بروز پدیده تورم ملموس‌تر شده است؛ آمارهای ارائه شده توسط مرکز آمار در حوزه اقتصاد ضعیف‌تر از آمارهای بانک مرکزی هستند.
شبکه فاضلاب، تهران را می‌بلعد!
پایگاه خبری راد: پدیده فرونشست‌ها با وجود بی‌اعتنایی مسئولان همچنان تهران را تهدید می‌کنند تا جایی که فرودگاه بین‌المللی امام را نشانه رفته‌اند.
فقط سه کارخانه تولید کمپوست در ایران وجود دارد!
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه زنجان گفت: در کشوری با اقلیم خشک زندگی می‌کنیم و ناچار به مصرف کود شیمیایی هستیم.
جنگل‌زدایی در آمازون
پایگاه خبری راد: جنگل‌زدایی در منطقه برزیلی آمازون به بالاترین حد خود در ۱۰ سال اخیر رسیده است و سازمان زیست‌محیطی صلح سبز (Greenpeace) بیشترین تقصیر را متوجه سیاست‌مداران برزیل می‌داند.
 شهرداری تهران به انتشار فیلمی از حناچی واکنش نشان داد
پایگاه خبری راد: پیرو انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی مبنی بر اظهارات پیروز حناچی، مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران توضیحاتی را در مورد دیدگاه حناچی در این زمینه ارائه می دهد.