20:50 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

توزیع لوازم کاهنده مصرف در بین مشترکان تهرانی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران از توزیع لوازم کاهنده مصرف در بین مشترکان تهرانی خبر داد و افزود: نهایتا تا سه ماه دیگر این طرح اجرایی خواهد شد.
هر تهرانی سالانه ۵ برابر وزن خود پسماند تولید می‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس پسماند اداره محیط زیست استان تهران گفت: هر تهرانی در سال بیش از ۳۱۰ کیلوگرم پسماند شهری تولید می‌کند و اگر وزن او را به‌طور میانگین ۶۵ کیلوگرم در نظر بگیریم، میزان تولید پسماندش حدود پنج برابر وزن خود است.
ظرفیت تولید برق خورشیدی تا پایان دولت دوازدهم به 4هزار مگاوات می‌رسد
پایگاه خبری راد: ‌معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با جذب بخش خصوصی و همراهی مسئولان ظرفیت تولید برق خورشیدی تا پایان دولت دوازدهم به 4 هزار مگاوات می‌رسد.
ارتباط سحرخیزی زنان با ابتلا به سرطان سینه
پایگاه خبری راد: نتایج مطالعات نشان می‌دهد، زنانی که شب‌ها زود می‌خوابند و صبح‌ها هم زود از خواب بیدار می‌شوند نسبت به زنان دیگر، کمتر با خطر ابتلا به سرطان سینه مواجه می‌شوند.
افتتاح نخستین پروژه تولید برق از پنل‌های خورشیدی در جنوب غرب تهران
پایگاه خبری راد: نخستین پروژه تولید برق از پنل‌های خورشیدی در جنوب غرب تهران افتتاح شد.
باکتری‌های مقاوم به دارو عامل مرگ میلیون‌ها نفر تا ۲۰۵۰
پایگاه خبری راد: کارشناسان علوم پزشکی پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۵۰ میلادی میلیون‌ها انسان در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا بر اثر باکتری‌های مقاوم در برابر دارو جان خود را از دست می‌دهند.
تصمیم وزارت نیرو برای برق اداره‌های دولتی پرمصرف
پایگاه خبری راد: معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق تهران گفت: در تابستان سال جاری به منظور مدیریت مصرف برق در ساعات پیک برق، کلیه ادارات دولتی ۲۰ درصد گران‌تر محاسبه شد.
چرا نیروگاه‌های اسقاطی از مدار خارج نمی‌شوند؟
پایگاه خبری راد: معاون راهبری تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی در پاسخ به این سوال که چرا نیروگاه‌هایی با راندمان 20 درصد از مدار خارج نمی‌شوند، گفت: با توجه به این‌که خاموشی هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کند، صرفه در این است تا این نیروگاه‌ها در مدار باقی بمانند.
انتقاد وزارت بهداشت از افزایش قیمت شیر و لبنیات
پایگاه خبری راد: سخنگوی وزارت بهداشت ضمن واکنش به آنچه که "افزایش قیمت شدید شیر و لبنیات در چند ماه اخیر" خواند و همچنین با اشاره به تبعات منفی آن بر سلامت، از دستگاه‌های نظارتی خواست با متخلفین این افزایش قیمت برخورد جدی داشته باشند.
اعمال مدیریت 100 درصدی مصرف آب در یزد بدون تنش برای مشترکان
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‎‎ای یزد با اشاره تلاش برای تحقق طرح 100 درصد مدیریت مصرف آب در استان تا افق 1400، می‌گوید: این طرح با صرفه ‎ جویی آب ‎ های غیرموثر مشترکان و بدون بروز تنش و سختی برای آنها اعمال می‏‏‌شود و در صورت تحقق استان را در تامین آب در سال ‎ های آتی با مشکلی مواجه نخواهد کرد.
استفاده از کاشی‌های نانویی آنتی‌باکتریال محققان کشور در ۱۰ بیمارستان کشور
پایگاه خبری راد: کاشی‌های آنتی‌باکتریال تولیدشده از سوی محققان کشور در ۱۰ بیمارستان و مرکز درمان استفاده شد که به گفته آنها در صورت نصب این کاشی‌ها در اتاق‌های CCU، ICU و اتاق‌های تمیز، بازگشت سرمایه حاصل از کاهش مصرف مواد ضد عفونی ۲۷ روزه خواهد بود.
پیش سازهای دارویی که «موادمخدر» می‌شوند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل مؤسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی ایرسا با بیان اینکه بعضی از پیش‌سازهای مواد مخدر مصارف طبی دارند و همین مساله باعث می‌شود قاچاق این مواد راحت‌تر صورت بگیرد، گفت: در ایران میزان کشفیات پیش‌سازها در حال افزایش است که نشان می‌دهد پلیس روی این موضوع شناخت و تسلط کافی یافته است.
۳۰ درصد شبکه توزیع برق استان تهران فرسوده است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد شبکه‌های توزیع موجود در استان تهران فرسوده بوده و نیاز است که دولت توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد.
افزایش سود مرغداری‌ها با تجاری‌سازی پروبیوتیک‌های بومی طیور
پایگاه خبری راد: رییس اداره بازاریابی و تجاری سازی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: صنعت دام و طیور کشور به سه، چهار میلیون کیلوگرم انواع پروبیوتیک‌های دامی نیاز دارد که با کاربرد آن ضمن افزایش کیفیت محصولات، هزینه‌های تولید در واحدهای پرورش طیور هم به نحو قابل توجهی کاهش می یابد.
کنترل دیابت با کاهش مصرف گوشت
پایگاه خبری راد: محققان معتقدند: کاهش مصرف گوشت می‌تواند در کنترل علائم دیابت موثر باشد.