14:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای اسلامی

توافق وزارت صنعت با بسیج برای کشف کالاهای احتکار شده
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر صمت در جلسه این کمیسیون گفت که براساس اظهارات رزم حسینی مقرر شده از نیروهای بسیجی در حوزه نظارت استفاده شود تا کالاهای احتکار شده کشف و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.
پیشنهاد نماینده تهران برای تامین منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیکی
نماد برتر- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد استفاده از معوقات مالیاتی کارت های بازرگانی به منظور تامین بخشی از منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی با استفاده از کالابرگ را ارائه کرد.
نتایج طرح برق مجانی تا دو ماه دیگر مشخص می شود
نماد برتر- وزیر نیرو با اشاره به همکاری فوق‌العاده دولت با طرح برق امید گفت: انتظار می‌رود طی دو ماه آینده بتوانیم گزارش کمی و مبتنی بر ارقام از نتایج حاصل شده و تغییر رفتار مردم ارایه دهیم.
پاسخگویی وزیر نیرو به سوالات نمایندگان در کمیسیون انرژی
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نیرو در جلسه بعد از ظهر این کمیسیون و پاسخگویی به سوالات چند تن از نمایندگان خبر داد.
 وعده وزیر نیرو برای تأمین آب شرب ۱۵۰ هزار روستایی منطقه چابهار تا پایان ۱۴۰۰
نماد برتر- وزیر نیرو، با اشاره به مشکلات شهرستان چابهار در حوزه آب و فاضلاب، گفت: وزارت نیرو در چند سال اخیر اقدامات خوبی را در حوزه تأمین آب شرب انجام داده و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰، حدودا ۱۵۰ هزار نفر از روستاییان این منطقه از آب شرب برخوردار شوند.
 بررسی لایحه «تراکنش‌های الکترونیکی» در هیات دولت
نماد برتر- وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات به منظور کاهش نگرانی ها در حوزه فضای مجازی و با هدف مدیریت عقلانی در جنبه های مختلف کاربردی فضای مزبور، لایحه تراکنش‌های الکترونیکی را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت ارائه کرده است.
قیمت گذاری محصولات پذیرفته شده در بورس مغایر قانون و منطق اقتصادی است
نماد برتر- مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، هرگونه دخالت در قیمت گذاری و تعیین سقف رقابت برای محصولات فولادی در بورس کالا را فاقد منطق اقتصادی و مغابر با قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید دانست .
باید در راستای اقتصاد مقاومتی به حوزه فناوری توجه کرد
نماد برتر- معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه «میزان درآمد ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه استخراج طلا معادل حدود نیمی از درآمد یکی از شرکت‌های برتر جهان در حوزه فناورانه دنیاست»، گفت: به همین خاطر باید در راستای اقتصاد مقاومتی به حوزه فناوری توجه کرد.
اختصاص منابع بانکی برای احیاء واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌فعال
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ مهلت سه ماهه برای آزادسازی معادن حبس شده خبر داد و گفت: مطابق قانون، معادنی که مدت طولانی در حبس بوده و غیرفعال است،‌ پروانه بهره‌برداری آن‌ها ابطال شده و آزادسازی می‌شود.
تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس از تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در این جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
اختصاص مالیات خانه‌های خالی به احداث مسکن برای اقشار پایین
نماد برتر- استفاده از منابع مالیات بر خانه‌های خالی به منظور احداث مسکن برای اقشار پایین که در کشورهای توسعه یافته انجام می شود توسط نمایندگان مجلس در حال بررسی است.
هدایت نقدینگی سرگردان به بورس، گامی مهم در افزایش تولید است
نماد برتر- علیزداه با بیان اینکه بهتر است پتروپالایشگاه‌ها و صنایع تبدیلی در بورس به‌عنوان شرکت‌های جدید تعریف شوند، گفت: هدایت نقدینگی‌های سرگردان در بازار به سمت بورس مسیری مهم برای افزایش تولید در کشور است.
نمایندگان عضو هیات نظارت بر اندوخته اسکناس انتخاب شدند
نماد برتر- دو نماینده مجلس برای عضویت هیات نظارت بر اندوخته اسکناس انتخاب شدند.
قالیباف خبر داد: روز چهارشنبه گرانی‌ها را با حضور وزیر صمت بررسی می‌کنیم
نماد برتر- رئیس مجلس شورای اسلامی از بررسی گرانی ها و کنترل بازار در جلسه رو چهارشنبه هفته جاری مجلس خبر داد.
لایحه «مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات حوزه فناوری اطلاعات» در دولت بررسی می شود
نماد برتر- وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات به منظور کاهش نگرانی ها در حوزه فضای مجازی و با هدف مدیریت عقلانی در جنبه های مختلف کاربردی فضای مزبور، لایحه مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات حوزه فناوری اطلاعات را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت ارائه کرده است.